|
Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:27 |
zawieszenie!! |
Autor |
Wiadomość |
wojtas_sg
Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: wojtek
Wiek: 35 Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 22:25 zawieszenie!!
|
|
|
Cześć. Mam takie pytanko może ktoś zna odpowiedz.!! Chodzi mi o zawieszenie, chciał bym założyć sportowe tylko nie wiem z czego podejdzie do fiesty 1988 1.1poj. Może mi ktoś coś doradzić. Szukałem po allegro i nic niewidze. DZIĘKI |
|
|
|
|
piromanw
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Roman
Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2007 Posty: 25 Skąd: J. Gora
|
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lip 2008, 19:17
|
|
|
Nie wiem czego dokładnie szukasz i za jaką cenę. Ogólnie jeśli chodzi Ci o sportowe zawieszenie, które ma być faktycznie sportowe to nie wiem czy jest to w ogóle opłacalne, jeśli nie chcesz startować w zawodach. Myslę, że po rabatach i za ładny uśmiech można mieć taki zawias za około 12-15 tysiecy. Wszystko zależy od producenta. Na pewno będzie ono budowane z kitu, bo raczej żaden producent sportowego zawieszenia nie ma gotowego zestawu do Fiesty MK2. O ile z tyłem nie ma kłopotu i to jest w stanie zbudować Tobie każdy dealer, to jeśli chodzi o przód to dostaniesz wkładkę do kolumny McPhersona, którą musisz sobie zbudować. Chodzi o pospawanie rury do, której będa przyspawane blachy, z otworami do montażu do piasty. W rurze tej montowane są pierścienie umożliwiające pracę amortyzatora, a cały ten zestaw spina w całośc sprężynę. Za cenę którą podałem, możesz mieć całkiem trwałe amortyzatorki z regulacją odbicia (rebound) oraz jednokierunkową regulacją dobica (compression). Oczywiście ponadto masz regulację wysokości naprężenia wstępnego sprężyny i co za tym idzie wysokości samochodu. Ta opcja jest zdecydowanie najlepsza, choć dla bogatszych osób możliwe jest jeszcze rozbudowanie tego kitu o dwukierunkowy zawór dobicia, zamiast jednokierunkowego. Otrzymujesz wówczas regulację kompresji przy dużych prędkościach pracy amortyzatora (ruch koła) oraz regulację przy wolnych prędkościach pracy amortyzatora ("pływanie" autka).
Istnieją oczywiście różne tańsze wersje. Wiem, że KONI ma swojej ofercie amortyzatory usportowione. Jest to zwykły amortyzator gazowy z regulacją odbicia oraz oczywiście napięcia wstępnego sprężyny. Koszt zdecydowanie niższy bo w granicach 500zł za sztukę, ale też oczywiście nie ma co spodziewać się cudów. Można coś sobie pokręcić, ale za wiele wpływu na pracę zawieszenia to się nie ma. Żeby regulować kompresję, trzeba rozebrać amortyzator i zmienić konfigurację podkładek na tłoczysku.
Jak już mówiłem nie wiem jakie ma być przeznaczenie tego amortyzatora, ale jeśli sportowe to jedyną słuszną opcją jest opcja nr 1. Jeśli ma być to zawias usportowiony na ulicę za rozsądna cenę, to polecam opcję nr 3 będącą alternatywą do niekoniecznie najlepszej opcji nr 2, czyli zakup zwykłego sprawnego amortyzatora gazowego i zgłoszenie się do dobrego serwisu amortyzatorów, gdzie panowie zmienią Tobie charakterystykę zgodnie z oczekiwaniami. Do tego dobrać odpowiednią sprężynę i masz w pełni rozbieralny full wypas na ulicę, który w wolnym czasie możesz sobie samodzielnie rozmontować i samodzielnie modyfikować charakterystykę w zależności od upodobań:-). |
|
|
|
|
Intel
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Wiek: 39 Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 79 Skąd: Tarnow
|
Wysłany: 10 Lip 2008, 08:57
|
|
|
nie trudno sie domyslic ze pewnie koledze chodziło o jakies zawieszonko nizsze i lepiej trzymające nish orginalne pątony ktore sa we fiescie a pewnie srednio go interesuje opis sport zawisu sciągniety gdzies z neta pozdro |
_________________ Za duzo mocy ? Kto to powiedział
------------------------------------------
Fiesta mk1 xr2 83r (srebrna 1.6 )
Escort Rs turbo mk3 85r ( niebieski 1.6 )
Escort xr3i mk3 84r ( srebrny 1.6 )
Escort RS2000 96r ( srebrny 2.0 )
Mondeo ST220 (czarny 3.0 ) |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10 Lip 2008, 12:52
|
|
|
Co to są "pątony" ??
