Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zagadnienie dla starych wyjadaczy - EKONOMIA
Autor Wiadomość
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 3 Wrz 2009, 14:26   

Kristoph napisał/a:


Tu tabelka (wg niej na twoim silniku wbicie 5 jest nieco później niż w 1.1):

http://img106.imageshack.us/i/fiesta9400057gi.jpg/



a nei masz moze takiego wykazu dla fiest 1.1 na gazniku z czterobiegowa skrzynia ???
_________________

 
 
 
Kristoph 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: DZG
Wysłany: 3 Wrz 2009, 14:40   

karolusms napisał/a:
Kristoph napisał/a:


Tu tabelka (wg niej na twoim silniku wbicie 5 jest nieco później niż w 1.1):

http://img106.imageshack.us/i/fiesta9400057gi.jpg/



a nei masz moze takiego wykazu dla fiest 1.1 na gazniku z czterobiegowa skrzynia ???


1.1 na gaźniku ma wiecej mocy niz 1.1 na wtrysku z katalizatorem więc dane są podobne. A dla skrzyni 4biegowej tez masz tam podane :P (czytaj uważnie jest tam gwiazdka * przy silniku 1.1 , 1.3 , 1.4 przy 4biegu:))


P.S ta tabelka jest z forum z działu MECHANIKA > WAŻNE TEMATY. Czytajcie forum uważnie :krzesłemgo: . Jestem tu całkiem nowy a widze, i tak już dużo wiem :yes:
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 3 Wrz 2009, 18:15   

a tabelka to fragment jakiejs ksiazki... mozna wiedziec jakiej?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 4 Wrz 2009, 09:28   

Pawełos666 napisał/a:
mozna wiedziec jakiej?

Mnie to wygląda na instrukcję obsługi...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 4 Wrz 2009, 09:43   

To jest instrukcja obsługi na Niemcy z 94 roku
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Wrz 2009, 10:45   

Wydawałoby sie, ze to oczywiste, ze na luzie nie powinno sie dojezdzac do skrzyzowan ect. Dziwne tez wydaja sie pytania, ze jezeli na luzie nie to jak, no bo przeciez o tym mowia na kursach prawa jazdy :rotfl:

Zoharek juz napisal dlaczego dojezdzac trzeba na biegu. Mechcom napisal jak to trzeba robic. I po co kombinowac i redukowac biegi??? Grunt zeby byl na biegu dopoki obroty nie zejda do 1000 obrotow. Poza argumentami zoharka dlaczego ma byc tak a nie inaczej dodam (moze juz ktos o tym napisal), ze przeciez jak wpadniesz w poslizg i masz samochod na luzie to juz w zasadzie pozamiatane a na biegu zawsze mozna operowac gazem i przy odrobinie szczescia wyjsc z opresji.
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 4 Wrz 2009, 13:15   

bukolek napisał/a:
Wydawałoby sie, ze to oczywiste, ze na luzie nie powinno sie dojezdzac do skrzyzowan ect. Dziwne tez wydaja sie pytania, ze jezeli na luzie nie to jak, no bo przeciez o tym mowia na kursach prawa jazdy :rotfl:

Zoharek juz napisal dlaczego dojezdzac trzeba na biegu. Mechcom napisal jak to trzeba robic. I po co kombinowac i redukowac biegi??? Grunt zeby byl na biegu dopoki obroty nie zejda do 1000 obrotow. Poza argumentami zoharka dlaczego ma byc tak a nie inaczej dodam (moze juz ktos o tym napisal), ze przeciez jak wpadniesz w poslizg i masz samochod na luzie to juz w zasadzie pozamiatane a na biegu zawsze mozna operowac gazem i przy odrobinie szczescia wyjsc z opresji.
tak tylko zauważ że nikt nie mówi o warunkach zimowych czy wielkich prtędkościach.Zauważyłem że w mieście nie rzadko nie da się przekroczyć 50 i co 100m są światła i czasem to jade tak 1,2 luz i hamowanie albo 1,2,3 luz i hamowanie i to w normalny suchy letni dzień.Więc co wy pier...o poślizgu?!
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Wrz 2009, 14:29   

marian napisał/a:
jade tak 1,2 luz i hamowanie albo 1,2,3 luz i hamowanie i to w normalny suchy letni dzień.Więc co wy pier...o poślizgu?!


No to zobacz. Co stoi na przeszkodzie, abys jechal 1,2 hamowanie i luz, albo 1,2,3 hamowanie i luz???? Zupelnie nic. A taka jazda moze oszczedzic Ci stresu, straconego czasu i pieniedzy. Dlaczego??? Ano dlatego, ze w poslizg mozesz wpasc nie tylko zima, ale i latem kiedy bedzie + 30C na zewnatrz, sloneczne, bezchmurne niebo i zajebista plama oleju na asfalcie :yes: I wlasnie w takiej chwili bedziesz mial szanse zareaogowania na zaistaniala sytuacje. Gdy bedzie samochod jechal 30km/h na luzie to zanim zajarzysz co sie stalo, wrzucisz bieg to juz bedziesz wmontowany w inne auto (jak dobrze pojdzie).

