Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

swap 1,1i na 1,4 gaźnik
Autor Wiadomość
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Lip 2008, 09:20   


tak to ma wyglądać przy cvh 1.4 i oryginalnej chłodnicy do 1.4
wiecie jest rano po sobocie i ręce się jeszcze trzęsą :yes:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 13 Lip 2008, 09:44   

o zesz w morde :/ to dużo przeróbek bedzie trzeba - pierwsza sprawa że paownik mam z innej strony - jak to właściwie z nim jest - powinien dostawać jak najwięcej ciepła ?

co do problemu z gaźnikiem - wygląda to tak :

odpalam silnik na ssaniu
chwile dogrzewam silnik
wyłaczam ssanie
silnik chodzi równiótko
daje gazu i silnik gaśnie - albo go zalewa albo ma za słabą mieszanke i sie dławi

naciśneicie gazu do prędkości obrotowej powiedzmy że 1500 jeszcze jest ok, powyżej tej wartości gaśnie no chyba że spuszcze noge z gazu

poza tym zostawiając silnik na ssaniu jest możliwość bariery j.w. wystarczy pomału wkręcać auto na obroty i jak już otworzy sie druga przepustnica i słychać świst to jest ok aleprzecież nikt nie będzie jeździł na full gazie cały czas

// gaźnik solex ?? po prostu - uparłem sie że znajde opis tego gaźnika - no więc allegro - i szukaj "gaźnik ussr" jest taki gaźnik idento jak mój więc patrze - solex szukam gażników solexa na google i tak o to doszłem do tego jaki model gaźnika posiadam

// ze skrzyni biegów mniej wiecej z przodu auta wychodzi wtyczka 3 pin dwa kabelki podłączone sa do niej , na górze skrzyni jest linka jak sie nie myle od prędkościomierza - ten chodzi dobrze, kontrolka obrotów leży na "0"
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Lip 2008, 10:28   

ten czujnik na skrzyni to możesz pominąć bo był tylko potrzebny przy wcześniejszym silniku..
parownik powinien dostawać jak najwięcej ciepła.
co do gaźnika to rozbierz go i sprawdź czy nie ma zapchanych dysz
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2008, 10:37   

Odpal silnik i zobacz czy się reduktor (parownik) robi ciepły i czy grzeje ci ciepło w aucie. CHV jak pisałem jest trochę szurnięty, ale to co Laskosz wyskrobał też mi trochę niepodchodzi.

[ Dodano: Nie Lip 13, 2008 11:43 ]
Słychać świst czy może raczej syczenie,,, na wolnych nie słychać nigdzie przy silniku syczenia,,, jak zwiększasz obroty też?

Solex,,, okej, ale zdjęcia twoje ni jak się mają do solexów na stronie co dałeś linka... więc jeśli to solex to na pewno nie taki jak podałeś, ja jednak stawiam że to Weber, tylko kwestia który,,,

Czujnik przy skrzyni - Tak jak Laskosz mówi do zdemontowania lub zwyczajnego niepodłączenia.

Obrotek - musisz poczytać na forum o podłączeniu obrotomierza, chodzi o to że przewód sygnałowy który był wpięty gdzieś w sterownik od wtrysku trzeba podłączyć do zacisku ujemnego cewki WN (tam gdzie przewód sygnałowy od centralki gazu)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 13 Lip 2008, 10:55   

JoeMix napisał/a:
ale to co Laskosz wyskrobał też mi trochę niepodchodzi.


