[MK3] Alternator, akumulator a może coś jeszcze innego? |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Sie 2008, 10:16
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | diodalodz napisał/a: | Z tym że jeśli to bosch to 13,8V to dobry wynik |
piszesz tak bo masz na myśli, że te alternatory są do dupy i powinienem się cieszyć że w ogóle działa, czy że takie ma parametry? | Może być taki regulator napięcia na tę wartość,,,
[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 10:18 ]
Jak masz faktycznie boscha to w sklepie motoryzacyjnym kupisz nowy regulator od poloneza na 14,4 za jakes 15-25 zeta,,, zamontuj i zobacz co będzie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Sie 2008, 10:24
|
|
|
jeszcze 2 tygodnie temu jak mierzyłem to trzymał równo 13,9V bez obciążenia.
boscha mam na 100%, a w razie czego ten regulator z poldka podpasuje do fiestowego alternatora? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sie 2008, 10:47
|
|
|
nie musi być z poldka 80 % aut z lat 90 miało podobny regulator . 0,1V to jest nic |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Sie 2008, 12:06
|
|
|
Poldkowy chyba najtańszy a 80% aut nie miało podobnego tylko właśnie boschowski lub na podzespołach boscha lub zwyczajnie zerżnięty z boscha. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Sie 2008, 15:12
|
|
|
może i to 0,1V to nic, ale wyczytałem w instrukcji akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V. a jak zeszło poniżej, to oczko w aku z zielonego zrobiło się czarne i teraz się boję jeździć żeby mi gdzieś w polu nie podziękował za współpracę |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Sie 2008, 16:03
|
|
|
zoom1500 napisał/a: | Chodzi mi o akumulator bezobsługowy w którym nie da sie mierzyć gęstości elektrolitu jedynie to napięcie i oczko powie jak naładowany:D
Jak napięcie spadnie do 12,40V oczko już jest czarne:|ciekawe dlaczego jak jest to stan jeszcze normalnego naładowania. |
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Sie 2008, 18:16
|
|
|
no więc tak:
ściągnąłem cały alternator (co się będę rozdrabniał, skilla trzeba zdobywać ). regulator jest na 14,1V, napisane jest na nim jeszcze BR090H 32mm Germany - wygląda na wymieniany, szczotek ma jeszcze dużo. za to styki w złączu 3-pinowym są w opłakanym stanie, całe w jakiejś zupie. Czyścić i zakładać spowrotem żeby sprawdzić czy te brakujące 0,3V wzięło się tylko z zasyfionych styków, czy to płonne nadzieje i szukać regulatora?
aha, jako mądra głowa przy ściąganiu altka nie odłączyłem aku i po odkręceniu przewodu + z rozrusznika na ułamek sekundy zetknął się z - i strzeliło trochę. zepsułem coś? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 8 Sie 2008, 22:33
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | strzeliło trochę. zepsułem coś | nie tak predko
bidżej86 napisał/a: | Czyścić i zakładać spowrotem żeby sprawdzić czy te brakujące 0,3V wzięło się tylko z zasyfionych styków | styki to podstawa. droga dla prądu. czyść |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sie 2008, 01:51
|
|
|
w najgorszym przypadku przy zwarciu może polecieć mostek ale to bardzo rzadkie . |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 21:55
|
|
|
założyłem alternator i nowy pasek i po odpaleniu banan od ucha do ucha: bez obciążenia na luzie 14,00V. przejechałem się (samoadaptacja sterownika) i sprawdziłem po powrocie: zeszło do ok, 13,8V bez obciążenia - czyli znowu trochę mało
pasek się ułożył na kołach i teraz naciąg do poprawki czy wina rozgrzanego silnika? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 21:58
|
|
|
jestes psycholem . 13.8 to dobre ładowanie nie wiem czego ty chcesz . idealnie to jest jak włożysz 200 zł w altka i wymienisz koła pasowe i połowe instlacji . Jak za mocno naciagniesz pasek to zaraz ci usiądze łożysko w pompie wody i zacznie ciec . |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 22:02
|
|
|
diodalodz napisał/a: | jestes psycholem | wolę "perfekcjonistą"
generalnie chodzi o to że przeczytałem w instrukcji od akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V i dlatego tak s*am ogniem...
a ładowanie pod obciążeniem 12,8V to ok? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 22:26
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | generalnie chodzi o to że przeczytałem w instrukcji od akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V i dlatego tak s*am ogniem... | Czytałeś tabelkę co Ci dałem,,, napięcie 100% naładowanego akumulatora to 12,6... czyli niższym napięciem nie naładujesz akumulatora do pełna i niżej jest niedobrze, 12,8 pod pełnym obciążeniem jest bardzo dobrze,,, to co pisze na regulatorze to raczej nie osiągniesz nigdy, bo tam chyba jest podawane napięcie idealne, a w samochodzie tak się nie da, zawsze coś żre prąd i zaniża lekko. Jak pod obciążeniem zacznie ci schodzić poniżej 12,5 to będziesz mógł odnowić temat |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 22:29
|
|
|
dobra, skoro mówicie że jest ok to póki co nie będę was dalej nękał - dzięki za rady |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Sie 2008, 00:30
|
|
|
jak weźmiesz miernik i podłączysz się pod D+ i mase altka to bedziesz miał to co pisze na regulatorze napiecia . Osiągnięcie ideału kosztuje naprawde dużo czasu i kasy a wpływu nie ma praktycznie żadnego . Ważne żeby akku był wapniowy i posłuży lata , jeśli nie bedzie car audio mocnego ani długich miesięcznych przestojów . Jak bardzo chcesz to podmień regulator na 14,4 V i bedziesz miał wiecej . To jedyna droga ale kosztuje szybsze zużycie szczotek . |
|
|
|
|
|