Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

czy regulowac zawory????
Autor Wiadomość
bunio83
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lip 2008, 10:24   czy regulowac zawory????

Witam duzo czytałem na ten temat na forum, ale dalej nie wiem czy regulowac te zawory czy nie??, moja fiestka klepie tak jak disel i niby ma to tak byc:), spalanie nie jest duzo po miescie tak kolo 7 l, a w tresie 5,5-6, no ale wydaje mi sie ze brakuje jej dynamiki i zbiera sie tak dos niezwawo. Jak sadzicie zabierac sie za ta zabawe czy tez dac se spokoja:)??. drugie moje pytanie o ten luz jaki mam byc i czy jest ten luz taki sam dla wszystkich fiest z silnikiem 1.1
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lip 2008, 10:37   

Wiesz co? Nie wkleję Ci linka, bo jest w dziale mechanika już przyklejony na stałe na górze.
Odp. pyt 2 Luz we wszystkich 1.1 jest taki sam.

[ Dodano: Sro Lip 02, 2008 10:38 ]
A 1.1 za bardzo dynamiki nie ma. Może katalizator juz zapchany?
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 2 Lip 2008, 11:27   

Ja w 1.1 reguluję zawory co 10k km.. Na pewno Twojej też nie zaszkodzi...
_________________
Profil Facebook
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 2 Lip 2008, 11:49   

jeśli dobrze pamiętam to według książki luz powinno się regulować co 20 tysiaków :fox:
więc przereguluj albo zajedź do warsztatu - ze 30zł pewnie wydasz :-)
_________________
 
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 2 Lip 2008, 11:58   

A co Ci szkodzi je wyregulować? Maksymalnie 30 minut roboty, a przynajmniej będziesz miał świadomość, że brak dynamiki to nie jest wina źle wyregulowanych zaworów:) Szczelinomierz i klucze w garść i ogień!

P.S. Tylko sprawdź dokładnie 3 czy 4 razy czy dobrze wyregulowałeś, żebyś tu zaraz nie zakładał tematu pt: "wyregulowałem zawory i jest gorzej niż było" :P W HowTo do zaworów zwróć uwagę na instrukcję w poście Diody, bo to jest IMHO dużo prostsza i skuteczniejsza metoda. Najlepiej regulować dokładnie w momencie, gdy dźwigienki na jednym cylindrze zaczynają się mijać.

Aha, i nie pomyl zaworów dolotowych z wylotowymi :P

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 12 Lip 2008, 01:24   

Ja mam silniczek 1.3i i powiem tak. Po wyregulowaniu i ustawieniu prawidłowych luzów. Auto straciło dynamikę. Nie powiem, praktycznie było tylko słychać łańcuch rozrządu. Nie wiem - może przesadził w tym ustawianiu. :cojest: Po przejechaniu kilku kilometrów wróciłem do mechanika z reklamacją. Ustawił mi z powrotem na klekota. Lepiej aby luzy były większe niż za małe. Na pewno nic się wtedy nie dzieje z popychaczami. Jedynym minusem jest to, że jak podjeżdżam na stację CPN obsługową. To chcą mi lać ropę :hahaha: Śmigam tak już od 3 lat i jest ok.
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 12 Lip 2008, 11:09   

murgrabia napisał/a:
Ja mam silniczek 1.3i i powiem tak. Po wyregulowaniu i ustawieniu prawidłowych luzów. Auto straciło dynamikę. Nie powiem, praktycznie było tylko słychać łańcuch rozrządu. Nie wiem - może przesadził w tym ustawianiu. :cojest: Po przejechaniu kilku kilometrów wróciłem do mechanika z reklamacją. Ustawił mi z powrotem na klekota. Lepiej aby luzy były większe niż za małe. Na pewno nic się wtedy nie dzieje z popychaczami. Jedynym minusem jest to, że jak podjeżdżam na stację CPN obsługową. To chcą mi lać ropę :hahaha: Śmigam tak już od 3 lat i jest ok.


:łoś: -u... Prawidłowo wyregulowane zawory BĘDĄ klekotać...Podczas regulacji masz ustawić luz, a nie go usunąć! Zabawne, że mam identyczny silnik, a jednak róznica po PRAWIDŁOWYM wyregulowaniu zaworów jest odczuwalna i bynajmniej nie jest to tylko moja subiektywna opinia...

Mi udało się poprawnie wyregulować zawory dopiero za drugim razem... bo nie skumałem dokładnie w którym momencie nalezy je regulować i rzeczywiście za pierwszym razem był dramat... Przy nastepnej próbie poszło ok, posprawdzane 3 razy i tak sobie :odlot: :)

Poza tym, jeśli dobrze rozumiem, że jeździsz na tych zaworach już 3 lata... To może warto było by tam zajrezeć, bo zdaje się, że powinno się je ustawiać co ok. 10k km...

Mechanik pipa, bo pewnie zakręcił dźwigienki na 0...

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lip 2008, 12:03   

Jak silnik jest zimny to długość zaworu (i popychacza czy co tam jeszcze jest) jest inna niż jak jest ciepły,,, dlatego jest luz i jak jest nieprawidłowy to są cyrki, dlaczego że luz zmniejsza się jak silnik się grzeje,,, Jak luz na zaworze jest za mały to może się okazać że zawór się nie domyka, jak luz jest za duży to zawór nie otwiera się do końca,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 19 Wrz 2008, 01:08   

JoeMix napisał/a:
Jak silnik jest zimny to długość zaworu (i popychacza czy co tam jeszcze jest) jest inna niż jak jest ciepły,,, dlatego jest luz i jak jest nieprawidłowy to są cyrki, dlaczego że luz zmniejsza się jak silnik się grzeje,,, Jak luz na zaworze jest za mały to może się okazać że zawór się nie domyka, jak luz jest za duży to zawór nie otwiera się do końca,,,
To jak prawidłowo wyregulować te zawory? Na zimnym czy ciepłym silniku. Nadal śmigam bez regulacji i jak na razie nic złego się nie dzieje. Ale zaczyna się pocić mocniej uszczelka pod obudową zaworów. Więc zrobił bym 2 rzeczy za jednym zamachem.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Wrz 2008, 09:19   

Na zimnym (nie pracującym od co najmniej 30 minut) silniku.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maczeta10 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Daniel
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 197
Skąd: Inowrocław-K-ce
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:25   

JoeMix, A najlepiej zostaw na noc i z rana reguluj :-)
_________________
Kozienice
Moja Galeria
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów [MK3] Zawory w 1.3 HCS - czy są kasowacze
Gość Mechanika 6 14 Lis 2006, 00:05
jackrzec
Brak nowych postów ST - wygięte zawory
Gosia Mechanika silnika 15 6 Lip 2017, 11:08
odyniec
Brak nowych postów wieksze zawory CVH...
Piesek Tuning mechaniczny 12 22 Paź 2008, 18:17
Piesek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.