Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[mk3/escort] 1,6 gaźnik WEBER TLD
Autor Wiadomość
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 14 Sie 2009, 21:39   [mk3/escort] 1,6 gaźnik WEBER TLD

Witam serdecznie,

Dzisiaj uskuteczniłem przełożenie mojego wręcz dziurawego 1,4 na gaźniku weber DFTM na 1,6 z escorta również na gaźniku ale WEBER TLD (z tego miejsca pozdrawiam Panów z Nowego Sącza ktorzy sprzedali mi silnik 1,4 a po wlozeniu okazało sie ze to 1,6).

Auto zagadało, jednak tylko w momencie gdy wręcz zatkam dopływ powietrza do gaźnika (przy zdjętej pokrywie przylozylem szczelnie szmate do gaznika i wtedy auto odpaliło na benzynie, LPG zajme sie pozniej). Wie ktos w czym tkwi problem ? Mozliwe ze podlaczylem zle jakies podcisnienia ?

Jeszcze jedna sprawa, jest ktos w stanie mi opisac króćce w pompie paliwa z silnika 1,4 gaznik ? W książce niestety tego tez nie znalazlem.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Sie 2009, 21:58   

Przełożyłeś z 1,4 na 1,6 - to w sumie takie same silniki różnią sie pojemnością, gdzie problem - podłącz jak było.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 14 Sie 2009, 22:36   

Problem w tym ze gaźnik w moim 1,4 jest inny niz ten w 1,6 a swojego nie przeloze bo nie idzie go wyregulowac, prawdopodobnie wymaga regeneracji
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Sie 2009, 09:19   

Zdjęcia starego, zdjęcia nowego,,, ile tych podciśnień masz wolnych i tak dalej,,, puk tego nie zobaczę nie jestem w stanie pomóc. A niestety w Kraku w najbliższym czasie nie będę :(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sie 2009, 22:19   

Udało mi zrobić zdjęcia. Starego gaznika niestety nie mam bo pojechal do stodoły na wieś...

Obraz poglądowy gaźnika



Praktycznie jedyne podcisnienie jakie podpialem to to idące z aparatu zaplonowego w tylnią czesc gaznika:



Kruciec na kolektorze dolotowym zaslepilem w niezbyt nowatorski sposob:


W nowym silniku w kolektor był wkręcony pewnego rodzaju trójnik z 2-ma wężykami. Niestety nie wiem gdzie bo bylo to wyrozpinane...



W miejsce tego trójnika wkręciłem zaślepke ze starego silnika


Ma ktoś jakikolwiek pomysł gdzie mają być te wężyki podpięte ?

Może tutaj coś było ?


Generalnie silnik na LPG chodzi rakietowo. Na benzynie pracuje jak mu sie szmatą zatka dolot powietrza. Może to być problem elektrozaworu ?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Sie 2009, 22:38   

groochas napisał/a:
Udało mi zrobić zdjęcia. Starego gaznika niestety nie mam bo pojechal do stodoły na wieś...

Obraz poglądowy gaźnika

[url=http://img149.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


Gaźnik z pneumatycznie otwieranym drugim przelotem . Objawem nieotwierania drugiego przelotu jest efekt trzymania za jaja na średnich i wysokich obrotach ( pęknieta mębrana sterująca ? )

groochas napisał/a:
Praktycznie jedyne podcisnienie jakie podpialem to to idące z aparatu zaplonowego w tylnią czesc gaznika:

[url=http://img182.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


Nie pamiętam dokładnie , ale odpal auto i zobacz czy jak zdejmiesz z gaźnika ten wężyk to czy tam jest podciśnienie ( bo z tego co pamiętam to podciśnienie tam powinieneś podać z kolektora )

groochas napisał/a:

Kruciec na kolektorze dolotowym zaslepilem w niezbyt nowatorski sposob:
[url=http://img36.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]


Właśnie ten przewód podepnij do gaźnika w miejsce gdzie dałeś wyście na aparat zapłonowy

groochas napisał/a:
W nowym silniku w kolektor był wkręcony pewnego rodzaju trójnik z 2-ma wężykami. Niestety nie wiem gdzie bo bylo to wyrozpinane...
[url=http://img30.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img256.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


Ten trójnik ( u Ciebie po ułąmaniu został dwójnik , to temperaturowy regulator otwierania przepływu podciśnienia na odśrodkowy przyspieszacz zapłonu :)
W skrócie chodzi o to żeby przyspieszało podciśnieniowo zapłon tylko jak silnik jest ciepły . Ja to kiedyś wywaliłem i nie płaczę ,

groochas napisał/a:
W miejsce tego trójnika wkręciłem zaślepke ze starego silnika
[url=http://img517.images....th.jpg]Obrazek[/URL]]

i dobrze , bo z tego co pamietam to on do kanału wodnego idzie .

