Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:57
[MK2] Temperatura a wieksza chlodnica ??
Autor Wiadomość
cHoLao
[Usunięty]

Wysłany: 28 Cze 2009, 10:19   [MK2] Temperatura a wieksza chlodnica ??

Witam, mam zapytanie czy wiesza chlodnia / nie seria / moze miec wplyw na fatk ze wskazowka temperatury jest prawie na minimum ??? na postoju wskakuje prawie na polowe jednakze gdy rusze ponownie obniza sie na / pod niebieskie /
z gory dzieki :ganja:
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Cze 2009, 12:43   

może , ale na początek bym termostat obstawiał .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 28 Cze 2009, 13:55   

Tez raczej bym obstawiał termostat, który odpowiedzialny jest za otwieranie obiegu wody do chłodnicy. Jeśli temperatura jest za niska, chłodnica nie powinna działać. Może być też tak, że dynamika przełączania termostatu przy większej chłodnicy jest za niska. Tak przynajmniej na moją logikę... Obecnie mam silnik 1,1 przy całym osprzęcie od 1,6 (w tym chłodnicy) i silnik działa OK. Nie wiem jaka jest temperatura bo czujnik nie działa, ale ogólnie zimą było mi ciepło jak włączałem ogrzewanie. Raczej się poprawnie nagrzewał.
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 28 Cze 2009, 14:26   

pierdo.lenie za uszami - termostat działa mu poprawnie - zimny silnik na małym obiegu ma temp w normie, termostat sie otwiera i chłodnica schładza az nazbyt skutecznie płyn skutkiem czego jest spadek na wskazówki
_________________
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Cze 2009, 14:35   

Lokmen napisał/a:
chłodnica schładza az nazbyt skutecznie płyn skutkiem czego jest spadek na wskazówk

z tym się nie zgodze . Termostat powinien zamknąć obieg i nie dopuścić do schłodzenia . Co prawda ma pewną histerezę działania ale na wskaźniku powinna temperatura rosnąć dobić do jakiejś wartości a potem nieznacznie opaść i w tym miejscu się trzymać .
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 29 Cze 2009, 07:52   

Lokmen napisał/a:
pierdo.lenie za uszami - termostat działa mu poprawnie - zimny silnik na małym obiegu ma temp w normie, termostat sie otwiera i chłodnica schładza az nazbyt skutecznie płyn skutkiem czego jest spadek na wskazówki
ale co chłodnica ma chłodzić, jak termostat jest warunkiem tego, czy płyn wbiegnie w chłodnice?
Jak termostat dobry, to przy określonej temperaturze puszcza na chłodnicę a potem po schłodzeniu się zamyka, a jak do dupy jest to za szybko bądź za późno puszcza. Termostat pierwszą rzeczą jest do sprawdzenia, potem można dalej myśleć.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 30 Cze 2009, 16:45   

Lokmen napisał/a:
pierdo.lenie za uszami

Wartosc merytoryczna tego zwrotu jest zaskakująco wysoka...

Może po krótce powiem, że miałbyś rację gdyby chłodnica była 4 razy wieksza oraz węże doprowadzajace wodę do silnika miały średnicę wiadra. Ale nawet jeśli by tak było, to chwilę póżniej prawidłowo działajacy termostat powinien zamknąć obieg, doprowadzając do kolejnego nagrzania silnika i potem dopiero do schłodzenia, przy ponownym otwarciu.

Jesli nagrzewa sie podczas postoju to wlasnie wtedy kiedy chlodnica nie dziala. Potem auto rusza i pęd powietrza cały czas chłodzi, a termostat nie zamyka obiegu na chłodnicę, doprowadzając do schłodzenia silnika poniżej normy... Dla mnie to objawy wadliwego termostatu... Tak jak juz wspomnialem, mam u siebie sporo większą chłodnicę od 1,6 (przy silniku 1,1) i wszystko działa poprawnie. Mogę więc śmiało powiedzieć, że wielkość chłodnicy nie ma tu znaczenia.

Żeby potwierdzić to co jest napisane powyżej, można zrobić test. Odpal auto, a następnie cały czas na postoju możesz sprawdzić czy się nagrzewa. Potem włącz na krótko wentylator, zwierając wtyczkę wchodzącą normalnie do czujnika temperatury. Jesli silnik się schłodzi i pomimo postoju (ale przy wlaczonym wentylatorze) nie nagrzeje się ponownie, to jest pewne, że woda idzie przez chłodnicę w trakcie gdy nie powinna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.