Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Szwankuje po wjechaniu w kałużę - 1.1
Autor Wiadomość
Hinuś 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Wrz 2009, 00:08   [MK3] Szwankuje po wjechaniu w kałużę - 1.1

Witam, na początku chcę powiedzieć, że nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na mój problem.
Jeżdżę fiestką taką jak w temacie, 93r. Mam taki problem, otóż jak przejadę przez kałużę, silnik przestaje chodzić na wszystkie cylindry. Pali tylko na 3 garnki, kiedy wyjmę kable z cewki, to wszędzie jest woda. Jednak po jej wysuszeniu problem nie znika. Dopiero jak autko postoi jakiś czas to wszystko wraca do normy.
Kiedy jest sucho to wszystko jest ok. Przy spokojnej jeździe 80/90Kmh w mieście pali około 7,2/7,5l. Na trasie około 6 (jak duszę pod 110 :P ) Wymieniłem CCP bo wcześniej silnik gasnął na wolnych i palił około 12l/100Km i dławił się przy ostrym dodaniu gazu na wolnych obrotach. Teraz też ma takie zdławienia, z tym że jest to delikatne i bardzo krótkie. W porównaniu do wcześniejszego CCP to niebo a ziemia.
Potrafi ktoś określić co jest przyczyną takich zachowań??
Z góry bardzo dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Wrz 2009, 09:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2009, 00:45   

Pierwsza rada, powinieneś zacząć omijać co większe kałuże :P
Druga rada, przy prędkości 90km/h w mieście trudniej ominąć większe kałuże :P
A trzeciej nie mam :P Teoretycznie po wysuszeniu cewki problem powinien zniknąć, może jej nie dosuszasz? i dopiero jak sama wyschnie co do kropelki to wszystko wraca do normy?
Powinieneś podjechać gdzieś i to sprawdzić, bo ogólnie to nieciekawa usterka :P Może ktoś z użytkowników będzie miał jakiś pomysł.
Ja jak zachacze o większą kałuże, to tylko mi się kontrolka od akumulatora zapala. Ale przyczyną był stary pasek klinowy :P Innych objawów nie znam :-P
 
 
Hinuś 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Wrz 2009, 01:22   

A co do kontrolki ładowania to też mam ten problem. A właściwie podobny, otóż kiedy jade na włączonych światłach, nawiew na 2, audio oczywiście gra - jakże by inaczej, i wciskam hamulec to ładowanie mi się pali. Pasek mam naciągnięty. Wydaję mi się, że winę może mieć regulator napięcia, ponieważ ładowanie mam na poziomie 13.2V. Na mój rozum technika elektryka to trochę za mało. Powinno być w granicach 14/14,4V. podczas pracy silnika utrzymuje się na poziomie 13,2/13,5V.

A co do tych kałuż, to warto kupić używaną cewkę?? Kable nowe kosztują około 100PLN.
 
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 8 Wrz 2009, 08:42   

Z kontrolką ładowania mialem to samo, wymieniłem pasek klinowy i przestało sie tak dziać, nie wiem być może był mocno zużyty i miał poślizgi drobne, wymien sobie, to nie jest drogie a dobrze jest zadbac o takie detale. Chyba, że juz wymieniałeś to nie wiem...
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Wrz 2009, 08:57   

Hinuś napisał/a:
podczas pracy silnika utrzymuje się na poziomie 13,2/13,5V.

witam kolege po fachu, sprawdz naciag paska, 5mm luzu powinno byc jak na niego naciskasz, jak tak malo daje V, to sprawdz szczotki moga sie konczyc, zobacz ile ich zostalo, przemyj wtyczke od altka i jego gniazdo jesli masz altka BOSCHA (nie wiem jaki masz jak masz tam kable bez wtykczki to zrob to samo co nizej napialem o kablach rozrusznika), mozesz jeszcze zrobic porzadek przy klemach i biegunach aku (papier i do okola), odkrecic plusy co ida na altka z rozrusznika i do rozrusznika, to daje sporo - pomoc powinno, na ile nie wiem, u mnie po tym zabiegu 13,8V, porozkrecaj wyczysz powierzchnie styku kabli rozrusznika, zrob to samo z masa dla silnika - jest przy rozruszniku niedaleko akumulatora, wymyj miejsca, przetrzyj papierem (nie zapomnij odlaczyc aku przed ta robota), jak bedziesz skladal przy rozruszniku plusy to nie przykrec tak zeby sie zwarcie robilo (na automacie) po nalozeniu klemy na akumulator, jak sie zle przykreci to beda na siebie nachodzic, do tego wszystkiego mozesz przyciagnac dodatkowa mase z akumulatora z "-" na blok silnika gdzies przy aparacie zaplonowym znajdziesz wolne miejsce na wkrecenie srubki, tylko tez obczysc miejsce - chodzi mi o przewod z dwoma oczkami - jedno do klemy przykrecisz a drugie do bloku silnika, czy glowicy (takim nie za grubym i nie za cienkim przewodem, bo cienki to sie zaraz upieprzy) - dla wyrownania spadkow napiec i lepszej masy dla silnika
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Hinuś 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Wrz 2009, 09:49   