Ja mam tak to zrobione :-P i działa jak należy :)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 13 Lip 2008, 15:10   

wydaje mi sie że jednak go zalewa :/ odkrecilem dekiel i tak tylko dla probyodpalilem ale ciezko bylo odpalic - leciutki gaz a benzyna leje sie ciurkiem z dysz nad wlotami i wtedy gasnie

ja to rozumie tak że jak odpalam na ssaniu to do ssania jest osobna dysza i ona podaje paliwko - ale jest tez tak że ssanie dodaje niejako gazu bo tak wlasnie jest skonstruowany ten gaznik ( dodawanie gazu przez ssanie mozna wyregulowac nawet na 0 )
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2008, 15:34   

Nie, to co się leje ciurkiem to z pompki przyśpieszacza, jak dodajesz gazy to powinno sikać, nawet na zgaszonym silniku, to że ssanie dodaje gazu to normalne (przewyższanie obrotów), chodzi o to że jak zamykają się przepustnice to silnik by zgasł, i dlatego wymagane jest dodanie gazu, powinno być to tak ustawione że na wysuniętym na max ssaniu powinno być 1,5-2tyś, a zacząć dodawać powinno gdzieś taj jak ssanie jest na 2/3 wysuniętedruga sprawa, odepnij przelew z gaźnika do baku, i wsadź wężyk w butelkę, i zobacz ile się tam leje, jak zapalisz auto.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 13 Lip 2008, 15:47   

dokladnie tak sie dzieje - paliwko nawet na zgaszonym leci po dodaniu gazu, co do odpinania wezykow sprawdze jutro

// faktycznie gażnik to nie solex przyjrzałem sie dokladnie , podstawka tylko jest prawei ze ta sama i to mnie zwiodło
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 13 Lip 2008, 16:24   

a ten silnik wcześniej działał z tym gaźnikiem?
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2008, 16:30   

Bodziek napisał/a:
dokladnie tak sie dzieje - paliwko nawet na zgaszonym leci po dodaniu gazu,
Ale tylko jak dodajesz gazu,,, to teraz przypatrz co się przesuwa w gaźniku jak dodajesz gazu, jak zlokalizujesz taki cypideusz co go dźwigienka naciska, jak pazurem naciśniesz to siknie, ti dźwigienkę powinien przesuwać drucik w jednym miejscu wygięty jak "U" i zgnieć to U trochę, będzie większy luz, powinno mniej lecieć.

[ Dodano: Nie Lip 13, 2008 17:39 ]


Widać tu 2 elementy kwadratowe przykręcone na 4 śrubki na rogach,,, pompka przyśpieszacza (ta co tak sika do środka) to prawdopodobnie to pe LEWEJ stronie zdjęcia, czyli lekko niżej, zresztą widać, na drugim nie ma cięgienka :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Lip 2008, 18:09   

kurde trochę mi ten gaźnik wygląda na taki jak w mk2 xr2 :| kurde chłopie kup że webera oryginał i będziesz miał spokój :yes: tylko zrób mi zdjęcie tej pompki paliwa co masz jeszcze raz tak żeby było widać ile ma wejść/wyjść
Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 13 Lip 2008, 18:51   

koledzy mówie Wam że jak zrobiłem test drive na tym gaźniku jakies 500m tak dla spróbowania to auto zapierdzielało lepiej niż renówka 1,2 16V , momentalna reakcja nagaz i te świst z gażnika coś pięknego taki byłem uchachany ze wszystko śmiga po mojej myśli no to poszedłem sie przebrać z roboczych ciuchów i myśle przejade sie kawałek tu i tam zrobić pare kilometrów i sprawdzić regulacje / ewentualne wycieki / grzanie itp, itd.

naprawdę nie ma pojęcia co mu odbiło że po przejechaniu okóló 50 m stanął mi prawie przy wyjeżdzie na głowną droge, myśłe nie ryzykuje i dobrze bo ledwo do jechałem na wstecznym do domu, potem już było tylko gorzej ,zero reakcji na gaz, a raczej reakcja w postaci gaśniecia.

jutro rozbiore dziada do cna i sprawdze co było przyczyną ... nie dam za wygraną

// z tego co wiem poprzednio silnik pracował na tym gaźniku bezproblemowo wyczynowo - palił coś koło 10 litrów przy zwykłej jeździe


