Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 23:28
[MK1] Dziwny problem z hamulcem
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Mar 2009, 21:06   [MK1] Dziwny problem z hamulcem

Nabawiłem się swego czasu wycieku z przedniego koła - przez około 3 tygodnie wyciekła blisko litr płyny - dziś nadszedł czas i możliwości naprawić zacisk - co też zostało uczynione, po całej robocie układ został odpowietrzony i przetestowany. 4 długie pasy na asfalcie upewniły mnie że wszystko jest OK.

Po naprawie auto stało kilka godzin (około 6) wsiadłem i pojechałem około 20Km niejednokrotnie po drodze używając hamulca - kilka razy w ramach testu nawet ostro. Na miejscu ostatnie hamowanie nagle zong - pedał wchodzi miękko do samego końca (zero oznak działania hamulca) - problem był taki że po zdjęciu nogi pedał został w podłodze. Zatrzymać się musiałem na ręcznym - nie wiem ile trwał powrót pedału na swoje miejsce, jak się zorientowałem to był gdzie trzeba i był twardy - zrobiłem rundkę naokoło - wszystko OK.

W drodze powrotnej przy skrzyżowaniu znowu pedał wszedł miękko w podłogę nie uruchamiając hamulca, jak zdjąłem nogę to ponownie został w podłodze - odskoczył od dna po 2-3 sekundach - ponowne naciśnięcie uruchomiło hamulec jakgdyby niby nic.

Problem jest dość dziwny - pogoda nie sprzyja grzebaniu przy aucie, ktoś ma sensowny pomysł? Pompa? Servo? (płynu nie ubyło - równiutko MAX tak jak zalałem)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Mar 2009, 21:24   

kiedyś w wannie miałem podobny motyw i była to wina pompy hamulcowej . Nie wiem dokładnie co się z nią stało , bo wymieniłem ją na inną a starej nie rozbierałem ( układ był bez serwa )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Mar 2009, 21:30   

Często tak się dzieje ze starą pompą przy odpowietrzaniu, dostała trochę w kość. Pewnie któraś z gumek nie jest szczelna i przeskakuje.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Mar 2009, 22:45   

coś mi się wydaje że pękł pręt który wciska pompę . Bo przecież serwo ma własną mocną sprężynę zwrotną . JAk dla mnie wina serwa bankowa .
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Mar 2009, 13:49   

Jak dla mnie -to widoczny problem z pompą hamulcową. W trakcie roboty z hamulcami dość często miałem takie przypadki. I malo waźne, że przy innych typach samochodów.
Przewaźnie przyczyną są wytrącone czasteczki z płynu hamulcowego, które nie pozwalają powrócić tłoczkowi do należnej pozycji, przez co jest zablokowane napełnienie pompy :) . Rozebranie i przepłukanie pompy załatwi sprawę, oczywiście dobrze byłoby odrazu zmienić reperaturkę, jeżeli pompa ma swoje lata.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Mar 2009, 00:55   

jurek napisał/a:
ak dla mnie -to widoczny problem z pompą hamulcową. W trakcie roboty z hamulcami dość często miałem takie przypadki. I malo waźne, że przy innych typach samochodów.
Przewaźnie przyczyną są wytrącone czasteczki z płynu hamulcowego, które nie pozwalają powrócić tłoczkowi do należnej pozycji, przez co jest zablokowane napełnienie pompy :) . Rozebranie i przepłukanie pompy załatwi sprawę, oczywiście dobrze byłoby odrazu zmienić reperaturkę, jeżeli pompa ma swoje lata.

nic podobnego . Pedał jest połączony na stałe z serwem . A serwo z pompą już nie . ustarka hydrauliki nie powoduje tego że nie wróci pedał .
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Mar 2009, 13:59   

diodalodz napisał/a:
jurek napisał/a:
ak dla mnie -to widoczny problem z pompą hamulcową. W trakcie roboty z hamulcami dość często miałem takie przypadki. I malo waźne, że przy innych typach samochodów.
Przewaźnie przyczyną są wytrącone czasteczki z płynu hamulcowego, które nie pozwalają powrócić tłoczkowi do należnej pozycji, przez co jest zablokowane napełnienie pompy :) . Rozebranie i przepłukanie pompy załatwi sprawę, oczywiście dobrze byłoby odrazu zmienić reperaturkę, jeżeli pompa ma swoje lata.

nic podobnego . Pedał jest połączony na stałe z serwem . A serwo z pompą już nie . ustarka hydrauliki nie powoduje tego że nie wróci pedał .


Fakt, przyznaje, że źle przeczytałem sens treści:
-problem był taki że po zdjęciu nogi pedał został w podłodze :)
Pomyślałem, że chodzilo o to iż co jakiś czas pedał hamulca szedł do deski, lecz bez zawieszania w tej pozycji
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.