[MK3] za duże ciśnienie oleju |
Autor |
Wiadomość |
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 12 Wrz 2008, 12:24 [MK3] za duże ciśnienie oleju
|
|
|
Po zamontowaniu wskaźnika ciśnienia oleju w silniku zetec mam za duże wskazania. Po nagrzaniu się silnika wskaźnik pokazuje 4 do 5 bar przy biegu jałowym. Jak wdepne pedał to wskazuwka podnosi się minimalnie. wg instrukcji Haynes na jałowym powinno być od 1.3 do 2.5bar
jaka może byc tego przyczyna?
czy kanaliki olejowe mogą być na tyle zapchane, że ciśnienie jest większe?
czy jest jakiś zawór olejowy w bloku |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Wrz 2008, 18:45
|
|
|
Ciśnieniem oleju steruje zaworek w pompie... pomijając prawidłowość wskazań i wyskalowanie przyrządu, gdzie masz czujnik? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Wrz 2008, 20:23
|
|
|
dokładnie podłącz jakiś pewny wskaźnik warsztatowy . |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 13 Wrz 2008, 09:34
|
|
|
czujnik jest wkrecony w miejsce standardowego czujnika. wczesniej byl wmontowany w silnik cvh i wskazywal poprawnie.
czy ewentualnie ten zawór mógł sie zapchać? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Wrz 2008, 11:42
|
|
|
Jak by był zapchany to by było za niskie ciśnienie,,, bo by za mało przepuszczał, a że przepuszcza za dużo to pewnie spręzynkę szlag trafił i trzeba wymienić zaworek/pompę. nie wiem co tam jest wymienialne. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Wrz 2008, 11:56
|
|
|
powinno być 2,5 bara przy 2000 . Jest to pewnego rodzaju zawór upustowy . Wiec zapchanie takiego zaworka może podnieść ciśnienie w magistrali . Sprawdź zwykłym manometrem czy to właściwy pomiar jeśli tak to napraw usterkę bo obrócisz panewki . |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 13 Wrz 2008, 16:01
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Sprawdź zwykłym manometrem czy to właściwy pomiar jeśli tak to napraw usterkę bo obrócisz panewki . |
Możesz to rozwinąć, bo zawsze myślałem że panewki sa blokowane w swoim położeniu, przez ząbek, albo coś takiego.. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Wrz 2008, 16:11
|
|
|
jedno pytanie czy te "wysokie ciśnenie" oleju jest zarówno na zimnym i ciepłym siniku i jaki olej masz zalany |
_________________
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 13 Wrz 2008, 16:31
|
|
|
Być może wskaznik zle współpracuje z czujnikiem. |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 13 Wrz 2008, 18:35
|
|
|
Lokmen napisał/a: | jedno pytanie czy te "wysokie ciśnenie" oleju jest zarówno na zimnym i ciepłym siniku i jaki olej masz zalany |
tak, cisnienie jest takie samo na zimnym i ciepłym.
olej to półsyntetyk.
czujnik jest od kompletu ze wskaźnikiem. jak pisalem wyżej, ten sam zestaw był zamontowany na poprzednim silniku i wskazywał poprawnie.
Marcinowaty napisał/a: | Możesz to rozwinąć, bo zawsze myślałem że panewki sa blokowane w swoim położeniu, przez ząbek, albo coś takiego.. |
jak bedzie sucho, to tarcie pociągnie ze sobą panewke mimo ze ma ząbek. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Wrz 2008, 19:49
|
|
|
jak bedzie za wysokie również panewki się obrócą . |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 14 Wrz 2008, 21:01
|
|
|
5 bar na zimnym to norma - na ciepłym to rewelacja (o ile nie jest więcej niż faktycznie 5 bar) - mniej wiecej świadczy to o doskonałej kondycji silnika, ale dla pewności można podjechać do mechanika i sprawdzić na manometrze ile jest faktycznie |
_________________
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 14 Wrz 2008, 21:33
|
|
|
na ciepłym silniku 5 barów na wolnych obrotach to stanowczo za duzo, tak jak napisał Dioda moze sie panewka obrucić. Są 2 opcje:
1) zegar lub czujnik uwalony;
2) zawór w pompie sie zawiesił |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Wrz 2008, 21:10
|
|
|
to zrób test na swoim silniku . Zaworek masz pod filtrem , wymontuj pompe zablokuj zaworek szczelnie i dalej . bedziesz miał pewność jak się obrócą . |
|
|
|
|
|