Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Instalacja LPG do 1.25 16V ?
Autor Wiadomość
szczur 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 67
Skąd: Izbica/Zamość
Wysłany: 20 Cze 2008, 13:14   [MK5] Instalacja LPG do 1.25 16V ?

Witam,
moja fiestka:
rocznik 2001,
silnik 1,25 Zetec 16V,
3 drzwiowa,
filtr powietrza stożkowy,
kolektor plastikowy.

Chcę założyć do niej gaz. W jednym z serwisów usłyszałem co następuje.
Instalacja LPG - sekwencja. Cena 2500. Zbiornik montowany w miejsce koła na dodatkowe dwie śruby (przewiercenie podłogi).
Rodzaj instalacji. Coś podobnego do BRC tylko nie byli w stanie mi określić co to jest dokładnie. Podobno zmienili dostawce i jeszcze nie widzieli tego na oczy.

Może ktoś słyszał coś o takiej instalacji i może coś doradzić.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Paź 2012, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Cze 2008, 13:53   

Czarodziejska kula jak to już było pisane, jest rozbita... Na podstawie takich szczątkowych danych ktokolwiek tutaj ma wysnuć opinię...
Pogrzało? :rotfl: :cojest:
 
 
 
bordo
[Usunięty]

Wysłany: 20 Cze 2008, 14:32   

szczur,
szczur napisał/a:
Coś podobnego do BRC tylko nie byli w stanie mi określić co to jest dokładnie. Podobno zmienili dostawce i jeszcze nie widzieli tego na oczy.
Zatem pewnym jest, że Koledzy Forumowicze też "tego" nie widzieli na oczy. Popatrz może za sekwencją Stag 300...jest bardziej popularna. Stożek nie będzie sprzyjał poprawnemu działaniu instalki. :)
 
 
Przemoo86 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Przemek
Wiek: 37
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 25
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Cze 2008, 21:28   

ja od około 3 miesięcy mam BRC SEQ24 i jestem BAAAAAARDZO zadowolony :) mam już na niej zrobione ponad 15tys i jak do tej pory jest poprostu rewelacyjna! tankując dobrej jakości gaz, osiągi są lepsze niż na benzynie i to bez żadnej ściemy :) co prawda 2900zł trzeba było dać ale jak teraz patrzę na ceny benzyny i gazu to nie żałuję ani złotówki wydanej na instalkę, więc do Ciebie tez polecam BRC, pozdroo
_________________
Czarna Strzała ------>
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 20 Cze 2008, 22:35   

Przemoo86, a ja ok. 24.000 i jeszcze bardziej niż happy
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2008, 23:11   

hm wszystko jedno co byle sekwencyjny . Może być lovato jak cię stać to BRC . żadnych instalek z tzw "palniczkiem" czyli mikserem . Co do elektroniki to STAG jest fany bo jest bez problemu dostępny interfejs i oprogramowanie . Co do stożka to mimo iż nie lubie tego w autach i uważam że po stożku auto ma gorsze osiągi to powiem uczciwe że stożek problemów przy sekwencji robić nie może .
 
 
 
szczur 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 67
Skąd: Izbica/Zamość
Wysłany: 22 Cze 2008, 22:12   

Dzięki za odpowiedzi i opinie.
Byłem w innym serwisie. Zaproponowali mi instalację z sekwencją za tą samą cenę ze sterownikiem STAG300, podwieszany zbiornik około 30 litrów (dodatkowo zakonserwowany), reduktor Alaska.
Dodatkowo zapewniony zostałem że stożek nie będzie przeszkadzał.
 
 
 
bordo
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2008, 11:44   

szczur,
szczur napisał/a:
Dodatkowo zapewniony zostałem że stożek nie będzie przeszkadzał.
Chciałeś to usłyszeć - no to usłyszałeś. Gaziarz zobaczył szczęśliwego "stożkowca" :hahaha:
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 23 Cze 2008, 12:13   

bordo, a wytlumacz mi dlaczego stozek mialby robic problemy?
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
bordo
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2008, 13:02   

sulos, Zrób to, co ja, czyli w Google wpisz: "filtr stożkowy a lpg"... Znajdziesz na "za" i "przeciw" :)
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 23 Cze 2008, 13:07   

bordo, swoja opinie opierasz na guglu, czy na wlasnych doswiadczeniach? to 1

a 2 - uczynilem tak, jak napisales i kliknalem na pierwszy od gory temat - co tam czytam?
"bajki
ja mam bezposrednio wlot zimnego powietrza z wlotu na masce do stozka i smiga na LPG jak wariat "

"no wlasnie robie jakies 40-60 km wiecej na jednym baku"

"ja jak mialem gaz to na stozku nawet lepiej mi chodzil!!!tylko polecalbym zrobienia przegrody miedzy storzkiem a silnikiem aby nie ciagnal cieplego powietrza!!!!!czyli wstawienie po prostu blachy no moze nie doslownie blachy!!!!!Blachy kwasowej czy jakos tak!!!!cos takiego mozna czasem w rzezni dostac!!!!"

