Pojemność w dowodzie a w aucie |
Autor |
Wiadomość |
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 09:43 Pojemność w dowodzie a w aucie
|
|
|
tak sie zastanawiam co bedzie podczas bk przed kjs skoro w dowodzie mam 1,3 a pod maską 1,6? jakies pomysly? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 10:01
|
|
|
Podejrzewam a właściwie jestem pewien, że nic nie będzie
Na BK będą Ci sprawdzać parę rzeczy ale nie to.
Gdybyś na podstawie wpisu w dowodzie rejestracyjnym chciał startować w klasie niższej mając de facto silnik z klasy wyższej, to wtedy miałbyś problemy
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 10:16
|
|
|
dokladnie chodzi o rejestracje na zawodach zeby tam wlasciwie sie zarejestrowac |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 11:03
|
|
|
w regulaminie pzm o kjs jest takie cuś:
klasa dobierana na podstawie pojemnosci z dowodu
|
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 11:15
|
|
|
No i chwała PZM-owi za to
Wpisuj 1.6 i się nie martw stafcio
Powodzenia na trasie! |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Jamzy [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 11:30
|
|
|
Witam
Stafcio
Klasa w KJS jest określona pojemnością silnika.
To co pokazałeś jako załącznik wypełnia kierowca. Kontroler pod spodem tabelkę Poz lub Neg.
Na BK pojemność będzie sprawdzana z dowodem i stanem rzeczywistym - między 1,3 a 1,6 jest różnica w wyglądzie zew - nikt nie będzie rozbierał na BK1 samochodu, ale może być BK2 i można to i owo sprawdzić praktycznie bezinwazyjnie. Jeżeli kontrolerzy wyłapią taki przekręt to nie przejdziesz BK.
Jeżeli wyjdzie to w czasie zawodów - protest itd, decyduje ZSS - ale najczęściej w takich przypadkach wykluczenie.
Ogólnie zależy to od poziomu kontrolerów - w różnych klubach jest z tym różnie.
W zeszłym sezonie mieliśmy kilka prób przekrętów na pojemności - wszystkie wyłapane na BK1.
Także polecam iść do Wydziału Komunikacji i wyprostować w dowodzie rejestracyjnym i nie kombinować.
Po za tym co za przyjemność wygrać czy dojechać w czołówce z przekrętem??
Polecam dokładną lekturę:
http://www.pzm.pl/userfil...09/KJS_2009.pdf
A zwłaszcza Pkt. 7.2
Pozdrawiam
Jakub |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 11:44
|
|
|
ja nie chce kombinować, chce podac ze chce jechac w klasie 1600. moze byc jakis zonk w zwiazku z tym ze podam ze jade 1600 a mam 1300 w papierach?, o to chodzi. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 12:00
|
|
|
Zgłoś się do swojej klasy (1600) wpisz pojemność silnika taką jaką masz pod maską i będzie OK - bez obaw
Ja napewno bym się tym nie martwił.
Co prawda swapa bym uaktualnił w dowodzie ale z innych niż ten powodów.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Jamzy [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 12:06
|
|
|
Wtedy najlepiej ze zgłoszeniem napisać pismo do dyrektora imprezy, że masz taką sytuację - jesteś w trakcie załatwiania formalności ze zmianą wpisu w dowodzie itd. Jeżeli dyrektor imprezy pozwoli, to nie będzie problemu - a z tym to różnie.
Ale lepiej mieć kwit z badania technicznego ze zmienionym silnikiem - później zostanie tylko wpis w dowodzie.
Albo załatwić całość. Przegląd - niestety kosztuje 100zł i później wpis w Wydziale Komuny - z tego co wiem to od ręki, ale też kosztuje.
Tak jeszcze informacyjnie jak masz LPG to musisz mieć zdemontowane: zawór z butli i odłączone przewody doprowadzające gaz do silnika. Jednym słowem LPG nieeettt.
Pozdrawiam
Jakub |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 13:27
|
|
|
No Jamzy poleciales profesjonalizmem conajmniej z RSMP. Od 99 roku jezdze w KJSach i sprintach i w zyciu nie bylem swiadkiem BK2 na imprezie amatorksiej. Po drugie dowod sobie uaktualnij a do tego czasu zglaszaj sie normalnie w klasie do 1,6 zeby byc fair. Ja mialem dokladnie taki przypadek ze kupilem fieste do KJS-ow z silnikiem 1,6 a w dowodzie miala 1,1. Caly sezonnia jezdzilem (kjsy, sprinty i pare rund PPAiK) Zawsze wpisywalemw zgloszeniu 1,6 i nigdy nie bylo najmneijszego problemu. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 13:35
|
|
|
A w Szczecinie na ostatnim KJS było BK2 - ale to w tym celu, ponieważ Panowie startujący w zawodach przekładali sobie apteczkę trójkąt i gaśnicę z auta do auta (wsio miało naklejki z BK1). Po prostu żenuła . Stafcio według mnie, jak będziesz startował w klasie w jakiej masz silnik nie powinno być problemów. Ale jak już i inni o tym myku wiedzą, a są złośliwi to wiadomo jak będzie.
Pal auto i na tor. Wygraj i dopiero martw się duperelami |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Jamzy [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 13:58
|
|
|
Widzisz Qzyn czasem BK2 w KJS też się zdarza.
W zeszłym roku 2 razy było z powodu opon - co poniektórzy zakładali wyczynowe oponki gdy BK1 było dzień wcześniej.
Co prawda była to formalność sprawdzenia homologacji drogowej takiej opony.
Większość i tak na BK1 się wyłapuje.
Jeżeli jest taka sytuacja, to ze zgłoszeniem puścić pismo i powinno przejść.
Co najwyżej pater noster co by na następna imprezę dopełnić formalności z dowodem.
Pozdrawiam
Jakub |
|
|
|
|
|