P.S. Pewnie 80% kierowcow dojezdza do skrzyzowania na luzie, bo sytuacja jaka opisalem wyzej, albo podobna zdarza sie b. sporadycznie (moze raz w zyciu czlowieka, a moze w ogole). Zreszta tak wygodniej. Ja pierwszy raz zaczalem jezdzic autem na kursie prawa jazdy przez co nie mialem wpojonych zlych nawykow. Tak sie nauczylem i tak jezdze. W ogole nie przeszkadza. Niby to srutututu, ktora nalezy olac. Ale idac dalej (chodzi o prawidlowa technike jazdy) co chwiel widze jak ludzie wchodzac w zakret dusza pedal sprzegla (nie wspomne jak cisna i sprzeglo i gaz jednoczesnie). Od tak... Dlaczego??? Sami chyba nie wiedza...
 
 
 
Kristoph 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: DZG
Wysłany: 5 Wrz 2009, 11:46   

bukolek napisał/a:
marian napisał/a:
jade tak 1,2 luz i hamowanie albo 1,2,3 luz i hamowanie i to w normalny suchy letni dzień.Więc co wy pier...o poślizgu?!


No to zobacz. Co stoi na przeszkodzie, abys jechal 1,2 hamowanie i luz, albo 1,2,3 hamowanie i luz???? Zupelnie nic. A taka jazda moze oszczedzic Ci stresu, straconego czasu i pieniedzy. Dlaczego??? Ano dlatego, ze w poslizg mozesz wpasc nie tylko zima, ale i latem kiedy bedzie + 30C na zewnatrz, sloneczne, bezchmurne niebo i zajebista plama oleju na asfalcie :yes: I wlasnie w takiej chwili bedziesz mial szanse zareaogowania na zaistaniala sytuacje. Gdy bedzie samochod jechal 30km/h na luzie to zanim zajarzysz co sie stalo, wrzucisz bieg to juz bedziesz wmontowany w inne auto (jak dobrze pojdzie).

P.S. Pewnie 80% kierowcow dojezdza do skrzyzowania na luzie, bo sytuacja jaka opisalem wyzej, albo podobna zdarza sie b. sporadycznie (moze raz w zyciu czlowieka, a moze w ogole). Zreszta tak wygodniej. Ja pierwszy raz zaczalem jezdzic autem na kursie prawa jazdy przez co nie mialem wpojonych zlych nawykow. Tak sie nauczylem i tak jezdze. W ogole nie przeszkadza. Niby to srutututu, ktora nalezy olac. Ale idac dalej (chodzi o prawidlowa technike jazdy) co chwiel widze jak ludzie wchodzac w zakret dusza pedal sprzegla (nie wspomne jak cisna i sprzeglo i gaz jednoczesnie). Od tak... Dlaczego??? Sami chyba nie wiedza...


Bukolek święta racja... Takie redukowanie biegami zawsze nam daje pewien margines bezpieczeństwa. Zawsze można dodać gazu i uciec przed przeszkodą lub uratować się z poślizgu (w miastach na koleinach potrafi zarzucić małą fiestką) .

Dotego argument ekonomiczny. Jade po mieście mam 300m do świateł, zapala sie czerwnone wiec soobie redukuje z 4 na 3 itd. Redukcje robie dość wysoko (tylko latem) tj. zmieniam z 4 na 3 tak , że mam wysokie obroty i wtedy komputer odcina wtrysk i jade za free. Jak obroty spadają poniżej 2000 to znów komputer podaje paliwo do silnika i wtedy śmiało znów redukcja i sytuacja z odcieciem sie powtarza. Wszyscy chwalą systemy start&stop itp a dzieki takiej redukcji też można w mieście zaoszczędzic. Zimą jednak z taką redukcją trzeba uważać żeby skok obrotów nie był tak drastyczny bo można złapać lekki uślizg kołami :P
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 5 Wrz 2009, 17:58   

OMG !!!!!! nie chodzi mi tu o jakies piep**** zasady bezpeczenstwa tylko o ekonomie !!!! silniki z gazniki nie maja odcinananego doplywu paliwa.....malo tego....hamowanie silnikiem robi duze podcisnienie w gazniku i wysysa paliwko !!! a tymbardziej gaz !!!wiec chyba lepiej na wolnych obrotkach wyhamowywac przed swiatlami co nie ?!


i jeszcze raz...patrzcie na TEMAT postu: Zagadnienie dla starych wyjadaczy - EKONOMIA .... i jeszcze raz EKONOMIA !!! nie zasmiecajcie postu zagadnieniami z bezpieczenstwa !!!
_________________

 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 5 Wrz 2009, 18:09   

karolusms napisał/a:
nie chodzi mi tu o jakies piep**** zasady bezpeczenstwa tylko o ekonomie !!!!


Bardzo "mądre" podejście... Ja też mam gaźnik i chamuje biegami. Nawet niech mi spali więcej, wole więcej zapłacić za paliwo a zachować bezpieczeństwo. Poza tym zaoszczędzę na hamulcach...
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Wrz 2009, 12:41   

karolusms, jak jesteś taki mądry to po jaką cholerę pytasz ludzi o zdanie skoro wiesz lepiej. Ekonomiczniej będzie tramwajem... :2xf:
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 6 Wrz 2009, 16:40   

pytam bo moge i nikt mi nie zabrania...a fakt z wysysaniem dorwalem troche pozniej anizeli po zalozeniu tematu
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Zniżki w Inter Cars dla Team Zachód
sowa Team Zachód 0 7 Sie 2009, 22:21
sowa
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Brak nowych postów Szukam starych cenników Fiesty
slawomirro Hyde-Park 0 22 Cze 2016, 13:48
slawomirro
Brak nowych postów poszukuję starych katalogów/broszur
slawomirro Mechanika ogólna 0 13 Gru 2022, 20:33
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.