Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:24
Czy w mk2,1,1L istnieje przekaźnik regulacji częstotliwości
Autor Wiadomość
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Lis 2008, 16:12   Czy w mk2,1,1L istnieje przekaźnik regulacji częstotliwości

No może to śmiesznie brzmi, lecz zrobiłem remoncik fiestki i zapragnąłem mieć też regulację częstotliwości(nigdy jej nie było, zresztą w poprzednich samochodach, tez nie miałem i nie narzekałem)
W przełączniku wycieraczek jest wolne dolne położenie, więc co jest grane?
W okolicach przełącznika-brak. Koło zegarów i za nimi nic nie widzę. czy może być pod maską? O ile coś takiego Hiszpanie zamontowali?
Gdzieś podobny temat widziałem na forum, tylko nie wiem czy dotyczył mk2.

Drugie pytanie: z jakiego samochodu? dopasuję lampę sufitową. Na fordzie facet stwierdził:
możemy sprowadzić, tylko będzie kosztowała więcej niż samochód(klarnet! -nie widział mojego samochodu)

Podziękowania dla klubowiczów za cenne informacje. Myślałem, że już wszystko w porządku! Ale co ja bym wtedy robił?
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
Ostatnio zmieniony przez jurek 1 Gru 2008, 20:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lis 2008, 17:58   

lampka pasuje z 90% starszych fordów nie wykluczone że z mk3 nie podjedzie tylko ma nieco szersze ramki .
A co do czasówki to jest czerwony przekaźnik w skrzynce bezpieczników , musisz odkręcić 2 śrubki na krzyżaka koło bezpieczników (prawa i lewa strona i spadnie ci skrzynka na nogi . Na jej szczycie jest kilka przekaźników jeden czerwony w miare duży jest od czasówki .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Lis 2008, 18:00   

Lampka pasuje z poloneza, dużego fiata i masę innych aut, byle była kwadratowa i podobnej wielkości T5 ma podobną.
Przekaźnik wycieraczek (jak masz położenie w dźwigience - w dół) znajduje się za skrzynce z bezpiecznika - trzeba ją odkręcić.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Lis 2008, 20:00   

diodalodz napisał/a:
lampka pasuje z 90% starszych fordów nie wykluczone że z mk3 nie podjedzie tylko ma nieco szersze ramki .
A co do czasówki to jest czerwony przekaźnik w skrzynce bezpieczników , musisz odkręcić 2 śrubki na krzyżaka koło bezpieczników (prawa i lewa strona i spadnie ci skrzynka na nogi . Na jej szczycie jest kilka przekaźników jeden czerwony w miare duży jest od czasówki .


Bardzo Wam dzięki. Jutro będę miał co robić. Tak naprawdę, to nie wierzyłem do końca, że tą czasówkę już wówczas montowali w Fiestach. Szesnaście lat mojej jazdy z brakiem zaufania do firmy. No jakby nie ten klub, to dalej byłbym w ciemnogrodzie.
Teraz co poradzicie?. Bawić w jakieś przelutowywania, na pewno na płytce drukowanej.
Sawki do lutu, szukanie podzespołów. Czy nie idzie dokupić przekaźnika z nowszego modelu.
;/ :) Czołem
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Gru 2008, 16:39   

idzie albo z mk3 jeśli jest podobny a jak nie to uniwersalny z fimry hybryd
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Gru 2008, 19:12   Ile ma być przekażników w tablicy na skrzynką bespieczników

diodalodz napisał/a:
idzie albo z mk3 jeśli jest podobny a jak nie to uniwersalny z fimry hybryd


Myślałem, że mam problem z głowy, ale gdzie tam.
Ucieszyłem się, bo faktycznie dostałem się rano do tych przekaźników. Okazuje się, że tego do czasówki nie ma i chyba w ogóle nigdy nie było. Są tylko trzy: krótki żółty, od stacyjki,następny od ogrzewaniaszyby i trzeci to przekaźnik na kierunkowskazy/awaryjne.
Są jeszcze trzy puste miejsca z gniazdami, ale z tyłu brak jakichkolwiek kabli łączących przełącznik. Jest jakaś zworka, ale nie wiadomo co z czym łączy.
Jeżeli nawet kupię przekaźnik, to i tak nie wiem w którym ma być gnieździe i nie mam schematu jak połączyć kable z przełącznikiem. Wiem tylko, że z przełącznika wychodzi 10 kabelków(sześć, to pewnie od świateł, a 4 możliwe na silnik wycieraczki)
To jestem w stanie sprawdzić miernikiem, ale co dalej. Może ktoś jest w tym tak dobry i podrzuci mi jakiś prosty projekt. A jak nie to, zawsze pozostaje mi dać sobie z tym spokój.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2008, 20:51   

Ile masz pozycji wycieraczek i jakie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Gru 2008, 21:03   

jak bardzo chcesz to może w weekend usiądę i ci rozrysuje co jest gdzie .
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Gru 2008, 10:41   Re

JoeMix napisał/a:
Ile masz pozycji wycieraczek i jakie?