altka to nie wiem jakiego mam, są kable bez wtyczek. Co do tego czyszczenia i mas, samochod kilka dni temu miał remont kapitalny. To znaczy wszystkie blachy wymienione, lakierowanie, a przy składaniu wszystko było dokładnie wyczyszczone papierem ściernym i umyte. Tak więc styki raczej są. Te na rozruszniku i altku wyczyszczę bo przy silniku nie robiłem nic. Chociaż jest jeszcze jedna rzecz, która mnie bardzo irytuje. Wszystkie masy czyste a tu zonk. Włączam kierunek, naduszam stop a tu tylne lampy przygasają w rytm kierunku......już nie mam pomysłów co z tym fantem począć.
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Wrz 2009, 10:04   

z tylu w lampach zarowki czasem ktos nie wsadzil z pojedynczym wloknem zamiast z podwojnym w pozycjach? zobacz to, co do stykow plusa na rozruszniku i altku to musi byc to idealnie czyste, ze przewodzi to normalne, ale to ma byc czysciutenkie a nie tylko "zwierać".
jak zarowki sa OK (podwojne) to wypnij wtyczki lamp. powodem tego jest brak masy na zarowce pozycja/stop teraz pytanie ktora strona. wiec zacznik na poczatek od wyjecia wkladow lamp i wyjecia lewej zarowki nastepnie wsadz ja i wyjmij prawa i zobacz co sie bedzie dzialo, szwankuje pewnie jedna strona, gdy to nie pomoze odlacz najpierw lewa wtyczke od wkladu lampy (lewej) nastepnie sprawdz co sie dzieje, a potem podlacz ja z powrotem i odlacz prawa. w ten sposob okreslisz czy problem wystepuje na stykach zarowki pozycja/stop wkladu lampy czy na samym wkladzie lampy, jesli zas odepniesz dwie tylne a po nacisnieciu stopu przygasa sobie przod albo cos innego to jest juz inny problem, ktory nie dotyczy tylnych lamp, jakby co to wklady mam w super stanie do sprzedania, prawie jak nowe
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Wrz 2009, 11:21   

pewnie wystarczy wyczyścić wkłady lamp i wtyczki na lusterko - krótka piłka :yyy:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2009, 13:30   

Hinuś napisał/a:
Chociaż jest jeszcze jedna rzecz, która mnie bardzo irytuje. Wszystkie masy czyste a tu zonk. Włączam kierunek, naduszam stop a tu tylne lampy przygasają w rytm kierunku......już nie mam pomysłów co z tym fantem począć.
Ja mam - zrób ładowanie żeby było przynajmniej 13v8 na włączonych odbiornikach prądu i naładuj akumulator,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Hinuś 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Wrz 2009, 00:07   

Kable poczyściłem, a z tym ładowaniem to nadal to samo. Jak mam dużo włączone to się ładowanie zapala jak stop naduszę. A te tylne lampy to jutro zobaczę, bo jakoś mi dzisiaj z głowy wyleciało.
Chyba znalazłem przyczynę problemu z tematu. Jak zobaczyłem cewkę zapłonową to się przeraziłem. Ona jest normalnie ROZDARTA!! rdzeń to już sama rdza, do tego tak spuchnięty, że jest dwa razy taki gruby. Jak tam wody naleci to się robi zwarcie. To wyszło na jaw jak zdjąłem dzisiaj patelnie, bo z boku nic nie było widać. Tak apropo, ma ktoś dobrą cewkę na sprzedaż?? Najlepiej z Bydgoszczy. Chociaż nie wiem czy dam rade ją wymienić, bo próbowałem odkręcić dziś, i za boga ani nie drgnie.....żadna śrubka. Dojście jak wiecie jest żadne ;/
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Wrz 2009, 06:46   

Zacznij od wymiany regulatora napięcia,,, cewkę, olej to że nie możesz jej odkręcić, nie musi być ona w fabrycznym miejscu, skombinuj inną i przyczep gdzieś w okolicy :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Hinuś 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Wrz 2009, 23:46   

Post dla Moderatorów.

Dlaczego w temacie została zmieniona pojemność????
Było napisane 1.3i a nie 1.1. W dodatku w profilu również widnieje 1.3i.
Proszę o poprawienie błędu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.