wiec nadal nie wiem skad ta opinia Twoja
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
bordo
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2008, 13:45   

sulos, Onegdaj uległem snobizmowi "stożkowemu" i praca silnika przypominała fochy przeciętnej babki, przed okresem zwłaszcza. To teraz Ty wytłumacz mi, dlaczego w milionach aut zamiast filtra stożkowego montuje się - obliczone pod model silnika - filtry takie, jakie domorośli "tjunerzy", chcąc naśladować rajdówki, czy co tam jeszcze uporczywie wywalają i pakują owe stożki? Konstruktorzy silników, to chyba jednak ludzie po studiach technicznych, z wieloletnim doświadczeniem? Pytania moje są podobne do pytań przeciwników gazu, jako paliwa, że "przecież po to wymyślono zasilanie benzyną, żeby nie gazem" - ale czy takie rozumowanie ma się do zamiany standardowego filtra na stożkowy? :yyy: :ups:
Cytujesz z Google akurat prostackie "śmieci". Ja znalazłem tam kilka innych, znacznie bardziej zaawansowanych wątków. :yes:
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 23 Cze 2008, 13:51   

czyli z tego rozumiem, ze jestes przeciwko stozkowi jako samemu stozkowi. ok. ale nadal nie rozumiem co ma do rzeczy polaczenie stozek + gaz i dlaczego to mialoby nie dzialac :)
kolejna sprawa - Ci ludzie po studyjach technicznych i z wieloletnim doswiadczeniem sa ciagnieci w dol mocno. dlaczego? dwa slowa - ciecie kosztow.
a stozek sam w sobie, ewentualnie wkladka filtra porzadna potrafi troszke poprawic charakterystyke pracy silnika. podkreslam - TROSZKE. warunkiem tutaj jest porzadne zamontowanie i zrobieniem z glowa dolotu zimnego powietrza do niego. inaczej faktycznie mija sie z celem.

ale odbiegamy od tematu. pytaie brzmialo, czy lpg i stozek sie nie polubia - nie widze powodu, dla ktorego mialyby nie dzialac ze soba.
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Cze 2008, 16:45   

robaczki. w zwykłej instalce II generacji nie ma sensu stozek. owszem ana blosie tak. a tak to rozumuję:
- wyjąłem filtr i chciałem jeździć. zmieniła sie mieszanka powietrze+LPG. silnik ledwo rzęził. a na biegu jałowym jak sie wyjmie krokowca i dowali na full powietrza, nie ma mowy o zapłonie. no moze jak sie odpowiednio doreguluje stozek + II generacja, to może ..może to bedzie jeździc.

sekwencja. nie próbowałem i się nie wypowiem, ale po cholere wsadzać stożek bez regulacji potem? znowu zmieni sie proporcja powioetrze - LPG. a uboga mieszanka to wyższa temp. spaklania, problem z zaworami. no i tu znowu pewnie regulacja pomoże.

zatem blosa włóżcie i po sprawie
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 23 Cze 2008, 19:02   

no ja tutaj mowie tylko i wylacznie o sekwencji. poprzednie generacje same w sobie nie maja prawa istnienia w tym silniku. z II gen nie bedzie jezdzic szynszyl :)
a sprawa regulacji po instalacji stozka jest oczywista. tylko z tego co zrozumialem to rozpatrujemy tutaj przypadek w ktorym stozek juz jest zainstalowany :) wiec tak czy inaczej... przy sekwencji nie bedzie problemow
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
szczur 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 67
Skąd: Izbica/Zamość
Wysłany: 13 Mar 2009, 21:41   

Trochę czasu już upłynęło ale zawsze. Parametry założonej sekwencyjnej instalacji LPG:

1. Reduktor, wielozawór, zawór tankowania - Tomasetto,
2. Zawór gazowy - zintegrowany,
3. Zbiornik STAKO, typ toroidal-ny, pojemność 42,
4. Przełącznik/centralka - STAG,
5. Ukł. elektroniczy - STAG.

Z obserwacji. Butla napełnia się do 32 maksymalnie. Spalanie w mojej fifce - na tak napełnionym zbiorniku jest w stanie przejechać 450km. Czy to dużo czy to mało - nie wiem, ale w stosunku do Pb95 to czysty zysk.
_________________
Lublin Squad
Agnieszka i Michał-03.10.2009
Izbica / Zamość / czasem Przeworsk
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Mar 2009, 21:53   

szczur napisał/a:
Czy to dużo czy to mało - nie wiem, ale w stosunku do Pb95 to czysty zysk.
tym bardziej że gaz tanieje, a benzina idzie w górę.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK6] Silnik 1.4 16V, Instalacja LPG
pawel30w LPG 12 17 Paź 2010, 14:22
Stunt_Man


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.