[MK3] kontrola trakcji |
Autor |
Wiadomość |
tolek_87
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 6 Skąd: gorzów wlkp
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 19:49 [MK3] kontrola trakcji
|
|
|
witam niedawno kupiłem fieste i swieci mi sie kątrolka od katroli trakcji niewiecie jaka moze byc przyczyna tego i czy to napewno jest kateola http://www.imgplace.com/i...debce030608b76e |
Ostatnio zmieniony przez tolek_87 18 Lut 2009, 20:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 19:51
|
|
|
zrób foto tej kontrolki... ale moim zdaniem to nie kontorla a ABS... i świeci bo jest błąd... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
tolek_87
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 6 Skąd: gorzów wlkp
|
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 20:17
|
|
|
coś chyba nie tak z linkiem... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
tolek_87
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 6 Skąd: gorzów wlkp
|
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Lut 2009, 15:27
|
|
|
Świeci się kontrolka od układu SCS (prymitywny układ ABS).
Najprawdopodobniejsze przyczyny świecenia lampki:
1. Zerwany pasek zębaty spinający modulator SCS z półosią;
2. Zepsuty (zacięty) czujnik naciągu paska zębatego (pkt. 1);
3. Zepsuty przekaźnik SCS.
P.S. Paski zębate i czujniki naciągu są 2 - jeden na każdą stronę auta; |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 20 Lut 2009, 19:01
|
|
|
tolek_87, jejku mamy żywą duszę z Gorzowa to już nie tylko we 3 jesteśmy a Ty masz 5d fieste Ta kontrolka jest od ABS-u sprawdz czy układ działa tzn wcisnij do oporu na lodzie hamulec hopka |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 20 Lut 2009, 20:47
|
|
|
Parch napisał/a: | Świeci się kontrolka od układu SCS (prymitywny układ ABS).
Najprawdopodobniejsze przyczyny świecenia lampki:
1. Zerwany pasek zębaty spinający modulator SCS z półosią;
2. Zepsuty (zacięty) czujnik naciągu paska zębatego (pkt. 1);
3. Zepsuty przekaźnik SCS.
P.S. Paski zębate i czujniki naciągu są 2 - jeden na każdą stronę auta; |
taaa dodam jeszce ze czujnik dotykowy lubi ...wypadac z gniazda ...musisz kolego wlezc pod auto i dobrze popatrzec ..jak zerwałes pasek z którejs strony touwazaj przy hamowaniu bo łatwo postawi bokiem ...
hym ..kóry tam bezpiecznik odłaczał układ scs? ..moze niech sobie na razie zdezaktywuje |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
tolek_87
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 6 Skąd: gorzów wlkp
|
Wysłany: 20 Lut 2009, 22:47
|
|
|
moja fiesta jest 5d. ABS nie działa na lodzie jak wcisne hamulec to staje bokiem. a gdzie znajduje sie ten pasek zębaty |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 20 Lut 2009, 23:02
|
|
|
po lewej i prawej stronie koło kielichów od amorów widać je dokładnie , chyba ze ich nie ma bo u mnie tak było. Jedź na Tesco na Słowiańskiej albo na PWSZ i sie poślizgaj i sprawdż dokładnie czy pedał hamulca pulsuje tam sa warunki do tego duzy plac i nikomu krzywdy i sobie nie zrobisz. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Lut 2009, 14:10
|
|
|
LOY napisał/a: | hym ..kóry tam bezpiecznik odłaczał układ scs? ..moze niech sobie na razie zdezaktywuje |
SCS nie ma bezpiecznika. A nawet gdyby był, to wyciągnięcie go nie zdezaktywowałoby układu. Podobnie z przekaźnikiem.
Przy zerwanym jednym pasku doraźnie najprostszą metodą "polepszenia" bezpieczeństwa w czasie jazdy jest przecięcie również drugiego paska - układ nie będzie działał na żadną stronę. Jest to metoda z pozoru drastyczna, ale trzeba mieć świadomość, że jeśli zerwał się pasek z jednej strony, to za chwilę może się zerwać i z drugiej. Przy 15. letnim aucie trzeba wymienić jednocześnie oba paski więc nic się nie traci.
BTW. Przekaźnik SCS - duży zielony (identyczny jak ten od zapłonu), nr VIII lub XII. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Lut 2009, 16:50
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Co przyszło do głowy inżynierom forda bawić w taki układ?? Nie mogli normalnego abs'u montować? | Kiedy konstruowano Mk3 "normalnego" ABS'u to jeszcze jakby nie było, mercedesy i inne drogie limuzyny tym się szczyciły i skuteczne to było tak sama jak SCS,,, a może i nawet SCS był skuteczniejszy od ABSu dostępnego w tamtych czasach. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
tolek_87
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 6 Skąd: gorzów wlkp
|
Wysłany: 21 Lut 2009, 17:51
|
|
|
zaraz bede szedł do garazu i zobacze te paski zebate wieczorem odp. co tam zobaczyłem
[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 12:45 ]
byłem w garazu i jednak sa pozrywane paski a zeby je wymienic to trzeba sciagac połosie?? |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Lut 2009, 14:34
|
|
|
tolek_87 napisał/a: | byłem w garazu i jednak sa pozrywane paski a zeby je wymienic to trzeba sciagac połosie?? |
Oba są zerwane? Jeśli nie ma pasków a Ciebie ściąga na bok podczas hamowania, to przyczyna ściągania leży gdzie indziej. Może być np. zapieczony któryś z regulatorów hamowania - zamontowanych na tylnej belce. Może być zapieczony któryś zacisk hamulcowy. CHGW. Bez porządnej diagnozy się nie obejdzie. Generalnie cały układ hamulcowy jest do sprawdzenia.
Żeby założyć paski trzeba ściągać półosie |
|
|
|
|
|