Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] PROBLEM Z HAMULCAMI
Autor Wiadomość
scorpion1979 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: maciej
Wiek: 44
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 17
Skąd: poznan
Wysłany: 12 Lut 2009, 18:14   [MK3] PROBLEM Z HAMULCAMI

Witam wszystkich serdecznie opisze problem jaki powstał w mojej fiescie mk3 chodzi o hamulce a wiec sytuacja wygląda tak po dłuższej postoju auta jadąc pierwsze wcisnięcie hamulca i pedał sztywny dopiero po drugim mocniejszym wciśnięciu pedał jest normalny i hamuje samochód rewelacyjnie ale zauważyłem ostatnio że przy postoju na światłach , w korkach jakby trzymały mnie deklikatnie hamulce i wtedy wciskam dwa razy mocno hamulec i hamulce puszczaja i tak sie dzieje przy prawie każdym zatrzymaniu pojazdu. Jakby trzymał mnie hamulec bardzo dobrze to odczuwa sie podczas stania pojazdu na górce , podjezdzam zatrzymuje auto puszczam hamulec a auto stoji nie stacza sie z gorki , dopiero jak wcisne dwa razy mocno hamulec to puszcza wtedy. Tak podejrzewam ze jest to pompa ale pewnosci nie mam
może maccie jakieś pomysły na to
dzieki bardzo pozdrawiam
_________________
MB
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Lut 2009, 19:08   

raczej uszkodziło się serwo . Ale trzeba przegląd zrobić i zaciskom i wężom elastycznym .
 
 
 
scorpion1979 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: maciej
Wiek: 44
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 17
Skąd: poznan
Wysłany: 13 Lut 2009, 21:26   

no właśnie zastanawiałem się nad wymianą pompy z serwem , jakiś czas temu pewien "fachowiec" powiedział że to pompa blokuje ale ja nie jestem pewny tego mechanika dlatego mam z tym problem i wstrzymuje sie narazie z naprawą bo nie wiem co naprawiać

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 13:22 ]
a jest jakis sposób żeby sprawdzić czy padło serwo
_________________
MB
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lut 2009, 16:23   

odłącz podciśnienie od serwa i zobacz czy wtedy będzie hamować . ale wtedy będzie trzeba wciskać mocniej pedał hamulca .
 
 
 
scorpion1979 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: maciej
Wiek: 44
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 17
Skąd: poznan
Wysłany: 15 Lut 2009, 20:32   

wczoraj po licznych opiniach na forum przeczysciłem zaworek od serwa i po odłaczeniu wężyka sprawdziłem jaki jest pedał hamulca no i okazało sie że był sztywny że nie szło go nawet wcisnąć. więc nie wiem czy serwo jest dobre i tak ma być czy serwo padło , dodam jeszcze że po przeczyszczeniu zaworka jakby hamulec puścił , ale też nie do końca niby mniej trzyma ale jeszcze trzyma wiec nie wiem czy wymienić pompe z serwem czy raczej szukać przyczyny w innym miejscu tzn. przewody , szczęki
a jeszcze jedno przy wczorajszym grzebaniu przy aucie zauważyłem ,że moja pompa ma przy dwóch wyjściach na przewody hamulcowe jakieś reduktory , czy jest to reduktor siły hamowania i czy da sie to przełożyc do pompy która tego nie ma
_________________
MB
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Lut 2009, 22:12   

diodalodz napisał/a:
trzeba przegląd zrobić wężom elastycznym
koszt ok 20 zł sztuka, a jaka frajda jak auto hamuje
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lut 2009, 01:04   

hehe szynszyl tym systemem w 10 letnim aucie można zmienić wszystko :) Trzeba znaleźć przyczynę i sprawdzić jak wyglądają przewody . Jak auto przekroczy 25 lat to można zmieniać jak leci bo po tylu latach elementów dobrych jest mniej niż złych :)
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 16 Lut 2009, 09:12   

miałem 18 letnią fieste i w tym czasie poleciały dwa razy przewody elastyczne, przy zachowaniu 3 letniego okresu zmiany płynu hamulcowego i przewody ze średniej półki.
zaś serwo pada albo na malej membranie jak pamietam i świszczy, albo na dużej i nie słychać - zaś pedał twardy (może na odwrót)
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
qrdesz87 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 71
Skąd: sanok
Wysłany: 22 Maj 2009, 02:11   

to ja mam inny problem z hamulcami :sad:
po odpowietrzeniu na zgaszonym aaucie pedał jest wysoki i twardy i nie spada.
na zapalonym pedał wpada w podloge jak sie go wciska.
Ktorys przewod hamulcowy? wymieniałem jeden ostatnio, i w sumie nie wiem czy hamulce tez tak chodzil pzred ta wymiana.
serwo i pompe przekladalem na probe (ewentualnie jesli to serwo jest powodem, to znaczyloby ze mam 2 sztuki tak samo padniete).
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Maj 2009, 10:42   

ani serwo ani pompa . uszkodzenie jest gdzieś dalej i zacząć trzeba od przewodów elastycznch .
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 22 Maj 2009, 13:47   

posprawdzaj takie elementy jak:
1)tłoczki zacisków czy chodzą i nie mają zabrudzeń lub uszkodzeń
2)możesz poodkręcać przewody przy zaciskach i spuścić płyn cały a potem nowego nalać może masz gdzieś jakiś zator
3)sprawdż działanie tylnych szczęk bo tam przeważnie się robi syf i działanie linki ręcznego czy lużno chodzi i odbija
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Maj 2009, 09:52   

marian napisał/a:
działanie linki ręcznego czy lużno chodzi i odbija
to daje przeciwny efekt czyli poprawia hamulce .
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 23 Maj 2009, 10:54   

diodalodz napisał/a:
marian napisał/a:
działanie linki ręcznego czy lużno chodzi i odbija
to daje przeciwny efekt czyli poprawia hamulce .
tak masz racje tylko że w tym przypadku chodziło mi oto że powinna chodzić lekko aby było sprawne
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
another1987
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lip 2009, 08:37   

ja znów mam podobny problem, tyle że przedni lewy hamulec, a raczej zacisk nie odbija czy coś i strasznie sie tarcze razem z felgami grzeją,chce wymienic klocki ale nie wiem jak usprawnic szczęki;/ sommeone help me? jakiś maly instruktaż od wczoraj mam prawko i auto.
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lip 2009, 09:43   

tłoczek nie cofa - sprawdź go
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.