Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 23:28
[mk2] Serwo hamulca
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 5 Mar 2009, 00:33   [mk2] Serwo hamulca

Witam

Wiecie może gdzie dostanę serwo hamulca do mk2, albo z czego podejdzie? Może przypadkiem z mk3?:) I ile takie coś może kosztować?
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 5 Mar 2009, 01:40   

aaa i dodam czy były róznice miedzy cywilami a XR2?
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 5 Mar 2009, 07:47   

Co masz padnięte? Mam serwo z Mk2 1,1 - na mój gust powinno podejść (może być różnica w wydajności pompy ). Zamontowałem z Mk3 Xr2 - jest trochę przeróbek mechanicznych ale da się zamontować.
:)
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 5 Mar 2009, 09:40   

Loy twierdzi, że ogólnie mój samochodzik ciężko hamuje i mówi, że objawy wskazują na przytykające się serwo.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Mar 2009, 11:16   

Xr2 maila większą pompę, tak więc prawdopodobnie większe servo, pisze prawdopodobnie bo mam w jednej fieście pompę z xr2 i servo jest inne niż w pozostałych fiestach.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Mar 2009, 15:47   

Witam!
Podłączę się pod temat serwa. Przecież czasem pomaga przeczyszczenie, wymiana przewodów podciśnienia. Robiłem to z powodzeniem w innych samochodach.

Tej zimy miałem po raz pierwszy kłopot z serwem(po prostu chyba zamarzało)hamulec działał jak bez uruchomionego silnika i dopiero po dobrym ogrzaniu- od silnika, następowała jakaś poprawa. Teraz jest względnie dobrze, lecz ostatnio jeździłem trochę Puntem (13 latek) i doznałem szoku- Leciutki nacisk i brzytwa.
teraz zastanawiam się czy nie dopasować jakieś bardziej skuteczne serwo z innego samochodu. tylko nie wiem czy warto, bo mogą nie wydolić cylinderki i pompa.
Co o tym myślicie?
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Mar 2009, 16:13   

Dopasuj, ale hamulce niewiele się poprawią, Skoro jestem w stanie zablokować 4 koła na odpiętym servie to na sprawniejszym wystarczy do tego tylko mniejsza siła.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Mar 2009, 18:07   

dobre klocki i tarcze a nie najtańsze fomary . do tego dobre przewody elastyczne i sprawne zaciski i hamulec chodzi lekko .
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Mar 2009, 19:53   

diodalodz napisał/a:
dobre klocki i tarcze a nie najtańsze fomary . do tego dobre przewody elastyczne i sprawne zaciski i hamulec chodzi lekko .


Z tym się zgodzę, tylko w fieście z hamulcami jak jest problem, to przeważnie :) z tyłem.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 7 Mar 2009, 20:04   

jurek napisał/a:
Witam!
Podłączę się pod temat serwa. Przecież czasem pomaga przeczyszczenie, wymiana przewodów podciśnienia. Robiłem to z powodzeniem w innych samochodach


to ja tez sie podepnę ..jak sie czysci serwo ? ..serwo jest przeciez nierozbieralne ..jak słabo bierze to znaczy ze przestało byc szczelne ..nie wytwarza pocisnienia....to czyszczenie moze pomóc :fox: ..i jak czyscic ..wlac cos ..dmuchac sprezonym ?
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 7 Mar 2009, 20:32   

Loy przecież nie dawno było serwo z mk2 na allegro, wątpię aby dało się to wyczyścić, poza tym co do twardego hamulca to tak jak dzioda pisał dupiate tarcze i klocki to przeważnie problem
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Mar 2009, 21:52   

No już przecież napisałem - hamulec ma być pełnosprawny bez serva, jak jest Ok to ono tylko sprawia że trzeba mniej siły nacisku. Znam takich co mają to całkiem wywalone z auta, bo hamulce były za czułe.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 7 Mar 2009, 22:13   

