[MK3] Kable do swiec - kolejność |
Autor |
Wiadomość |
przemo.
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 00:22 [MK3] Kable do swiec - kolejność
|
|
|
Witam zmieniałem kable do świec i teraz nie wiem w jakiej kolejności były założone ma może ktoś zdjęcie silnik 1,4 |
_________________ swap 1.1--> 1.4 73KM |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Cze 2009, 13:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 08:52
|
|
|
Bywa i tak,,,, kable zdejmuje się z silnika pojedynczo, i w miejsce zdjętego zakłada się nowy, odpowiedniej długości,,, a tak, musisz szukać na forum fotek - napewno są lub kolejności zapłonu - też gdzieś jest opisane. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mikolaj_r
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 36 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 12:21
|
|
|
Albo jestem zaspany albo nie rozumiem problemu: przecież na cewce jest opisane 1,2,3,4 Pierwszy jest od strony rozrządu i jest najdłuższy, czwarty ostatni najkrótszy.
http://www.allegro.pl/ite...4_1995_rok.html |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 13:18
|
|
|
Może kolega ma klasyczny rozdzielacz,,, i tam nie jest opisane,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 13:25
|
|
|
Ja spotkalem sie w fordzie z dwoma kolejnosciami zaplonu: 1-3-4-2 oraz 1-3-2-4 |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 13:45
|
|
|
1-2-4-3 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 13:46
|
|
|
przemo., ile masz przewodów 4 czy 5, bo będziemy zgadywać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
przemo.
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 19 Cze 2009, 00:14
|
|
|
4 przewody plus 5 w srodku i nie mam podpisane |
_________________ swap 1.1--> 1.4 73KM |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Cze 2009, 01:19
|
|
|
Dioda to ładnie tu opisał. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 20 Cze 2009, 09:33
|
|
|
Przecież zapłon jest na dwóch cylindrach jednocześnie. Czyli 1-4 i 2-3. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Cze 2009, 11:31
|
|
|
Maki, na jednej cewce to może być nawet i na 4 jednocześnie jak jest zwarcie Przecież kolega napisał że ma klasyczny zapłon, 5 przewodów WN, rozdzielacz i jedną cewkę WN. Tam nie ma nic opisane i nie ma miejsca na pomyłki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
przemo.
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 20:15
|
|
|
dzieki panowie juz pali tylko jest jeden minus strasznie kopci i rzuca silnikiem (dusi sie jak jade) tak jakby na wszystkie gary nie chodziło cos w tym stylu niewiecie co to moze byc |
_________________ swap 1.1--> 1.4 73KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 21:31
|
|
|
Zapal sobie ją nich chodzi sobie na wolnych a Ty na chwilę zdejmuj po kolei (tak na 3-5 sekund) przewody ze świec W/N jak trafisz na taki co nie będzie różnicy jak go zdejmiesz to będziesz miał pocześci winowajcę. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
przemo.
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 21:37
|
|
|
i co wtedy z tym zrobić chyba mi niema różnicy w 1 cylindrze i chyba 3 ale na pewno w pierwszym |
_________________ swap 1.1--> 1.4 73KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 22:02
|
|
|
Jak odcięcie iskry na świecy nie robi na silniku większego wrażenie to znaczy że on na tym cylindrze nie chodzi jak trzeba,
Trzeba sprawdzić wszystko po kolei w zapłonie, czyli świece, przewód, rozdzielacz (kopułkę, palec) a także wypadało by zerknąć co nie tak jest w silniku, spróbuj zmienić 1 z 3 może są pomylone jednak i męczy się na 2 garach,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 22:27
|
|
|
zmierz kompresję to najszybsza i najtańsza metoda . czy silnik wcześniej był sprawny czy jest z niewiadomego źródła ?? |
|
|
|
|
przemo.
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 22:42
|
|
|
był sprawny |
_________________ swap 1.1--> 1.4 73KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 23:04
|
|
|
No ja Tu wnioskuję że wszystko było OK, naszło go na zmianę kabli, zrzucił stare i się zrobił problem jak założyć nowe, z rad na forum pozakładał nowe i silnik mu pali ale nie jest OK, stąd wnioskuję że jednak coś źle poskładał,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 23:29
|
|
|
Kolejność zapłonu w CVH:
1-3-4-2
Joe pisał tak :
1-2-4-3
więc jeśli ustawiłeś jak joe to zamień miejscami kabel 2 z 3 choć jak piszesz że na 1 nie ma reakcji to zamień 1 z 4 (zamian dokonuj na kopułce) . Aparat obraca się przeciwnie niż wskazówki zegara jeśli patrzysz na niego od strony skrzyni . więc i tak maja być poukładane przewody . najpierw odnajdź 1 cylinder(strona alternatora i rozrządu ) i zobacz czy kolejne powkładane przewody idą do 3 potem 4 i na końcu do 2 cylindra . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 23:48
|
|
|
Ojojojo,,, diodalodz, ja to napisałem w odpowiedzi jedynie na post Qzyna i to jest kolejność OHVki jak pamiętam,,, przemo., jak podłączyłeś w takiej kolejności jak ja napisałem na pewno nie jest dobrze - sorry za wprowadzenie w błąd, powinienem się nieco precyzyjniej wtedy wypowiedzieć.
http://www.fiestaklubpols...+zap%B3onu++chv
Z racji iż w CHV nie ma takiej swobody montażu aparatu jak w OHV istnieje duże prawdopodobieństwo że 1szy cylinder będzie jak na obrazku. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|