- cos jest nietak - dziś odpalilem auto normalnie , nie dalo sie dodac gazu bo od razu gasnąl ale myśłe pobawie sie srubkami od regulacji - ustawilem obroty na ssaniu - auto zaczelo reagowac na gaz i znowu ekstra sie wkrecało
- mysle wylacze ssanie - lipa auto gasnie przy dodawaniu gazu
- zauważylem wiec ze aby nei zgaslo musi miec pewein pulap paliwa
- ustawilem wiec srubką od wolnych obrotow a konkretnie od poziomu gazu bez ssaniu taka wartosc ze autko eleganckie mialo wolne obroty i reagowalo na gaz w pelnym zakresie otwarcia przepustnicy - słowem miodzio
- skrecam obudowe , dekiel i jade na testa
- rajdówka :D ale zaczyna sie cos dziac - na max gazie muli i slychac takie jakby buuuuuuuuuuuu
- zawracam do domu
- dojezdzam na parking prze domem i auto staje
- ponowny rozruch
- dodanie gazu gasi silnik momentalnie
= jestem wkurzony i ide w chate a potem na piwo

i teraz moje przemyślenie - auto stopniowo tracilo moc azdo kokretnej zamuly że nie dalo sie go nawet przeparkowac, poza tym - układ ogrzewania nie dziala a mały obieg jest raczej źle bo węze sie wogole nie grzeją :/ zauważyelmze oslaniecie auta nastepuje gdy jest mocno juz zagrzane np po przejazdzce na srednim gazie okolo 500 m

jak auto ma dobra faze to ma takiego buta :D że szok - lekki gaz i momentalna reakcja

// zapomnialem ze na uszczelki dalem troche silikonu , po odkreceniu gaziora zauwyzylem ze ten silikon obkleil sie wokol wlotow - moze tam na nim wlasnie zatrzymywala sie zupa i temu gasnął ??? tearz juz to wyczyscilem z silikonu i nadal jestem w trakcie rozkrecania gaznika

heh problemem okazała sie podwójna dysza - mam ona dwie zakrecone rurki i ta krotsza była przytkana , całe paliwko szło na dysze dłuzszą, sęk w tym że to wlasnie przepustnica pod krótszą dysza otwiera sie wpierw a zatem mieszanka na tym wlocie była za uboga- praktycznie samo powietrze i temu silnik sie dusił i gasnął , natomiast odpalanie na pełnym bucie pozwalało na jazde ale tylko na full gazie więc takie rozwiązanie odpada,
zrobiłem więc trik taki że dysze do wody , pompka i pompuje, dzieki scisnieciu duzej dyszy i udroznieniu krotkiej udalo sie zrobic regularny przeplyw powietrza z tym ze na krotsza dysze troche wiecej było bąbelków,
poskladalem wiec wsio i rzeczywiscie teoria sie sprawdzila :D
paliwko lecialo na obie dysze na krtosza wiecej, zrobilem wiec krotkeigo testa apotem dluzszego.
okazuje sie jednak że nie jest do konca super - autem czasem lubi szarpnąc zwłaszcza przy gwałtownym dodaniu gazu - mysle ze pewnie trzeba by te dysze jeszcze troche scisnac
skoro autko już jako tako jezdzi to pora na instalacje gazową i poprawne podłączenie ogrzewania - jutro pojade na szrot moze uda sie wykombinowac jakies rurki gumowe do schematu laskosza i zobaczymy ...

Joemix teraz już czaje o co chodzi z tym U jutro to testne bo patent dobry, tylko po udroznieniu dysz teraz juz nie wiem czy mi go zalewa czy mi go niedolewa ;)


pozdro all

[ Dodano: Sro Lip 16, 2008 11:28 ]
hej pisze nowy post żeby odświeżyc nieco temat . Autko już jeździ - nie ma tego specyficznego "turbo" przy pełnym gazie ale i tak jest spoko, w chwili wolnej przemyśłałem sobie układ ogrzewania i prosze o sprawdzenie tegoż wstepnego rysunku.
pozdro