To może ja też się wypowiem, bo w końcu to również o moje hamulce chodzi:) Może Loy co innego stwierdzi, ale według mnie hamulce w mojej Fiestce są skuteczne tylko trzeba odrobinę siły w to włożyć.
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 7 Mar 2009, 23:00   

blood_brother2 napisał/a:
T tylko trzeba odrobinę siły w to włożyć.

i o ta odrobinke za duzo sie tutaj rozchodzi kuba :-) ..przyzwyczaiłes sie do bardzo twardego pedału o słabej czułosci ..ale to nie jest własciwe działanie
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 7 Mar 2009, 23:09   

Bo ja lubię skrajności :D W czarnej mam przesadzony hamulec w drugą stronę :D A tak mi w sumie przyszło do głowy, że może po prostu przełożyć serwo z czarnej? Ale z drugiej strony nie wiadomo, czy nie jest ono w stanie jak 98% samochodu. No nic, na razie da się jeździć. Najwyżej jak się nie znajdzie od xrki to będziemy za radą xr2fun kombinować z serwem z mk3 xr :)
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 7 Mar 2009, 23:17   

oj tam zaraz XR..ja w XR2i mam serwo z 1,1 i co ..i hamuje tak jak nalezy ..wreszcie ..
dzieki za rady ..temat nie jest zbyt pilny ..napewno do zlotu hamulce beda brzytwy ..moze nie jedzi jak XR ale niech hamuje jak XR :-P ..i wyglada ;/
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Mar 2009, 03:12   

serwo jest rozbieralne ALe jest to droga przez mękę . dorobiłem sobie przyrząd do robierania większości modeli , ale generalnie uratować się da rzadko bo siadają wyszczelnienia . Jak mi padło serwo to zrobiłem mix z zestawu naprawczego serwa do FSO i jeździło do końca dni czarnej czyli ponad 150 tyś km . ale serwo pada w mk2 bardzo żadko prędzej pęknie ten przewód plastikowy albo zatka się zaworek na nim . wsadźcie TRW na przód najlepiej poszukać jeszcze jako lucas zielony i do tego dobre tarczki i będzie malina . ewentualnie jeśli jest dużo kloców to zeszlifujcie je na papierze ściernym a skuteczność wróci .
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Mar 2009, 12:45   

diodalodz napisał/a:
serwo jest rozbieralne ALe jest to droga przez mękę . dorobiłem sobie przyrząd do robierania większości modeli , ale generalnie uratować się da rzadko bo siadają wyszczelnienia . Jak mi padło serwo to zrobiłem mix z zestawu naprawczego serwa do FSO i jeździło do końca dni czarnej czyli ponad 150 tyś km . ale serwo pada w mk2 bardzo żadko prędzej pęknie ten przewód plastikowy albo zatka się zaworek na nim . wsadźcie TRW na przód najlepiej poszukać jeszcze jako lucas zielony i do tego dobre tarczki i będzie malina . ewentualnie jeśli jest dużo kloców to zeszlifujcie je na papierze ściernym a skuteczność wróci .

No właśnie! I to jest wypowiedź godna tego forum. W innym wypadku nikt by nie kochał tych,, czasem już wraków. Wbrew pozorom naprawa staroci daje dużą satysfakcję(no i po co bym tu zaglądał) i dlatego zabieram się za regenerację wspomagania. Jak się nie uda to wtedy dopasuje coś ze szrotu. Jak JoeMix napisał -jak jest hamulec, to będzie też bez wspomagania.
No tak, ale brakuje jednak skuteczności i ciut komfortu, szczególnie w jeździe po mieście.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Mar 2009, 15:04   

lepiej poszukać serwa z końca produkcji zamiast regenerować . Wtedy były inne czasy i dlatego w to się paprałem . A mk2 jest teraz tyle że wybierać przebierać .
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Mar 2009, 14:10   

Dla mnie temat serwa przestał istnieć kilka dni temu. Chyba ciepełko spowodowało, iż hamulec jest spowrotem bardzo czuły i mięciutki. Czyli jest to psi,, psi,,zauważalna jest także delikatna zmiana obrotów silnika przy pracy serwa.Więc wygląda, że tylko niskie temperatury mu nie służą :)
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.