Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Nie pali.Alternator???
Autor Wiadomość
ajzol
[Usunięty]

Wysłany: 21 Cze 2009, 14:07   [MK3] Nie pali.Alternator???

Witam!!!W aucie działają kontrolki,ale przy próbie odpalenia rozrusznik nie kręci,tylko tak jakby próbował (rozrusznik bankowo sprawny).Ostatnio był wymieniany przez amatora pasek klinowy (piszczy,śmierdzi,ale na starym też piszczało),więc może jest żle naciągnięty?Po odpaleniu na pych po jakimś czasie gaśnie z braku prądu (aku 55Ah),ale gdy sie podmieni aku na 75Ah to potrafi sam odpalic,a ten aku 55Ah normalnie chodzi bez ładowania w innym aucie.Zaznaczam,że problem pochodzi prawdopodobnie od alternatora,gdyż wymieniany był pasek,a w moim mieście dwa tygodnie pływała arka noego.Wyczyściłem klemy,wszystkie zera,kable rozrusznika,kable napięcia nowe,nie mam klucza do świec (może świece).Pomocy!!!
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2009, 14:18   

to co z tym rozrusznikiem ? kręci czy nie ? ;/
 
 
 
ajzol
[Usunięty]

Wysłany: 21 Cze 2009, 14:48   

Rozrusznik nie kręci,ale próbuje przez ułamek sekundy.A może aku 55Ah jest zużyty skoro na innym 75Ah pali???
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 21 Cze 2009, 14:58   

ajzol napisał/a:
nie mam klucza do świec

Zainwestuj te 10 pln...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
ajzol
[Usunięty]

Wysłany: 21 Cze 2009, 15:01   

Tzn. mam 3 klucze do świec,do malucha pasowały.......
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2009, 15:16   

myślę, że pewnie pasek się ślizga na alternatorze, a akumulator jest niepierwszej młodości i tak to wygląda...

nie wiem jak w 1.4 jest zamocowany pasek, ale spróbuj go poluzować i wtedy chwyć koło alternatora i spróbuj obrócić palcami (oczywiście najlepiej na zimnym silniku)

no i napisz nam z kiedy jest ten akumulator :)
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Cze 2009, 15:18   

Naładuj jakiś dobry akumulator prostownikiem i odpal silnik albo poprostu odpal na kable z drugiego samochodu. Jak odpali to odłącz kable i sprawdz miernikiem ładowanie na akumulatorze ma mieć 14-14,5 V. Jak będzie miał 12 V i w dół tzn że niema ładowania. Czyli alternator.
 
 
 
ajzol
[Usunięty]

Wysłany: 21 Cze 2009, 15:18   

Koło od alternatora jestem w stanie troszke poruszyć palcami z 2cm,a to drugie większe koło tylko kluczem za
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Cze 2009, 15:23   

ajzol napisał/a:
Koło od alternatora jestem w stanie troszke poruszyć palcami z 2cm

Ale przy zdjętym pasku? powinieneś nim swobodnie krecić
 
 
 
ajzol
[Usunięty]

Wysłany: 21 Cze 2009, 15:25   

Przy założonym pasku koło od alternatora mogę troszkę poruszyć,a to drugie większe koło tylko kluczem za śrubę mogę poruszyć.Może to kurna jakiś opór mechaniczny w silniku już się zrobił???
 
 
ajzol
[Usunięty]

Wysłany: 21 Cze 2009, 15:27   

I nie mam miernika prądu więc czary mary odpadają
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2009, 15:30   

ajzol napisał/a:
większe koło
- z bloku silnika ? czy pompy wody ?
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Cze 2009, 15:34   

opór będzie za sprawą spręzania :) . To akurat jest normalne i niema czym się przejmować. Bez miernika nic nie sprawdzisz. Może lepiej udaj się do jakiegoś elektryka tak będzie chyba najprościej.
 
 
 
ajzol
[Usunięty]

Wysłany: 21 Cze 2009, 15:40   

Z bloku silnika.Najważniejsze,ze na lepszym i nowszym aku działa,ale pytanie,czy alternator działa.Kupie ten miernik i napisze o postępach.
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2009, 15:43   

krzysieks_mc napisał/a:
Może lepiej udaj się do jakiegoś elektryka tak będzie chyba najprościej
:ok: - to chyba będzie najlepsze rozwiązanie ;)
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Cze 2009, 15:46   

ajzol napisał/a:
Najważniejsze,ze na lepszym i nowszym aku działa,ale pytanie,czy alternator działa


ajzol napisał/a:
Po odpaleniu na pych po jakimś czasie gaśnie z braku prądu (aku 55Ah)


Wg tych danych alternator nie ładuje, teraz kwestia czy wina złego naciągu paska czy alternator nie daje rady.

szogoon napisał/a:
krzysieks_mc napisał/a:
Może lepiej udaj się do jakiegoś elektryka tak będzie chyba najprościej
:ok: - to chyba będzie najlepsze rozwiązanie ;)


Jeśli poszuka - na forum jest opisane jak sprawdzić, więc po co płacić elektrykowi jeśli sam też da radę ??
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Cze 2009, 16:47   

Panowie. Jeszcze jest regulator napięcia który mógł się ujarać a jest tani ;) Jedź do elektryka będzie z głowy.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Cze 2009, 17:54   

szogoon napisał/a:
myślę, że pewnie pasek się ślizga na alternatorze, a akumulator jest niepierwszej młodości i tak to wygląda...
A ja myślę że kiedyś już chyba na raz szły jednocześnie 3 tematy o tym, i tam jest dość info by rozwiązać problem lub wrócić na forum z czymś konkretnym.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ajzol
[Usunięty]

Wysłany: 24 Cze 2009, 16:40   

Dzięki wszystkim za rady i porady.Problem rozwiązany,pasek był żle naciągnięty i alternator nie ładował.Teraz fieścina chodzi jak marzenie.Pozdrawiam <8>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.