Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] za duże ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 12 Wrz 2008, 12:24   [MK3] za duże ciśnienie oleju

Po zamontowaniu wskaźnika ciśnienia oleju w silniku zetec mam za duże wskazania. Po nagrzaniu się silnika wskaźnik pokazuje 4 do 5 bar przy biegu jałowym. Jak wdepne pedał to wskazuwka podnosi się minimalnie. wg instrukcji Haynes na jałowym powinno być od 1.3 do 2.5bar

jaka może byc tego przyczyna?
czy kanaliki olejowe mogą być na tyle zapchane, że ciśnienie jest większe?
czy jest jakiś zawór olejowy w bloku <???>
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Wrz 2008, 18:45   

Ciśnieniem oleju steruje zaworek w pompie... pomijając prawidłowość wskazań i wyskalowanie przyrządu, gdzie masz czujnik?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Wrz 2008, 20:23   

dokładnie podłącz jakiś pewny wskaźnik warsztatowy .
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 13 Wrz 2008, 09:34   

czujnik jest wkrecony w miejsce standardowego czujnika. wczesniej byl wmontowany w silnik cvh i wskazywal poprawnie.
czy ewentualnie ten zawór mógł sie zapchać?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Wrz 2008, 11:42   

Jak by był zapchany to by było za niskie ciśnienie,,, bo by za mało przepuszczał, a że przepuszcza za dużo to pewnie spręzynkę szlag trafił i trzeba wymienić zaworek/pompę. nie wiem co tam jest wymienialne.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Wrz 2008, 11:56   

powinno być 2,5 bara przy 2000 . Jest to pewnego rodzaju zawór upustowy . Wiec zapchanie takiego zaworka może podnieść ciśnienie w magistrali . Sprawdź zwykłym manometrem czy to właściwy pomiar jeśli tak to napraw usterkę bo obrócisz panewki .
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 13 Wrz 2008, 16:01   

diodalodz napisał/a:
Sprawdź zwykłym manometrem czy to właściwy pomiar jeśli tak to napraw usterkę bo obrócisz panewki .


Możesz to rozwinąć, bo zawsze myślałem że panewki sa blokowane w swoim położeniu, przez ząbek, albo coś takiego..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 13 Wrz 2008, 16:11   

jedno pytanie czy te "wysokie ciśnenie" oleju jest zarówno na zimnym i ciepłym siniku :?: i jaki olej masz zalany :?:
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 13 Wrz 2008, 16:31   

Być może wskaznik zle współpracuje z czujnikiem.
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 13 Wrz 2008, 18:35   

Lokmen napisał/a:
jedno pytanie czy te "wysokie ciśnenie" oleju jest zarówno na zimnym i ciepłym siniku :?: i jaki olej masz zalany :?:


tak, cisnienie jest takie samo na zimnym i ciepłym.
olej to półsyntetyk.

czujnik jest od kompletu ze wskaźnikiem. jak pisalem wyżej, ten sam zestaw był zamontowany na poprzednim silniku i wskazywał poprawnie.

Marcinowaty napisał/a:
Możesz to rozwinąć, bo zawsze myślałem że panewki sa blokowane w swoim położeniu, przez ząbek, albo coś takiego..


jak bedzie sucho, to tarcie pociągnie ze sobą panewke mimo ze ma ząbek.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Wrz 2008, 19:49   

jak bedzie za wysokie również panewki się obrócą .
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 14 Wrz 2008, 21:01   

5 bar na zimnym to norma - na ciepłym to rewelacja (o ile nie jest więcej niż faktycznie 5 bar) - mniej wiecej świadczy to o doskonałej kondycji silnika, ale dla pewności można podjechać do mechanika i sprawdzić na manometrze ile jest faktycznie
_________________
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Wrz 2008, 21:33   

na ciepłym silniku 5 barów na wolnych obrotach to stanowczo za duzo, tak jak napisał Dioda moze sie panewka obrucić. Są 2 opcje:

1) zegar lub czujnik uwalony;
2) zawór w pompie sie zawiesił
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 18 Wrz 2008, 12:33   

to ten element ze srodkowego zdjecia?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 19 Wrz 2008, 18:18   

Jakoś ta teoria z obracaniem sie panewek do mnie nie przemawia.. :cojest:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Wrz 2008, 21:10   

to zrób test na swoim silniku . Zaworek masz pod filtrem , wymontuj pompe zablokuj zaworek szczelnie i dalej . bedziesz miał pewność jak się obrócą .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.