Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Spostrzeżenia po wymianie oleju, kopci itd.
Autor Wiadomość
tswcrew
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2009, 20:59   [MK3] Spostrzeżenia po wymianie oleju, kopci itd.

Witam, dziś wymieniałem olej oraz zmieniałem migacze w swojej fieścinie MK3 1992.

Zauważyłem jednak kilka nieprawidłowości :
1. Dekiel zaworów nie chce zejść ( zdjąłem filtr powietrza, odkręciłem 4 śruby i jak mocno bym nie ciągnąl, ni cholery nie chciał zejść, na klejony nie wyglądał ani nic...)
2. Po wymianie oleju na taki sam ( z jakiegoś lux 15w-40 na elf 15w-40) auto ma kilka dziwnych odchyłów :
- kopci (na biało, ale kopci) i to dość mocno.
- przy raptownym wciśnięciu pedału gazu ma jakąś sekundę muła i dopiero wchodzi na obroty - wcześniej też coś takiego występowało ale nie aż w takim stopniu.

na plus, że troszkę ciszej chodzi.


Poza tym pytanie z innej beczki : w miejscu gdzie kończy się "rączka patelki" (obudowy filtra powietrza) i łączy się z... (zapomniałem jak się to nazywa :pp) jest taka jakby srebrna tulejka/przedłużka/rurka z czegoś co swoimi walorami przypomina połączenie tektury z folią aluminiową - zauważyłem (po zdjęciu i ponownym założeniu filtra) że nie jest to jakoś specjalnie szczelne i lużno chodzi - ma to jakieś znaczenie ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2009, 21:22   

Dekiel się przykleił - bywa - można go oderwać śrubokrętem na dźwignie tylko trzeba z wyczuciem by się drań nie skrzywił,,,

Rura od odkurzacza może być luźno i nie musi być super szczelna - ale jak już jest wygnieciona to warto za parę złotych kupić nowa o odpowiedniej średnicy i dociąć na długość odpowiedni kawałek.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tswcrew
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2009, 08:08   

Jaka jest szansa, że jeżeli zmieniłem olej i zlałem go ciutkę (naprawdę troszkę) powyżej "max" na bagnecie to będzie kopcił ?

Wczoraj wieczorem kopcił cholernie, dziś już mniej, ale i tak widać biały dym ( na obrotach jałowych jak i przy wdepnięciu gazu - wtedy wiadomo duuużo więcej).

Czy to normalne że fiesty dość wolno schodzą z obrotów ? silniczek krokowy był czyszczony przez poprzedniego właściciela na 2 miesiące przed sprzedażą. Ogólnie obroty są ok, w miare równe i dość niskie, ale przy zmianie biegów czuć że wolno schodzi z obrotów, a wiadomo - stare autko, a nie chce zarżnąć jeszcze sprzęgła.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2009, 09:02   

tswcrew napisał/a:
Jaka jest szansa, że jeżeli zmieniłem olej i zlałem go ciutkę (naprawdę troszkę) powyżej "max" na bagnecie to będzie kopcił ?
Zerowa, ja u siebie przy przelaniu nie zauważyłem kopcenia,,,

tswcrew napisał/a:
Czy to normalne że fiesty dość wolno schodzą z obrotów ? silniczek krokowy był czyszczony przez poprzedniego właściciela na 2 miesiące przed sprzedażą. Ogólnie obroty są ok, w miare równe i dość niskie, ale przy zmianie biegów czuć że wolno schodzi z obrotów, a wiadomo - stare autko, a nie chce zarżnąć jeszcze sprzęgła.
To trochę "tak jest" rozpędź auto gdzieś do 60km/h i wciśnij sprzęgło - tez pewnie obroty nie spadną i będą podwyższone puki nie zatrzymasz auta - dla mnie jest to prawidłowa reakcja elektroniki silnika, dla niektórych usterka nie spadających obrotów.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tswcrew
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2009, 17:45   

JoeMix napisał/a:
To trochę "tak jest" rozpędź auto gdzieś do 60km/h i wciśnij sprzęgło - tez pewnie obroty nie spadną i będą podwyższone puki nie zatrzymasz auta - dla mnie jest to prawidłowa reakcja elektroniki silnika, dla niektórych usterka nie spadających obrotów.

Możliwe, nie znam się, po prostu przyzwyczaiłem się do peugeota 206, który to raz że był dużo cichszy, dwa że całkowicie inaczej reagował na gaz (szybko w górę i szybko w dół).

Z tym kopceniem trochę sam sie wrobiłem ,teraz ja odpaliłem i jest ok, kopci tylko jak sie porządnie w rure pierdyknie, a ja tak nie robie na mieście :)


I wierz tu sprzedawcom :/ w sumie nigdy na dłużej się nie przysłuchiwałem silnikowi, wierząc, że silniczek krokowy był 2 miesiące temu czyszony tak jak mówił...

Dziś słucham, a ten na biegu jałowym chodzi 10 sekund dobrze, potem drastyczny spadek obrotów na 2 sekundy (prawie gaśnie) i wchodzi na wyższe obroty na kilka sekund, po czym znów "standardowe" obroty...
Dobrze diagnozuje że silniczek krokowy ? jeśli tak to jutro go obejrze zgodnie z faq.
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 23 Cze 2009, 17:58   

Może ten biały dym to znak że jest wilgotno, bo płynu chłodniczego chyba Fiesta nie łyka ? :fox:

Jak zmieniłem olej na Shell 15W40 mam wrażenie że trochę smierdzi wokół auta ;-(
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
tswcrew
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2009, 18:14   

Mi znowu wewnątrz zapach się zmienił :) ale to nieważne :D
A że śmierdzi po zalaniu ? trudno.. byle frytkami nie pachniało bo to śmierdzi przekrętem na oleju :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.