Dwa od zera w górę(wolne i szybkie, które działają) i jeden od zera w dół(to miała być -chyba? czasówka)

[ Dodano: Wto Gru 02, 2008 11:17 ]
diodalodz napisał/a:
jak bardzo chcesz to może w weekend usiądę i ci rozrysuje co jest gdzie .


Byłbym wdzięczny, może się zdarzyć, że i ja w czymś dopomogę.
Nie wiem czy wiecie ale jest możliwość kupna bardzo tanio niektórych części do mk2(podróbki). Widziałem tam również zespolone przełączniki świateł i wycieraczek(nie wiem do jakiego typu)

sprzedaz@motorol.pl

Sklep, to prawie salon ze stanowiskami komputerowymi(osiem stanowisk-podajesz dane w kilku minut część z ceną ma na tacy, następnie do kasy i do magazynu(wygląda jak hala fabryczna)
ma filie w kilku miastach. Jeżeli czegoś nie mają, to sprowadzają na zamówienie.
Wiadomo, że do mk2-to dużo części się już nie kupi.
Dawniej był to tylko hurt dla firm, teraz sprzedaż indywidualna.

Trzy lata temu na fordzie zapłaciłem za cylinderek hamulcowy 90 zł.(podróbka angielska)
Teraz musiałem go zmienić(rolki przy rejestracji wykazały słabszy tył, faktycznie lał), i w tym motorolu zapłaciłem 23 zł.(amerykański wyrób firmy Delphi)Zewnętrznie bardzo solidne wykonanie. Oryginalne opakowanie, lecz cena wskazuje, że to musi być podróba.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Gru 2008, 11:23   

jurek napisał/a:
firmy Delphi

czyli krosno :)
Elmot = Dalco
itd
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2008, 16:16   

jurek, czyli masz przełącznik z czasówkami, a elektrykę z chwilówką (jak dasz do dołu to jest jedno machnięcie)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Gru 2008, 17:56   

JoeMix napisał/a:
jurek, czyli masz przełącznik z czasówkami, a elektrykę z chwilówką (jak dasz do dołu to jest jedno machnięcie)


Rzecz w tym, że nie ma tego machnięcia, bo nie mam przekaźnika, brak wyprowadzonych przewodów pod przekaźnik. Wiem tylko, że przełącznik ma taką możliwość i jest sprawny(zbadałem go dziś przyrządem i przy okazji wymieniłem spalone żarówki). Dowiedziałem się tylko, że przekaźnik czasówki fabrycznie montowany był jako czwarty w cześciogniazdowej płycie kompaktowej bezpieczników. Nie wiem jakim symbolem oznaczony jest przekaźnik i czy go kupię. Mam schemat w książce Ford Fiesta-Sam naprawiam. Lecz z niego nic nie wykombinuję, bo tam można znaleźć pojedynczy kabel, czy jakiś element. Przynajmniej ja z tego nie zbuduje tej brakującej instalacji. Słyszałem, że można by było zainstalować przekaźnik od malucha, ale tym bardziej nie wiem co gdzie włączyć.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2008, 18:22   

Chodziło mi to to że pewnie ktoś wymienił zepsuty przełącznik przy kierownicy - był taki że jak do dołu weźmiesz to sam wraca na "0" i wycieraczki robią jedno przejście - jest wtedy inna wiązka z przełącznika do silniczka, w przypadku czasówek jest jeszcze wiązka przełącznik, przekaźnik, przekaźnik - silniczek.
Do zrobienia choć trochę roboty jest.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Gru 2008, 20:08   

dokładnie tak . Głównie to problem odszukania części przewodów a ja rozpiski nie mam jak działa przełącznik z mk2 chyba , choć może i mam .
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Gru 2008, 22:47   

JoeMix napisał/a:
Chodziło mi to to że pewnie ktoś wymienił zepsuty przełącznik przy kierownicy - był taki że jak do dołu weźmiesz to sam wraca na "0" i wycieraczki robią jedno przejście - jest wtedy inna wiązka z przełącznika do silniczka, w przypadku czasówek jest jeszcze wiązka przełącznik, przekaźnik, przekaźnik - silniczek.
Do zrobienia choć trochę roboty jest.


Brzmi to wiarygodnie i chyba masz racje. Przez pierwsze pięć lat samochód był w Niemczech(mało prawdopodobne, żeby tam nie zamontowali oryginału), wtedy z częściami i jeszcze tam nie było problemu. Następne pół roku miała go druga właścicielka, która fiestę sprowadziła tutaj. Jeździła nim tylko pół roku. Kupiłem od niej z lekko wgniecionym błotnikiem.Mogli jej wymienić przełącznik pod przekaźnik, nawet poprzez zepsuty element od świateł, czy przycisk spryskiwacza.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Gru 2008, 00:42   

jurek napisał/a:
zepsuty element od świateł

i oto chodzi :) bo tylko ten element siada bo płynie przez niego 10 A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.