Otwarty przez: Żółwik Tuptuś 27 Cze 2009, 12:52 |
Zetec Turbo 1.8 problem z doładowaniem |
Autor |
Wiadomość |
Grand
Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Cze 2009, 19:39
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | jakiej średnicy kolanka ci brakuje ? |
90" wylot z turbiny FI52mm centralnie jednego pier... kolanka bo te niebieskie złączki tobyłem cFany i kupiłem sobie metr i teraz tne wedle uznania
mógłbymw sumie wyspawać sobie takie z kawałka prostki zrobić takie kolanko z prostych elementów ale już niechce robić takiego druta jak poprzednio |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Cze 2009, 20:26
|
|
|
skoro to 52mm to załóż doraźnie kolanko z kibelrury z obciętym kołnierzem ( po dwie opaski , chyba że masz szerokie ) Auto wystroisz , a w międzyczasie na spokojnie poszukasz czegoś normalnego . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Grand
Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Cze 2009, 21:30
|
|
|
wiesz co ale to ten kawałeczek który jest zaraz ZA turbiną istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że kibel się przepali tak więc narazie przerwa techniczna do czasu tego kolanka, opaski są częściowo te szerokie a częściowi zwykłe (norma) te szerokie są kurde niedostępne w sklepach tuningowych takich jak obi castorama liroy merlin i inne,
bu-Rakotuning kraków niema godula niema Vtech nie sprzedaje, w jednym skpie internetowym znalazłem ale kupiłem wszystkie dostępne - 5 sztuk i koniec.
więc spasowałem i montuje na dobrych firmowych NORMA cienkich opaskach, są dość mocne mam nadzieje, że dadzą rade.
p.s niech to będzie na tyle miłe żeby teraz trzymać stabilniej boosta to uwierze w ten projekt na nowo... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Cze 2009, 21:40
|
|
|
Podpowiem ci, stomil posiada takowe, w bdg mamy sklep i produkcje rur gomowych oraz opasek Stomil jak i Norma, te szerokie sa dostepne po 12zl szt w sklepie w detalu, ale szczerze to te waskie wystarczaja i to pojedyczno do 1.7 bara, testowane na mojej bylej fiescie TD |
_________________
|
|
|
|
|
Grand
Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Grand
Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Lip 2009, 21:51
|
|
|
pomogło, nowy IC nowe urowanie nowy aktuator i auto lepiej trzyma boost.
może nie tyle lepiej co całkiem inaczej to przebiega bo na początkowych biegach koło 0,5 bara stabilnie natomiast na 4-5 biegu pod górke lubi się pojawić OVER 0,7 bara i troche lipa bo auto nie jest strojone na takim doładowaniu wiec strzela w dolot dość znacznie
jednak fakt dania IC przed auto zmienia postać rzeczy diametralnie...
troche lipa bo byłem w krakowskim PXS i mają termin na 13 sierpnia....
więc będę musiał sam nauczyć się storić, ciekawe ile silników polegnie zanim to opanuje |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 3 Lip 2009, 21:56
|
|
|
Grand, patrzyłeś na http://forum.mtk-klub.pl?? Z tego go widziałem to pare osob sie bawi w strojenie |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Grand
Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 19:01 problemy z doładowaniem skończone
|
|
|
teraz się zaczęły problemy ze strojeniem;]
przydało by się EBC i jakoś zapanować nad tym over-boostem.
tak to wygląda z intercoolerem z XSARY 2.0 HDI wentylatorem z Transita w budzie escorta z motorem ZETECK'a 1.8 na turbinie T3
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 23:27
|
|
|
w temacie doładowania, u mnie też to jest cały czas. raz jest prawie dobrze raz jest źle. wymiana SEM nic nie daje.
szukając rozwiązania po różnych forach natknąłem się na takie rozwiązanie. jaki to ma sens
?
|
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Grand
Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 03:34
|
|
|
klasycznie aktuator łączysz z podciśnieniem, wadą jest że auto wyżej osiąga pełne doładowanie, ale teoretycznie powinno je trzymać już do odcięcia.
praktycznie na trzymanie doładowania składa sie jeszcze dużo innych czynników dlatego lepiej stoić za pomocą MBC a najlepiej EBC ale do tego trza jeszcze jakiś sterownik ala ecumaster STM6 czy coś |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 08:57
|
|
|
Grand, sam mowiles ze ecumaster det zle wspolpracuje z ebc ;> gnoju
Ty a może przeczyść to mbc albo pożycz od kogoś inne. Może to gówno jest wadliwe |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Grand
Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 16:30
|
|
|
Krawiec napisał/a: | Grand, sam mowiles ze ecumaster det zle wspolpracuje z ebc ;> gnoju
Ty a może przeczyść to mbc albo pożycz od kogoś inne. Może to gówno jest wadliwe |
nie, łebie mówiłem Ci o jednym konkretnym przypadku EBC takiego gościa od SR20DET, ale niewazne.
obecnie skołowałem sobie przejściówkę USB-COM więc moge się bawić możliwościami ecumastera, teraz pytanie czy ktoś mi pomoże to zestroić czy będe musiał sam się tego nauczyć
nie umiem nałozyć krzywej boosta na log więc i na wykres nie, ale pomiary z hamowni drogowej załączone na poniższym obrazku mówią, że obecnie jest dużo lepiej niż na początku gdzie miałem wykres jak w dieslu.
pomiar na trzecim biegu
[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 16:43 ]
z mapsensora motoroli można wysnioskować, że pod koniec rundy tj pod 6600rpm doładowanie siada do 0,4 bara.
w peaku potrafi nawet pokazać się 1 bar.
tak więc doszliśmy do wniosku, że cza to będzie postroić na EBC coś z STI albo z C18DeT się wyłapie i powinno być lepiej.
auto kreci czasy na poziomie 6.1 do setki i 14,7 na 1/4 ( mierzone Gtechem )
narazie jeździ wmiare bezawaryjnie po spotach wyścigach wiejskich itd.
zdjęcie z spota spontanicznego.
( ja to ten z prawej ) |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 27 Lip 2009, 22:30
|
|
|
a moze miales dziurawy ic?
a moze w między czasie przy wymianie ic i actuatora cos jeszcze zrobiles co mialo wplyw na to ze zaczyna trzymac boost?
jak nic z powyzszych to wedlug mnie actuator byl uszkodzony. czy jak dmuchales w niego powietrze to trzymal czy uciekalo ?
swoja droga czas 6 sek to niezle |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Grand
Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Sie 2009, 19:50
|
|
|
jest lepiej, ale nadal niema szału jeśli chodzi o trzymanie boost'a patrząc na log z ecumastera to widać że spada do 0,45 przy końcu rundy.
obecnie będę to storił na EBC N75 z 1.8T audicy i zobaczymy co z tego wyniknie.
no 6 do setki tak, ale pamiętajmy że Gtech jest optymistą ;]
[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 23:16 ]
|
|
|
|
|
|