Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:41
Cieknąca chłodnica
Autor Wiadomość
Andreoz
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 17:58   Cieknąca chłodnica

Witam
Moje autko troche zachorowało, otóż ostatnio zauważyłem że chłodnica jest mokra, po dokładnym oblukaniu stwierdziłem że na samej górze z ostatniej magistrali broczy się płyn. Nie ma dużych ubytków, pewnie dlatego że dziurka jest na samej górze. Hmmm czy warto stosować jakieś specyfiki do uszczelniania chłodnicy???jak taki preparat działa i czy nie zmniejsza wydajności chłodnicy???. Ile takie łatanie może kosztować u siakiegoś magika???

pozdro
 
 
KRiS 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2004
Posty: 68
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Sty 2005, 18:29   

Ja miałem nieszczelną niestety na lączeniu z plastikiem( czy innym badziewiem) i kupiłem takie cosik ok. 5zł i wsypałem . Jak narazie jest ok. ale szczerze mówiąc to jeżeli tyllko bym mógł inaczej ją jakoś załatać to bym to zrobił no ale niestety nic niedawało rady.
A i jeszcze jedno, to działa tylko jak jest naprawde mały wyciek, i wtedy tylko część się tego sypie, bo jak znajomy do audi wsypał raz całe to miał nagrzewnice do wymiany (niestety nieznam szczegółów).
_________________
 
 
Raffi13 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 27 Lip 2004
Posty: 69
Skąd: Ujazd
Wysłany: 13 Sty 2005, 18:45   

ja ostatnio łąr\tałem w citroenie ax. dziurka była mniej więcej po środku chłodnicy. wziąłem rozcieńczony kwas solny, odtłuściłem nim miejsce dokoła dziurki, następnie lutownica kolbowa cyna i jazda. cały zabiek trwał mniej wiecej pół godzinki. było to jakieś dwa miechy temy. samochodzikiem wujas codziennie jeździ i nic nie cieknie :)
_________________
Kiedyś Fiesta, później Volvo. Teraz Saab
 
 
 
Andreoz
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 18:58   

Witam
też bym zaszalał z lutownicą tylko nie widzę dziury tzn. te harmonijki miedziane skutecznie utrudniają dokładną lokalizację wycieku :((

pozdro
 
 
voytala
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 19:28   

ja kupilem taki proszek do zalepiania dziur w chlodnicy, ale u mnie byla mala dziurka :lol:
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Sty 2005, 19:42   

Używanie proszków magicznych zalepiających dziury nie jest najlepszym rozwiązaniem .
Chłodnicę niestety należy załatać ( gratuluję panom którym sie to udało we własnym zakresie ) najlepiej u człowieka który sie tym zajmuje ( 50 zł ? bo najczęściej kończy sie zablokowaniem całego cieknącego kanału )

Ps co ma wysokość na której cieknie chłodnica do wielkości wycieku ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Raffi13 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 27 Lip 2004
Posty: 69
Skąd: Ujazd
Wysłany: 13 Sty 2005, 19:46   

Andreoz napisał/a:
Witam
też bym zaszalał z lutownicą tylko nie widzę dziury tzn. te harmonijki miedziane skutecznie utrudniają dokładną lokalizację wycieku :((

pozdro


ja też nie widziałem ale zapaliłem silnika przyjrzałem sie dokładnie chłodniczce, zaznaczyłem sobie i zalutowałem
_________________
Kiedyś Fiesta, później Volvo. Teraz Saab
 
 
 
marko
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 20:06   

mi równierz leciało i to tak sporo i po kilku doświadczeniach na kolegach najlepszym rozwiązaniem jest płyn do uszczelniania chłodnic . ja kupiłem na orlenie za 8-9 zł wlałem na rozgrzany silnik i jest spoko.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Sty 2005, 20:09   

Marko w CVH-ce taki proszek zastosowałeś? :? no brawo :(
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
marko
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 21:12   

nie proszek tylko płyn
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sty 2005, 21:15   

dokładnie , jesli odpalicie silnik i pochodzi az do momentu otwarcia termostatu to kilka sekund wcześniej bedzie fontanna i odrazu zlokalizujesz wyciek. Chłodnice zazwyczaj przebijaja sie na zewnętrznych powierzchniach . Sprawdz czy masz wszystkie gumki od chłodnicy bo to wałaśnie wibracje od silnika najczęściej niszczą chłodnice . Poprostu jest taki efekt jak byś nia cały czas trząsł i udedzał o coś mocowaniami , poto sa własnie gumki na mocowaniach aby amortyzować drgania.
Pozdrawiam
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Sty 2005, 21:28   

marko napisał/a:
nie proszek tylko płyn


faktycznie kolosalna różnica
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Andreoz
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 21:38   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Chłodnicę niestety należy załatać ( gratuluję panom którym sie to udało we własnym zakresie ) najlepiej u człowieka który sie tym zajmuje ( 50 zł ? bo najczęściej kończy sie zablokowaniem całego cieknącego kanału )

Ps co ma wysokość na której cieknie chłodnica do wielkości wycieku ?


