Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Alternator, akumulator a może coś jeszcze innego?
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2008, 10:16   

bidżej86 napisał/a:
diodalodz napisał/a:
Z tym że jeśli to bosch to 13,8V to dobry wynik

piszesz tak bo masz na myśli, że te alternatory są do dupy i powinienem się cieszyć że w ogóle działa, czy że takie ma parametry?
Może być taki regulator napięcia na tę wartość,,,

[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 10:18 ]
Jak masz faktycznie boscha to w sklepie motoryzacyjnym kupisz nowy regulator od poloneza na 14,4 za jakes 15-25 zeta,,, zamontuj i zobacz co będzie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Sie 2008, 10:24   

jeszcze 2 tygodnie temu jak mierzyłem to trzymał równo 13,9V bez obciążenia.

boscha mam na 100%, a w razie czego ten regulator z poldka podpasuje do fiestowego alternatora?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2008, 10:47   

nie musi być z poldka 80 % aut z lat 90 miało podobny regulator . 0,1V to jest nic
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2008, 12:06   

Poldkowy chyba najtańszy :P a 80% aut nie miało podobnego tylko właśnie boschowski lub na podzespołach boscha lub zwyczajnie zerżnięty z boscha.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Sie 2008, 15:12   

może i to 0,1V to nic, ale wyczytałem w instrukcji akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V. a jak zeszło poniżej, to oczko w aku z zielonego zrobiło się czarne i teraz się boję jeździć żeby mi gdzieś w polu nie podziękował za współpracę ;-(
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2008, 16:03   

zoom1500 napisał/a:
Chodzi mi o akumulator bezobsługowy w którym nie da sie mierzyć gęstości elektrolitu jedynie to napięcie i oczko powie jak naładowany:D
Jak napięcie spadnie do 12,40V oczko już jest czarne:|ciekawe dlaczego jak jest to stan jeszcze normalnego naładowania.


_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Sie 2008, 18:16   

no więc tak:

ściągnąłem cały alternator (co się będę rozdrabniał, skilla trzeba zdobywać :D ). regulator jest na 14,1V, napisane jest na nim jeszcze BR090H 32mm Germany - wygląda na wymieniany, szczotek ma jeszcze dużo. za to styki w złączu 3-pinowym są w opłakanym stanie, całe w jakiejś zupie. Czyścić i zakładać spowrotem żeby sprawdzić czy te brakujące 0,3V wzięło się tylko z zasyfionych styków, czy to płonne nadzieje i szukać regulatora?

aha, jako mądra głowa przy ściąganiu altka nie odłączyłem aku i po odkręceniu przewodu + z rozrusznika na ułamek sekundy zetknął się z - i strzeliło trochę. zepsułem coś? :ups:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 8 Sie 2008, 22:33   

bidżej86 napisał/a:
strzeliło trochę. zepsułem coś
nie tak predko
bidżej86 napisał/a:
Czyścić i zakładać spowrotem żeby sprawdzić czy te brakujące 0,3V wzięło się tylko z zasyfionych styków
styki to podstawa. droga dla prądu. czyść
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Sie 2008, 01:51   

w najgorszym przypadku przy zwarciu może polecieć mostek ale to bardzo rzadkie .
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Sie 2008, 21:55   

założyłem alternator i nowy pasek i po odpaleniu banan od ucha do ucha: bez obciążenia na luzie 14,00V. przejechałem się (samoadaptacja sterownika) i sprawdziłem po powrocie: zeszło do ok, 13,8V bez obciążenia - czyli znowu trochę mało ;-(

pasek się ułożył na kołach i teraz naciąg do poprawki czy wina rozgrzanego silnika?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sie 2008, 21:58   

jestes psycholem . 13.8 to dobre ładowanie nie wiem czego ty chcesz . idealnie to jest jak włożysz 200 zł w altka i wymienisz koła pasowe i połowe instlacji . Jak za mocno naciagniesz pasek to zaraz ci usiądze łożysko w pompie wody i zacznie ciec .
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Sie 2008, 22:02   

diodalodz napisał/a:
jestes psycholem
wolę "perfekcjonistą" :-P

generalnie chodzi o to że przeczytałem w instrukcji od akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V i dlatego tak s*am ogniem...

a ładowanie pod obciążeniem 12,8V to ok?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sie 2008, 22:26   

bidżej86 napisał/a:
generalnie chodzi o to że przeczytałem w instrukcji od akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V i dlatego tak s*am ogniem...
Czytałeś tabelkę co Ci dałem,,, napięcie 100% naładowanego akumulatora to 12,6... czyli niższym napięciem nie naładujesz akumulatora do pełna i niżej jest niedobrze, 12,8 pod pełnym obciążeniem jest bardzo dobrze,,, to co pisze na regulatorze to raczej nie osiągniesz nigdy, bo tam chyba jest podawane napięcie idealne, a w samochodzie tak się nie da, zawsze coś żre prąd i zaniża lekko. Jak pod obciążeniem zacznie ci schodzić poniżej 12,5 to będziesz mógł odnowić temat :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Sie 2008, 22:29   

dobra, skoro mówicie że jest ok to póki co nie będę was dalej nękał - dzięki za rady :ok:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sie 2008, 00:30   

jak weźmiesz miernik i podłączysz się pod D+ i mase altka to bedziesz miał to co pisze na regulatorze napiecia . Osiągnięcie ideału kosztuje naprawde dużo czasu i kasy a wpływu nie ma praktycznie żadnego . Ważne żeby akku był wapniowy i posłuży lata , jeśli nie bedzie car audio mocnego ani długich miesięcznych przestojów . Jak bardzo chcesz to podmień regulator na 14,4 V i bedziesz miał wiecej . To jedyna droga ale kosztuje szybsze zużycie szczotek .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.