Zagadnienie dla starych wyjadaczy - EKONOMIA |
Autor |
Wiadomość |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 14:26
|
|
|
a nei masz moze takiego wykazu dla fiest 1.1 na gazniku z czterobiegowa skrzynia ??? |
_________________
|
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 14:40
|
|
|
karolusms napisał/a: |
a nei masz moze takiego wykazu dla fiest 1.1 na gazniku z czterobiegowa skrzynia ??? |
1.1 na gaźniku ma wiecej mocy niz 1.1 na wtrysku z katalizatorem więc dane są podobne. A dla skrzyni 4biegowej tez masz tam podane (czytaj uważnie jest tam gwiazdka * przy silniku 1.1 , 1.3 , 1.4 przy 4biegu:))
P.S ta tabelka jest z forum z działu MECHANIKA > WAŻNE TEMATY. Czytajcie forum uważnie . Jestem tu całkiem nowy a widze, i tak już dużo wiem |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 18:15
|
|
|
a tabelka to fragment jakiejs ksiazki... mozna wiedziec jakiej? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 4 Wrz 2009, 09:43
|
|
|
To jest instrukcja obsługi na Niemcy z 94 roku |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Wrz 2009, 10:45
|
|
|
Wydawałoby sie, ze to oczywiste, ze na luzie nie powinno sie dojezdzac do skrzyzowan ect. Dziwne tez wydaja sie pytania, ze jezeli na luzie nie to jak, no bo przeciez o tym mowia na kursach prawa jazdy
Zoharek juz napisal dlaczego dojezdzac trzeba na biegu. Mechcom napisal jak to trzeba robic. I po co kombinowac i redukowac biegi??? Grunt zeby byl na biegu dopoki obroty nie zejda do 1000 obrotow. Poza argumentami zoharka dlaczego ma byc tak a nie inaczej dodam (moze juz ktos o tym napisal), ze przeciez jak wpadniesz w poslizg i masz samochod na luzie to juz w zasadzie pozamiatane a na biegu zawsze mozna operowac gazem i przy odrobinie szczescia wyjsc z opresji. |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 4 Wrz 2009, 13:15
|
|
|
bukolek napisał/a: | Wydawałoby sie, ze to oczywiste, ze na luzie nie powinno sie dojezdzac do skrzyzowan ect. Dziwne tez wydaja sie pytania, ze jezeli na luzie nie to jak, no bo przeciez o tym mowia na kursach prawa jazdy
Zoharek juz napisal dlaczego dojezdzac trzeba na biegu. Mechcom napisal jak to trzeba robic. I po co kombinowac i redukowac biegi??? Grunt zeby byl na biegu dopoki obroty nie zejda do 1000 obrotow. Poza argumentami zoharka dlaczego ma byc tak a nie inaczej dodam (moze juz ktos o tym napisal), ze przeciez jak wpadniesz w poslizg i masz samochod na luzie to juz w zasadzie pozamiatane a na biegu zawsze mozna operowac gazem i przy odrobinie szczescia wyjsc z opresji. | tak tylko zauważ że nikt nie mówi o warunkach zimowych czy wielkich prtędkościach.Zauważyłem że w mieście nie rzadko nie da się przekroczyć 50 i co 100m są światła i czasem to jade tak 1,2 luz i hamowanie albo 1,2,3 luz i hamowanie i to w normalny suchy letni dzień.Więc co wy pier...o poślizgu?! |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Wrz 2009, 14:29
|
|
|
marian napisał/a: | jade tak 1,2 luz i hamowanie albo 1,2,3 luz i hamowanie i to w normalny suchy letni dzień.Więc co wy pier...o poślizgu?! |
No to zobacz. Co stoi na przeszkodzie, abys jechal 1,2 hamowanie i luz, albo 1,2,3 hamowanie i luz???? Zupelnie nic. A taka jazda moze oszczedzic Ci stresu, straconego czasu i pieniedzy. Dlaczego??? Ano dlatego, ze w poslizg mozesz wpasc nie tylko zima, ale i latem kiedy bedzie + 30C na zewnatrz, sloneczne, bezchmurne niebo i zajebista plama oleju na asfalcie I wlasnie w takiej chwili bedziesz mial szanse zareaogowania na zaistaniala sytuacje. Gdy bedzie samochod jechal 30km/h na luzie to zanim zajarzysz co sie stalo, wrzucisz bieg to juz bedziesz wmontowany w inne auto (jak dobrze pojdzie).