Znajdż wyjście z kolektora ssącego i z niego poprowadź podciśnienie do przyspieszacza zapłonu , dodatkowo sprawdź to o czym pisałem jeżeli chodzi o podciśnienie ( moim zdaniem sterowanie ) na gaźniku , a później zobacz czy sie otwiera przepustnica druga .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sie 2009, 09:24   

Żółwik Tuptuś, dobrze gada, odepnij aparat zapłonowy z gaźnika (dziurę w gaźniku zatkaj), aparat podłącz pod kolektor (tam gdzie tak fachowo zaślepiłeś) z tego co widać na wężyku jest ten śmieszny dławik, więc go zostaw jak jest.

Jeśli pierwsze foto było robione na ciepłym silniku to spoko, jak na zimnym to jest walnięte ssanie (ta pionowa blaszka, krzywa zresztą oraz ta cała puszka z boku co idą do niej węże z układu chłodzenia)

Czy gorący/ciepły silnik tez ma problem z benzyną?

(po pracy zajrzę jak mam swój popodpinany)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sie 2009, 11:33   

Podlączylem obie opcje a nawet trzy :)

Polaczenie - kolektor gażnik - nie dziala
kolektor - aparat zapłonowy - nie działa
kolektor - aparat zapłonowy - gaźnik - nie działa (3 wężyki na trójniku)

Czy gorący czy zimny - nie chodzi na benzynie.

BTW - zdjecie bylo robione na gorącym silniku dlatego ssanie otwarte na max.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sie 2009, 11:56   

Co to znaczy nie działa?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sie 2009, 12:03   

znaczy to ze nie dziala na benzynie

- paliwo jest, pompa rowniez dziala
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sie 2009, 12:36   

Podłącz aparat pod kolektor jak napisałem - to nie przez niego nie działa na benzynie, jak na LPG dobrze chodzi i ładnie się wkręca to znaczy że działa :P

Co do tego zaworu, na ostatnim zdjęciu go widać - zdejmij fajkę, wykręć dziada - zobacz czy działa, jak jest założony przewód i przytkniesz go do masy to po włączeniu zapłonu powinien się schować,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sie 2009, 13:12   

Popoludniu sprawdze ten zawor.

Jeszcze 2 pytania.

Zdjecie gaznika z allegro:


Czy przyczyna moze byc ulamana rurka zaznaczona czerwonym koleczkiem ?
Co to za króciec na dole ? U mnie chyba go nie ma, sprawdze to.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sie 2009, 13:20   

To jest na tej drugiej gardzieli która nie pracuje na wolnych obrotach i przy spokojnej jeździe,,, wydaje mi się ze bez znaczenia na odpalanie auta,,, ale po powrocie z pracy sprawdzę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sie 2009, 17:44   

zawór był totalnie zatkany i zapieczony. Po oczyszczeniu auto odpaliło. Chodzi tak ze szkoda gadac - ale odpaliło :)

Na gazie wolne obroty ok 1000 obr/min, na benzynie chyba z 400 i gasnie. Po mocniejszym wcisnieciu gazu na benie silnik sie dlawi i gasnie. Cos dalej z podcisnieniami ? Moze sklad mieszanki zbyt bogaty ?

[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 21:37 ]
jezeli ktos jest w stanie mi powiedziec jak na 100% mają byc te podcisnienia podlaczone to bede bardzo wdzieczny.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sie 2009, 00:40   

jak nie masz tego 3 nika jak to nazywasz to wolnych nie wyregulujesz bo jest to zawór terminczny i odpowiedzialny jest za ssanie i wzbogacenie mieszanki .
 
 
 
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 21 Sie 2009, 17:36   

ok - w takim razie jak podlaczyc te podcisnienia z "trojnika" ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sie 2009, 18:40   

czy w obudiwę filtra powietrza też Ci wchodzą jakieś wężyki (foto jak masz)?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 22 Sie 2009, 11:31   

tego niestety nie jestem w stanie stwierdzic gdyz kupilem silnik bez obudowy filtra i dokupilem na zlomie obudowe z modelu z wtryskiem. Tam jakies wejscia byly, ale gazownik je zapackal silikonem jak podlaczal LPG
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sie 2009, 11:44   

groochas, jak możesz obcykaj gaźnik z trochę większej odległości aby zahaczało tez o silnik,,, nie mam z czym tego porównywać, jedynie z tym co masz i obrazkami w książkach jakichś,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 22 Sie 2009, 22:35   

Ustawilem dzisiaj zaplon - praca na LPG jest juz wlasciwie idealna. Na benzynie pracuje tylko na cieplym silniku i to slabiej niz na lpg. Ale i tak ze cos zagralo.

Zdjecia postaram sie zrobic w poniedzialek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.