|
[MK3] Spostrzeżenia po wymianie oleju, kopci itd. |
Autor |
Wiadomość |
tswcrew [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 20:59 [MK3] Spostrzeżenia po wymianie oleju, kopci itd.
|
|
|
Witam, dziś wymieniałem olej oraz zmieniałem migacze w swojej fieścinie MK3 1992.
Zauważyłem jednak kilka nieprawidłowości :
1. Dekiel zaworów nie chce zejść ( zdjąłem filtr powietrza, odkręciłem 4 śruby i jak mocno bym nie ciągnąl, ni cholery nie chciał zejść, na klejony nie wyglądał ani nic...)
2. Po wymianie oleju na taki sam ( z jakiegoś lux 15w-40 na elf 15w-40) auto ma kilka dziwnych odchyłów :
- kopci (na biało, ale kopci) i to dość mocno.
- przy raptownym wciśnięciu pedału gazu ma jakąś sekundę muła i dopiero wchodzi na obroty - wcześniej też coś takiego występowało ale nie aż w takim stopniu.
na plus, że troszkę ciszej chodzi.
Poza tym pytanie z innej beczki : w miejscu gdzie kończy się "rączka patelki" (obudowy filtra powietrza) i łączy się z... (zapomniałem jak się to nazywa :pp) jest taka jakby srebrna tulejka/przedłużka/rurka z czegoś co swoimi walorami przypomina połączenie tektury z folią aluminiową - zauważyłem (po zdjęciu i ponownym założeniu filtra) że nie jest to jakoś specjalnie szczelne i lużno chodzi - ma to jakieś znaczenie ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 21:22
|
|
|
Dekiel się przykleił - bywa - można go oderwać śrubokrętem na dźwignie tylko trzeba z wyczuciem by się drań nie skrzywił,,,
Rura od odkurzacza może być luźno i nie musi być super szczelna - ale jak już jest wygnieciona to warto za parę złotych kupić nowa o odpowiedniej średnicy i dociąć na długość odpowiedni kawałek. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
tswcrew [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 08:08
|
|
|
Jaka jest szansa, że jeżeli zmieniłem olej i zlałem go ciutkę (naprawdę troszkę) powyżej "max" na bagnecie to będzie kopcił ?
Wczoraj wieczorem kopcił cholernie, dziś już mniej, ale i tak widać biały dym ( na obrotach jałowych jak i przy wdepnięciu gazu - wtedy wiadomo duuużo więcej).
Czy to normalne że fiesty dość wolno schodzą z obrotów ? silniczek krokowy był czyszczony przez poprzedniego właściciela na 2 miesiące przed sprzedażą. Ogólnie obroty są ok, w miare równe i dość niskie, ale przy zmianie biegów czuć że wolno schodzi z obrotów, a wiadomo - stare autko, a nie chce zarżnąć jeszcze sprzęgła. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 09:02
|
|
|
tswcrew napisał/a: | Jaka jest szansa, że jeżeli zmieniłem olej i zlałem go ciutkę (naprawdę troszkę) powyżej "max" na bagnecie to będzie kopcił ? | Zerowa, ja u siebie przy przelaniu nie zauważyłem kopcenia,,,
tswcrew napisał/a: | Czy to normalne że fiesty dość wolno schodzą z obrotów ? silniczek krokowy był czyszczony przez poprzedniego właściciela na 2 miesiące przed sprzedażą. Ogólnie obroty są ok, w miare równe i dość niskie, ale przy zmianie biegów czuć że wolno schodzi z obrotów, a wiadomo - stare autko, a nie chce zarżnąć jeszcze sprzęgła. | To trochę "tak jest" rozpędź auto gdzieś do 60km/h i wciśnij sprzęgło - tez pewnie obroty nie spadną i będą podwyższone puki nie zatrzymasz auta - dla mnie jest to prawidłowa reakcja elektroniki silnika, dla niektórych usterka nie spadających obrotów. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
tswcrew [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 17:45
|
|
|
JoeMix napisał/a: | To trochę "tak jest" rozpędź auto gdzieś do 60km/h i wciśnij sprzęgło - tez pewnie obroty nie spadną i będą podwyższone puki nie zatrzymasz auta - dla mnie jest to prawidłowa reakcja elektroniki silnika, dla niektórych usterka nie spadających obrotów. |
Możliwe, nie znam się, po prostu przyzwyczaiłem się do peugeota 206, który to raz że był dużo cichszy, dwa że całkowicie inaczej reagował na gaz (szybko w górę i szybko w dół).
Z tym kopceniem trochę sam sie wrobiłem ,teraz ja odpaliłem i jest ok, kopci tylko jak sie porządnie w rure pierdyknie, a ja tak nie robie na mieście
I wierz tu sprzedawcom :/ w sumie nigdy na dłużej się nie przysłuchiwałem silnikowi, wierząc, że silniczek krokowy był 2 miesiące temu czyszony tak jak mówił...
Dziś słucham, a ten na biegu jałowym chodzi 10 sekund dobrze, potem drastyczny spadek obrotów na 2 sekundy (prawie gaśnie) i wchodzi na wyższe obroty na kilka sekund, po czym znów "standardowe" obroty...
Dobrze diagnozuje że silniczek krokowy ? jeśli tak to jutro go obejrze zgodnie z faq. |
|
|
|
|
Jacek4200
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 17:58
|
|
|
Może ten biały dym to znak że jest wilgotno, bo płynu chłodniczego chyba Fiesta nie łyka ?
Jak zmieniłem olej na Shell 15W40 mam wrażenie że trochę smierdzi wokół auta |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
|
tswcrew [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 18:14
|
|
|
Mi znowu wewnątrz zapach się zmienił ale to nieważne
A że śmierdzi po zalaniu ? trudno.. byle frytkami nie pachniało bo to śmierdzi przekrętem na oleju |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|