Sterownik bingo-s a cewka zapłonowa |
Autor |
Wiadomość |
viertnik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 34 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 26 Cze 2008, 11:17 Sterownik bingo-s a cewka zapłonowa
|
|
|
Witam
Mam pytanie czy ktoś posiada instalacje gazową ze sterownikiem bingo-s, jeśli tak to w jaki sposób są podłączone przewody do cewki zapłonowej w fieście i jaki rodzaj cewki ma ustawiony w programie do sterownika? Ponieważ u mnie gazownicy wpieli się na przewód środkowy wtyczki, oraz tylko jeden ze skrajnych, a w programie mam ustawioną cewkę podwójną. Objaw jest taki że przy pracy na gazie trzepie całym silnikiem na wolnych obrotach i podczas ściągania przewodu z pierwszej i czwartej świecy nie ma żadnych zmian w pracy. Natomiast podczas pracy na benzynie wszystkie wyżej wymienione objawy nie występują. |
_________________ ..::Xr2i '91::.. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Cze 2008, 13:46
|
|
|
wpięli się dobrze . wywołaj sobie obrotowmierz na laptopie i zobacz jakie masz obroty biegu jałowego widzianego przez sterownik a dowiesz sie czy jest ok . Sygnal powinien być wzięty z którego kolwiek przewodu skrajnego . środkowy to zasilanie cewek i co tam wpięli nie mam pojęcia chyba że po kolorach dojdziemy . |
|
|
|
|
viertnik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 34 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 26 Cze 2008, 13:49
|
|
|
Na z środkowego wzieli zasilanie to, któro powinno być wzięte po stacyjce. Obroty z kompa wahają się 900-950 czyli ok. |
_________________ ..::Xr2i '91::.. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Cze 2008, 14:47
|
|
|
musisz mu wymusić nieco bogatszą mieszankę . spróbuj przestawić czułość membrany w parowniku albo zaworek wolnych obrotów . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Cze 2008, 15:12
|
|
|
Zamień ten przewód na ten 2gi skrajny i zobacz czy coś się stanie, jak objawy pozostaną, ale przerzucą się na 2 i 3 cylinder to znaczy jakby centralka od gazu zwarcie robiła, albo za dużo impulsu zabierała i brakuje na iskrę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Cze 2008, 19:05
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Zamień ten przewód na ten 2gi skrajny i zobacz czy coś się stanie, jak objawy pozostaną, ale przerzucą się na 2 i 3 cylinder to znaczy jakby centralka od gazu zwarcie robiła, albo za dużo impulsu zabierała i brakuje na iskrę,,, |
i sądzisz że po przełączeniu na benzyne magicznym sposobem centralka przestanie zrobić zwarcie ?? Przecież to mikro komputer i dane możesz podglądać nie zależnie na jakim paliwie chodzi . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Cze 2008, 20:01
|
|
|
Benzynka jest trochę mniej wymagającym paliwem,,, w sumie co mu szkodzi to sprawdzić |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
viertnik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 34 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 27 Cze 2008, 11:18
|
|
|
Po przepięciu nie ma różnicy. W wolnym czasie spróbuje przenieść ten przewód na czujnik położenia wału. Nie orientujecie się, czy gdzieś przewody które wychodzą z czujnika można spotkać gdzieś wyżej np na grodzi. Jednocześnie zastanawia mnie dlaczego gaziarze wpieli się zasilaniem sterownika na cewkę ( podejrzewam że tak było najwygodniej ). Tak sobie myślę, skoro sterownik w tym miejscu ma założone zabezpieczenie 7A to pewnie zabiera to trochę szmocy z cewki. |
_________________ ..::Xr2i '91::.. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Cze 2008, 12:32
|
|
|
przestańcie kombinować. Mowie że jest za uboga mieszanka ustawiona co jest winą albo lambdy albo ustawień sterownika. Zapłon jest ok . Taki efekt można zrobić też w zwykłym prawoniku i silniku z gaźnikiem i nie jest to wina zapłonu . |
|
|
|
|
viertnik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 34 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 27 Cze 2008, 12:55
|
|
|
Regulacja na parowniku nie przynosi żadnych efektów |
_________________ ..::Xr2i '91::.. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Cze 2008, 21:05
|
|
|
to niech ci przestawią wychylenie krokowca na biegu jałowym . możesz sobie kupić za 10 zł
register(sterownie gazu na śrubkę) i założyć zamiast krokowca i zobaczyć czy da sie wyregulować . a aktuator (silnik krokowy od gazu położyć sobie gdzies żeby nadal był podłączony) |
|
|
|
|
|