Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: PumaRST
13 Kwi 2009, 10:33
LPG vs. ZETEC
Autor Wiadomość
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Kwi 2009, 00:12   LPG vs. ZETEC

kiedyś miałem zetecka z gazem
później gaz zdemontowałem i przejechałem tak z 10 tysięcy kilometrów
padła mi uszczelka pod głowicą wiec rozebrałem i pojechałem splanować łowice
mechanik który planuje z odległości 3 metrów patrząc na mnie trzymajacego głowice w rękach powiedział, że to auto jeździło na gazie a moją głowice okreslił " padlina "

itak kazałem mu splanować głowice o 0,2 mm założyłem do auta jeździło bardzo dobrze.

teraz mam na warsztacie tamtą głowice o której pisze wyżej po przejechaniu jeszcze z 15 tysięcy (cały czas bęzyna)
i mam też nową tj, inną (nigdy nie widziała gazu) odebraną prosto z naprawy głównej więc osadzanie zaworów planowanie czyszczenie docieranie itd.

i na oko pozatym, że na po remoncie jest czysta nie widze żadnej różnicy, nie widze po czym ten magik poznał, że moja jeździła na gazie.


co oznacza " zapadanie się zaworów " wypalają się gniazda ? zawory zapadają się DO komory spalania czy sprężyny je " wciągają " bardziej w głowice ?

montuje oczywiście tą nową głowice ale mam je dwie obok siebie i niewidze różnicy, no może różnią się teraz tym, że ta lepsza ma więcej dziur :V:
bo ma ją powierciłem pod kolektor T3
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Kwi 2009, 08:44   

Jak zawory i gniazda się wypalają to jeśli wszystko jest cacy, silnik trzyma szczelność, ale zawory coraz głębiej zapadają się w głowicę.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Kwi 2009, 12:40   

JoeMix napisał/a:
głębiej zapadają się w głowicę.

hehe ciekawa wizja :)
gniazda i zawory dostają mikro wżerków . A to że chodzi na gazie poznał po kolorze kamienia szczególnie na zaworach wydechowych taki różowy nalot który często jest też w kolektorze wydechowym . twardy trudny do usunięcia .
A co do zaworów to po wielkich przebiegach gniazda wybijają na nich okręgi . Wszystko rozbija się o to że przylgnia (miejsce kontaktu zaworu z gniazdem ) nie może być szeroka (zużyte głowice) ani za wąska (źle naprawione głowice) . Ponadto musi być we właściwym miejscu zaworu i gniazda . Ciężko to wytłumaczyć osobie która nigdy nie szlifowała gniazd .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Kwi 2009, 17:20   

No tak gdzieś czytałem że w jakichś tam konstrukcjach wypalające się zawory/gniazda zapadają się wewnątrz trzymając szczelność, domyślam się ze nie są to przesunięcia centymetrowe tylko chyba jakieś dużo mniejsze, chodzi o zasadę.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.