Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana przedniego uszczelniacza wału
Autor Wiadomość
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 19 Maj 2009, 08:24   [MK3] Wymiana przedniego uszczelniacza wału

Ostatnio gdy wjechałem na kanał, zauważyłem iż miska od strony rozrządu jest troche opryskana olejem. Niewiele, ale jednak. Jak się domyślam to poszedł przedni uszczelniacz wału korbowego

Czy trudno go wymienić samemu (kanałem dysponuje). Z tego co czytałem to jakiś specjalny przyrząd jest potrzebny do zdjęcia/założenia simmeringu. Da się to zrobić bez tego przyrządu? No i może być problem z odkręceniem koła pasowego (ale na to też są pewnie sposoby). Jakieś wskazówki będą bardzo cenne.
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Maj 2009, 08:31   

z tego co patrzyłem jak u mnie wymieniali, to żadnych specjalnych przyrządów nie używali. stary uszczelniacz ściągnęli czymkolwiek, nowy nabity chyba przez jakąś tulejkę żeby równo wszedł...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Maj 2009, 15:13   

A tak z mojej strony pytanie, ile może kosztować wymiana(czesci + robocizna) uszczelaniaczy skrzyni biegów i wału??
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Maj 2009, 15:30   

wału o ile chodzi o stronę rozrządu tzw przedni to ok 80 100 . podobnie wymiana uszczelniaczy na półosiach . Z tego co pamiętam to org ford uszczelniacz półosi wychodził niecałe 40 zł za szt , przedni silnika ok 50 zł ale bywają i tańsze .
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 19 Maj 2009, 19:01   

diodalodz napisał/a:
wału o ile chodzi o stronę rozrządu tzw przedni to ok 80 100 . podobnie wymiana uszczelniaczy na półosiach . Z tego co pamiętam to org ford uszczelniacz półosi wychodził niecałe 40 zł za szt , przedni silnika ok 50 zł ale bywają i tańsze .

Dokładnie! A poco masz płacić za wymianę, skoro wystarczy ci dobra odgięta 19... Może być tylko problem z zablokowaniem wału.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 19 Maj 2009, 20:07   

Wolałbym zrobić to sam niż dać 50zł za kilka minut roboty w warsztacie. Pytanie tylko czy dam rade prawidłowo włożyć nowy uszczelniacz i go nie uszkodzić. Jak głeboko on wchodzi? Najgorsze że dostęp jest kiepski no i odkręcenie koła pasowego może być trudne :(
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Maj 2009, 01:11   

Rysiek zobacz czy pasek rorzadu nie jest w oleju, jak jest to kaplica i trzeba go zmienic bo peknie. W moim przypadku również wydawało się że to tylko uszczelniacz wału a po sciagniecu osłony paska rorządu okazało się że cieknie również z wałka z klawiatury;] Mój koleś miał podobna sytuacje w oplu benzynie i pasek przez olej zamiast wytrzymac 60 000 wytrzymał 15 000 i pękł.
Czasem lepiej zapłacić fachowcowi.Wszystko jest proste jak się wie:D
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Maj 2009, 08:18   

megabajt, w 1.1 rozrząd jest na łańcuchu, schowany w silniku. a wymiana tego uszczelniacza to nie jakaś potężna filozofia, chociaż wypadałoby wiedzieć co się robi...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 6 Wrz 2009, 17:44   

Witam i odświeżę ciutkę.Podczas wymiany tego uszczelniacza jest konieczne spuszczanie oleju?I jeszcze pytanko czy zna ktoś z kolegów wymiary tego uszczelniacza?W ford sklep nie znalazłem tej częsci ;-( Pozdrawiam
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Wrz 2009, 18:12   

oleju spuszczać nie trzeba. wymiary: 52x35x8 (śr zewn./śr. wewn/szerokość) - to są wymiary uszczelniacza Goetze który mam w ręku.

na ford.sklep.pl szukałeś coś słabo: KLIK - co ciekawe, tam wymiary są: 52.3x36.5x8, uszczelniacz Reinz.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 6 Wrz 2009, 18:31   

Dzięki Ci bardzo za odp.Jeszcze jedno pytanie nasunęło mi się czytając.Odnośnie koła pasowego i jego ponownego montażu :9: Mam na myśli znaczek na kole i czy jest możliwość założyć je inaczej niż było?Wiecie o co mnie kaman ;-( Tam jest klin jeden czy wieloklin jakiś?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Wrz 2009, 18:33   

z tego co pamiętam, jest pojedynczy klinek :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 6 Wrz 2009, 18:37   

bidżej napisał/a:
52.3x36.5x8, uszczelniacz Reinz.
No to znaczna różnica szczególnie wew wymiaru niz podałeś Bidżej.Teraz juz nie wiem ;-( A za klinek dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.