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Lip 2008, 17:41   

źle :| podepnij to tak jak ja Ci podałem schemat tylko wydłuż węże do parownika żebyś go podpiął w tym miejscu co jest teraz!
a chłodnice możesz zostawic tak podpiętą skoro z 1.3 Ci pasi
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 16 Lip 2008, 18:30   

oki już rozumiem , a jak to jest w takim razie z parownikiem czy on ma takie cos ze ciecz przeplywa dopiero po przelaczeniu na gaz czy krązy sobie mimowolnie, pytam dlatego ze dzis podlaczylem uklad gazowy i w trakcie podlaczania obczailem ze na parowniku jest taki jakby silniczek ktory jest zasilany tak jak zawor gazu i pewnie to ten silniczek powoduje przeplyw , w tym ukladzie chlodzenia jak teraz mam ( wedlug mojego schematu ver 3) ogrzewanie dziala kiepsko na benzynie ale za to lepiej na gazie


// aha - centralke od gazu mam z 6 wyjsciami do zasilania gaznikowego , taka odkupilem od kumpla za pare groszy ale nie znając schematu nie jestem pewnien podlaczenia, sa tam przewody jak niżej i moje podłączenie które nie działa do końca :
-czarny - masa
-brązowy - nie wiem
-niebieski - zawór gazu +12V
-czerwony - stacyjka +12V
-biały - minus od poziomu gazu
-żołty - masa i swieci dioda led czerwona od benzyny

czy powininem ktorys z przewodow owinac wokól Wn zeby centralka czaiła czy silnik chodzi czy nie ??

// zedytowane :

prawidłowe oznaczenia kolorków stacyjki LPG to:
czarny - masa
brązowy - cewka "-"
niebieski -elektrozawory gazu i reduktor
czerwony - plus 12V po stacyjce
żółty - elektrozawór benzyny
biały - masa od kontrolki rezerwy gazu

podaje bo jest to standardowe i uniwersalne oznaczenie kolorystyczne wiec kazdy połapie sie o co biega w instalacji nawet jak jej nie składał osobiście
Ostatnio zmieniony przez Bodziek 18 Lip 2008, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Lip 2008, 19:35   

parownik jest cały czas podgrzewany
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 18 Lip 2008, 16:29   

mam pytanie - nie przerobiłem jeszcze układu chłodzenia ale wydaje mi sie że działa on bardzo dobrze - ogrzewanie extra , parownik jest starsznie gorący i jazda na gazie wcale nie muli auta. Czy wobec tego jest sens jeszcze raz to przerabiać ? jezeli tak to wezme sie za tą robote z chęcią.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lip 2008, 16:47   

w/g mnie nie ma,,, chyba że zacznie się dziać coś złego.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 30 Gru 2008, 11:24   

hej koledzy
witam po dluższej przerwie, od ostatniego posta minął już spory kawal czasu ale postanowiłem nieco odświeżyć temat.
Mianowicie zostałem poproszony przez jednego z klubowiczów o wrzucenie schematu elektrycznego jak podłączyłem zapłon, tak więc wrzucam rysunek i myśle że teraz to już komplet wiedzy na temat swapa do 1,4 , no chyba ze ktoś jeszcze będzie chciał schemat instalki gazowej
pozdrawiam

 
 
 
mamuten 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 314
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 22 Sty 2009, 17:54   

gaźnik ma tylko 70 km
_________________
rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem

Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów 1.1 Gaźnik, remont czy swap na 1.6 EFI
komorniq Mechanika silnika 4 27 Sty 2017, 21:14
DemptD
Brak nowych postów [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 gaźnik - nie chce odpalić
Co robimy źle ??
Bongo Mechanika 15 2 Gru 2006, 23:16
Bongo
Brak nowych postów [MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ?
Moja MK2 co z nią począć ?
szczepan522 Mechanika silnika 45 4 Sty 2011, 21:28
szczepan522
Brak nowych postów 1.1i na 1.6 gaźnik
adi08 Tuning mechaniczny 18 30 Sie 2006, 10:37
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.