P.S. Pewnie 80% kierowcow dojezdza do skrzyzowania na luzie, bo sytuacja jaka opisalem wyzej, albo podobna zdarza sie b. sporadycznie (moze raz w zyciu czlowieka, a moze w ogole). Zreszta tak wygodniej. Ja pierwszy raz zaczalem jezdzic autem na kursie prawa jazdy przez co nie mialem wpojonych zlych nawykow. Tak sie nauczylem i tak jezdze. W ogole nie przeszkadza. Niby to srutututu, ktora nalezy olac. Ale idac dalej (chodzi o prawidlowa technike jazdy) co chwiel widze jak ludzie wchodzac w zakret dusza pedal sprzegla (nie wspomne jak cisna i sprzeglo i gaz jednoczesnie). Od tak... Dlaczego??? Sami chyba nie wiedza... |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 11:46
|
|
|
bukolek napisał/a: | marian napisał/a: | jade tak 1,2 luz i hamowanie albo 1,2,3 luz i hamowanie i to w normalny suchy letni dzień.Więc co wy pier...o poślizgu?! |
No to zobacz. Co stoi na przeszkodzie, abys jechal 1,2 hamowanie i luz, albo 1,2,3 hamowanie i luz???? Zupelnie nic. A taka jazda moze oszczedzic Ci stresu, straconego czasu i pieniedzy. Dlaczego??? Ano dlatego, ze w poslizg mozesz wpasc nie tylko zima, ale i latem kiedy bedzie + 30C na zewnatrz, sloneczne, bezchmurne niebo i zajebista plama oleju na asfalcie I wlasnie w takiej chwili bedziesz mial szanse zareaogowania na zaistaniala sytuacje. Gdy bedzie samochod jechal 30km/h na luzie to zanim zajarzysz co sie stalo, wrzucisz bieg to juz bedziesz wmontowany w inne auto (jak dobrze pojdzie).
P.S. Pewnie 80% kierowcow dojezdza do skrzyzowania na luzie, bo sytuacja jaka opisalem wyzej, albo podobna zdarza sie b. sporadycznie (moze raz w zyciu czlowieka, a moze w ogole). Zreszta tak wygodniej. Ja pierwszy raz zaczalem jezdzic autem na kursie prawa jazdy przez co nie mialem wpojonych zlych nawykow. Tak sie nauczylem i tak jezdze. W ogole nie przeszkadza. Niby to srutututu, ktora nalezy olac. Ale idac dalej (chodzi o prawidlowa technike jazdy) co chwiel widze jak ludzie wchodzac w zakret dusza pedal sprzegla (nie wspomne jak cisna i sprzeglo i gaz jednoczesnie). Od tak... Dlaczego??? Sami chyba nie wiedza... |
Bukolek święta racja... Takie redukowanie biegami zawsze nam daje pewien margines bezpieczeństwa. Zawsze można dodać gazu i uciec przed przeszkodą lub uratować się z poślizgu (w miastach na koleinach potrafi zarzucić małą fiestką) .
Dotego argument ekonomiczny. Jade po mieście mam 300m do świateł, zapala sie czerwnone wiec soobie redukuje z 4 na 3 itd. Redukcje robie dość wysoko (tylko latem) tj. zmieniam z 4 na 3 tak , że mam wysokie obroty i wtedy komputer odcina wtrysk i jade za free. Jak obroty spadają poniżej 2000 to znów komputer podaje paliwo do silnika i wtedy śmiało znów redukcja i sytuacja z odcieciem sie powtarza. Wszyscy chwalą systemy start&stop itp a dzieki takiej redukcji też można w mieście zaoszczędzic. Zimą jednak z taką redukcją trzeba uważać żeby skok obrotów nie był tak drastyczny bo można złapać lekki uślizg kołami |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 17:58
|
|
|
OMG !!!!!! nie chodzi mi tu o jakies piep**** zasady bezpeczenstwa tylko o ekonomie !!!! silniki z gazniki nie maja odcinananego doplywu paliwa.....malo tego....hamowanie silnikiem robi duze podcisnienie w gazniku i wysysa paliwko !!! a tymbardziej gaz !!!wiec chyba lepiej na wolnych obrotkach wyhamowywac przed swiatlami co nie ?!
i jeszcze raz...patrzcie na TEMAT postu: Zagadnienie dla starych wyjadaczy - EKONOMIA .... i jeszcze raz EKONOMIA !!! nie zasmiecajcie postu zagadnieniami z bezpieczenstwa !!! |
_________________
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 18:09
|
|
|
karolusms napisał/a: | nie chodzi mi tu o jakies piep**** zasady bezpeczenstwa tylko o ekonomie !!!! |
Bardzo "mądre" podejście... Ja też mam gaźnik i chamuje biegami. Nawet niech mi spali więcej, wole więcej zapłacić za paliwo a zachować bezpieczeństwo. Poza tym zaoszczędzę na hamulcach... |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Wrz 2009, 12:41
|
|
|
karolusms, jak jesteś taki mądry to po jaką cholerę pytasz ludzi o zdanie skoro wiesz lepiej. Ekonomiczniej będzie tramwajem... |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 6 Wrz 2009, 16:40
|
|
|
pytam bo moge i nikt mi nie zabrania...a fakt z wysysaniem dorwalem troche pozniej anizeli po zalozeniu tematu |
_________________
|
|
|
|
|
|