Ze swojej strony na początek polecam 4 NOWE sprężyny od Xr2 - kosztują około 100 zł za sztuke i auto już wyraźnie lepiej jeździ + są niższe conieco - jeszcze do tego najzwyklejsze nowe amortyzatory i jest gitara ;-)
A do tej modyfikacji jeśli jeszcze nie masz to jakieś porządne hamulce wentylowane z przodu .... np. od XR |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 01:36
|
|
|
Intel napisał/a: | nie trudno sie domyslic ze pewnie koledze chodziło o jakies zawieszonko nizsze i lepiej trzymające nish orginalne pątony ktore sa we fiescie a pewnie srednio go interesuje opis sport zawisu sciągniety gdzies z neta pozdro |
Napisałem co nieco o sportowym zawieszeniu, aby uzmysłowić, czym jest sportowe zawieszenie i żeby nie błądzić po rozwiązaniach, które jedynie z nazwy są sportowe. Po drugie nie jest to ściągnięte nigdzie z neta, bo nie wiem czy gdzieś takie informacje znajdziesz. Napisałem to z własnego doświadczenia bo akurat tym się zajmuję obecnie na co dzień, a jeżeli chcesz więcej poczytać na ten temat to mogę się bardziej wywnętrzyć tylko nie wiem po co. Jak kupisz sportowe zawieszenie to chętnie pomogę Ci w znalezieniu właściwego set-up'u.
Wielokrotnie spotykam się z określeniem sportowy zawias itp. Prawda jest taka, że sportowy zawias nie nadaje się kompletnie na ulicę!!! Posiada on całkowicie inną charakterystykę i zaczyna on pracować przy zupełnie innej eksploatacji niż ta na co dzień. Jeśli ktoś używa określenie "sportowe zawieszenie" w stosunku do zawieszenia instalowanego do cywilnego auta, to robi się to jedynie po to, żeby podnieść jego cenę. Koło sportowego zawieszenia nawet nie mogło ono leżeć, gdyż tak jak mówiłem byłoby ono nie przydatne. Stąd cały wywód, który miał na celu zwiększenia świadomości wśród nieuświadomionych ;-).
Warto się zastanowić kilka razy jaką drogą pójść. Chodzi o to co tak naprawdę można uzyskać, za jaką cenę i co tak naprawdę jest nam potrzebne, a dodatkowo jak to się nazywa. Połowa w tym wszystkim to jedynie dobry marketing i dlatego warto mieć świadomość co tak naprawdę się kupuje. Słusznie zauważył Mike B4, że jednym z lepszych rozwiązań dla większości osób to zaczerpnąć nowe zawieszenie od XR2. Również doradzam pójście tą drogą. Zastanawiam się jednak czy wymiana samych sprężyn, tak jak doradza MikeB4, nie popsuje geometrii... Tak mi się wydaje, choć nie jestem tego pewien, więc poddaje to pod dyskusje. Na pewno przedni amortyzator od XR2 ma inną długość poprzez zmianę mocowania do piasty, stąd właśnie taki wniosek. |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 03:53
|
|
|
Wymiana samych sprężyn nie zmienia geometrii - geometria jest ustalana u góry przez mocowanie kielicha i na dole przez taką samą długość wahacza - w praktyce nie jest zbyt regulowana - można jedynie wyregulować zbieżność drążkami przekładni kierowniczej, lub ustalić koło przód- tył przednim drażkiem stabilizującym (czasem są przesunięcia)...
Owszem amortyzatory od Mk1 i Mk2 XR2 mają inną charakterystykę
- po pierwsze są gazowe - co zmniejsza ryzyko pienienia się oleju wewnątrz i pozwala na ostrzejsze używanie na ulicy czy nawet torze ...
- po drugie u dołu mają delikatnie inny kąt mocowania piasty do całej kolumny resorująco-tłumiącej (sprężyna, amortyzator zmontowane razem) - ogólnie XR2 ma inne kąty pochylenia koła od zwykłej Fiesty i dzięki temu prowadzi się trochę lepiej O ile jeszcze nie miałem okazji sprawdzić....
Ja natomiast kupiłem zwykłe amortyzatory do swojej Xr2 i różnice odczułem wyłącznie w tym, że amortyzator jako nowy zachowuje się tak jak powinien (czyli sporo na plus w stosunku do zużytych z XR) - szczególnie inaczej się z tego powodu nie prowadzi... można jechać w łuku szybciej niż Mondeo 2000-2007 chwalonym za super świetne prowadzenie ;-) |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|