Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Co to za przewód
Autor Wiadomość
Founder 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Adam
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 17
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18 Paź 2008, 12:03   [MK3] Co to za przewód

Witam,
Szukając przyczyny zwiększonego zużycia paliwa z ~8,5 do 9,8 [l/100km] przeglądam lub wymieniam kolejne podzespoły w samochodzie.
Kable WN i świece wymieniłem (stare miały 30 200km przebiegu),
Filtr powietrza był czysty, ale prewencyjnie też wymieniłem,
przepływomierz wyglądał (na moje oko) ok, ale delikatnie przeczyściłem,
zawór bocznikowy przeczyszczony,
sprawdzając stan i drożność po szczgólnych przewodów doszedłem do tego:

ku memu zdziwieniu przewód był zatkany zaraz przy kolektorze (strzałka).
Samochód posiadam 4 lata i najprawdopodobniej przewód zatkany jest jeszcze dłużej.

Do czego ten przewód służy, z jakiego powodu mógł zostać zatkany?

Dodam, że od udrożnienia przewodu przejechałem ok 100km i nie ma różnicy w pracy silnika ... w spalaniu niestety też :(
_________________
1.4L Duratec 16V EFI DOHC 59kW 80KM Viva X
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 18 Paź 2008, 14:34   

pewnie regulator ciśnienia na listwie masz padnięty i dlatego masz zatkaną ta rurkę by cały czas dawał większe ciśnienie
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Paź 2008, 17:19   

dokłdanie, jest to sterowanie mechanicznym regulatorem ciśnienia paliwa . Z doświadczenia wiem że najlepiej pracuje jak jest odłączony :)
 
 
 
Founder 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Adam
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 17
Skąd: Rybnik
Wysłany: 21 Paź 2008, 21:31   

Dzięki za odpowiedź panowie, jutro zatykam przewód jak był.
A co do spalania - poczytałem forum i nadal nic :(
Wtryski też pomierzyłem - wszystkie mają oporność ~16,6 Ohm,
ciśnienie w ogumieniu sprawdzone.
Reset komputera zrobiony.

Zaczyna mi brakować pomysłów, może jakieś sugestie.

Co myślicie o alternatorze (zużycie łożysk lub awaria) lub pompie ze wspomagania,
czy one mogą tak obciążyć silnik?
Dodam, że spadku mocy ani żadnych dźwięków spod maski nie odnotowałem.

Pozdrawiam ;)
_________________
1.4L Duratec 16V EFI DOHC 59kW 80KM Viva X
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Paź 2008, 21:41   

A może stację paliw zmieniłeś?
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Founder 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Adam
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 17
Skąd: Rybnik
Wysłany: 21 Paź 2008, 22:01   

freeman napisał/a:
A może stację paliw zmieniłeś?


Ta sama stacja, nawet dystrybutor ten sam (Shell).
Sytuacja utrzymuje się już od 3 tankowań, więc ok 1300 km

Jak nic innego nie znajdziemy, to oczywiście teorię stacji trzeba będzie sprawdzić i kilka razy zatankować gdzieś indziej.

Pozdrawiam ;)
_________________
1.4L Duratec 16V EFI DOHC 59kW 80KM Viva X
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Paź 2008, 22:17   

Founder napisał/a:
Co myślicie o alternatorze (zużycie łożysk lub awaria) lub pompie ze wspomagania,
Może,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.