Witam
No dobra czy wyłączenie jednego kanału nie spowoduje zmniejszenie wydajności chłodnicy??? Żółwik może poprostu jak mam dziurkę na górze chłodnicy to mi płyn nie kapie na postuju co???mam racje ???no bo w czasie jazdy to sie zgadzam nie ma rożnicy na górze czy na dole. Dioda gumki mam wszystkie podejrzewam że coś mi rąbnęło w chłodnice (kamień?) bo koło miejsca gdzie jest mokro "harmonijki" są zmasakrowane.
No zastanawiam sie na tym uszczelniaczem ..........czekam jeszcze na Wasze opinie ...........za dolewaniem/nie dolewaniem czegoś do dochłodnicy
Zaznaczam że uszczelniacz pewnie by sobie dał rade bo to mała dzurka jest ..........

Pozdro
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Sty 2005, 22:39   

spowoduje . patrząc na wielkośc kanału o jakąś 1/100 może mniej - sam sobie odpowiedz na pytanie czy to dużo .
Jak masz dziurke w chłodnicy to płyn nie kapie na postoju bo wtedy w układzie jest zimny płyn który się nie porusza i nie jest pod ciśnieniem a nie dlatego że dziurka jest na górze ( sorry że zapytam cztałeś moje wypociny o gotowaniu ? )
też sie zgadzam że w czasie jazdy to ryba

Postawmy sprawę jasno . Masz ochotewlać uszczelniacz i oczekujesz od nas że ci powiemy że wszystko będzie oki i na dodatek przeciek zniknie .
Jeżeli tak lej uszczelniacz i zakończmy topik :) ( choc nie mówięże będzie oki bo uszczelniacz to leczenie trypla plastrem )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Andreoz
[Usunięty]

Wysłany: 14 Sty 2005, 16:16   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Masz ochotewlać uszczelniacz i oczekujesz od nas że ci powiemy że wszystko będzie oki i na dodatek przeciek zniknie .....................


Witam
Tak miałem właśnie taką nadzieje a Ty ją doszczętnie zabiłeś!!!:))))

Pozdro
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sty 2005, 17:46   

ty masz chłodnice miedziana to przecież tam sa magistrale po całej długość w kształcie bardzo sprasowanych rurek . Hm musisz delikatnie wydłubać listki i znaleźć miejsce wycieku i to zalutować . A zamknięcie magistali całej nie bedzie miało kolosalnego wpływu ale poco odrazu posuwać sie do ostateczności . Musisz poprostu uzbroić sie w cierpliwość i robić to precyzyjnie . Podpowiem ci ze miejsce gdzie wywaliło bedzie nieco jaśniejsze . Potem weź lutownice i dawaj . Ja sobie zalutowałem tez w chłodnicy z mk2 niezła dziurke i uratowałem wszystkie magistrale a przerwane były aż 4 . Lutowałem wszystko lutownica transformatorowa 100 W i dała rade ale oczywiście tak jak mowili koledzy kolbowe sa duzo lepsze do takich zabiegów .
Pozdrawim
 
 
 
Andreoz
[Usunięty]

Wysłany: 14 Sty 2005, 18:12   

diodalodz napisał/a:
ty masz chłodnice miedziana


Witam
Te jak to nawałeś spłaszczone rurki nie wydają mi sie miedziane co innego te harmonijki (one napewno są miedziane) ale skoro mówisz że lutowałeś coolera do MK2 to pewnie da się zrobić. Hmmm ja mam rocznik 87 ............może wtedy już robili inne ..........
Musze to wszystko oblukać ........transformatówka 100W jest, kolba też ....:))
pozdro
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sty 2005, 18:35   

kurcze . A jakiego jest koloru ?? jeśli jest ciemno szaro zółta złota to jest z miedziana . Magistrale to sa te rurki spłaszczone i jest ich chyba z 7 w mk2 . Powiem ci ze modeli chłodnicy było z 5 tyle widziałem w życiu w fiestach 1/2 . Wiec określenie modelu nie jest możliwe bez fotek . Ale wydaje mi sie ze bedziesz miał ta super cienka chłodnice . Hm jak wpadł kamień to zazwyczaj te listki robia szkody bo sa dogrzewane do magistrali i jak sie wyrwie któraś to robi otworki .
Pozdro
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Cieknąca chłodnica.
Justynaa Mechanika ogólna 2 12 Kwi 2016, 21:41
Justynaa
Brak nowych postów [MK3] Cieknąca chłodnica
kllimek Mechanika 8 25 Lut 2009, 19:57
diodalodz
Brak nowych postów cieknąca tylnia szyba
Gość Mechanika 9 11 Lut 2008, 12:04
andrzej
Brak nowych postów [MK3] cieknąca skrzynia
moci Mechanika 17 4 Wrz 2009, 10:12
M@peT
Brak nowych postów [MK4] Cieknąca klimatyzacja
diodalodz Mechanika 4 28 Cze 2006, 20:38
Marcin


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.