Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] podmiana wtrysku 1,1i
Autor Wiadomość
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lip 2009, 12:16   [MK3] podmiana wtrysku 1,1i

Witam wszystkich. Zakupiłem wczoraj na allegro wtrysk kompletny z krokiem i cpp(ponoć super sprawny) U mnie głupieje już cpp.Mam pytanko do fachmanów,czy lepiej podmienić całośc czy go rozbrajać i podmieniać czujnik,krokowy?A jeśli całość to czy pod wtryskiem jest jakaś uszczelka żeby nie latać po sklepach w czasie podmiany <???> Pozdrawiam
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Lip 2009, 12:48   

najłatwiej Ci chyba będzie odkręcić krokowca i cpp i podmienić :)
 
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lip 2009, 12:58   

Po to w sumie go zakupiłem tylko dla tych części dwóch,ale sam wtrysk też ma chyba tylko 4 śrubki jeśli się nie mylę?No chyba,że to skomplikowane taka podmiana.A pytam o całośc bo mój krokowy ma okragłą wtyczkę a w tym kupionym jest kwadrat
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 5 Lip 2009, 20:04   

Silnik krokowy (prawidłowo - nastawnik przepustnicy, bo z silnikiem krokowym to nie ma NIC wspólnego) oraz TPS (Throtle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy) można z powodzeniem regenerować i nie trzeba kupować nowego. Pisałem już o tym na forum nie raz.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lip 2009, 20:48   

Zgadza się tylko mój czujnik był regenerowany nie wiem ile razy juz przez poprzednika,cały kropelką poklejony,klejem na gorąco itp. :hammer: Watpie że jeszcze ożyłby po reanimacji.A co do tych "krokowców" to czym się różnią oprócz wtyczki oczywiście :yyy: Pozdrawiam
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 5 Lip 2009, 21:23   

chyba, że tak. Z doświadczenia wiem, że jeśli regenerację (która tak właściwie jest konserwacją) przeprowadzi się należycie - nastawnik śmiga jak nowy przez kolejne parę lat.
Nastawniki różnią się niewiele. Więszkość z nich ma silnik prądu stałego (dlatego krokowiec to niepoprawna nazwa), który poprzez przekładnię mechaniczną zmienia położenie przepustnicy na biegu jałowym. Każdy ma potencjometr sprzężony z osią przepustnicy pełniący funkcję TPSu. Nie w każdym, ale w fordowskim akurat tak - jest czunik zwolnienia pedału przyspieszenia, czyli krańcówka sygnalizująca, że pedał gazu został całkowicie puszczony. Przy regeneracji nastawnika często pomija się jego konserwację i efekty końcowe nie są zadowalające. Oczywiście nastawniki róznych producentów różnią się parametrami...ale generalnie mają za zadanie odpowiednie ustawienie przepustnicy na biegu jałowym.
W konstrukcjach bardziej zaawansowanych stosuje się silniki krokowe....ale ja jeszcze takiego nastawnika na oczy nie widziałem:)
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lip 2009, 21:35   

Dzięki za wyczerpującą odp.Ale w sumie nadal nie wiem czy jak podmienię całośc to będzie :ok: czy :głowąwmur: jak pisałem w aucie przy wtrysku mam okrągłą wtyczke na 4 bolce przy tym nastawniku a w zakupionym kwadratowa na 4 bolce więc osobno i tak go nie podmienię.cpp jest taki sam
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lip 2009, 21:45   

[img=http://img17.imagesh.../673859444.jpg]
to ten zakupiony,i pytanko czy zpasi w całosci.Pozdrawiam
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lip 2009, 21:50   

[img=http://img170.images.../658598970.jpg]to są różniące się wtyczki :-P
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 5 Lip 2009, 23:47   

Jak jest od takiego samego silnika to nie rozumiem dlaczego są inne wtyczki.
Jeśli natomiast jest od podobnego silnika to mogą się różnić...rezystancją TPSu, dyszą wtryskiwacza i wieloma innymi parametrami.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lip 2009, 19:47   

Witam,gość sie zapierał ,że do 1,1 oraz 1,3 pasuje i ,że w idealnym stanie a i cena okazyjna to brałem tym bardziej kompletny.Jak nie spasi to zwrot będzie.Takie klienta prawo. old Pozdrawiam
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lip 2009, 20:46   

ja czytałem, że osprzęt 1.1i i 1.3i jest taki sam...
 
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lip 2009, 20:50   

Dokładnie tak,dlatego się nie zastanawiałem z kupnem tego.Ten wtyk mnie tylko martwi ;-( .Ale obadamy wsyćko jak będzie w rekach już po dostawie.Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.