Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
13 Lis 2008, 18:37
Coś trzeszczy: Problem z mk3 1.4 dziwny halas z silnika.
Autor Wiadomość
bomb01
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2004, 17:02   Coś trzeszczy: Problem z mk3 1.4 dziwny halas z silnika.

witam mam problem z moją mk3 1.4 .otoż gdy zapalam silnik lampka kontrolna z akumulatora nie gaśnie a gdy dodam gazu z silnika wydobywa sie dziwny dzwięk.otworzylem przednią klapę i przysluchalem się temu i dochodzi to z silnika.dzwięk przypomina jakby ktoś przewiercał się w ścianie -lampka kontrolna z akumulatora NIE GASNIE TAK JAKBY COŚ BLOKOWAŁO obroty i ten dzwiek -jestem przerazony.olej dopiero co 3 miesiace temu byl wymieniany a na bagnecie jest ok..niewiem czy mam wziac auto na hol czy dojechac tak do mechanika boje sie ze zatre silnik albo cos w tym rodzaju.kiedy siedze w aucie i trzymam wcisniete sprzeglo to czuje drgania wywolane wyzejwymienionym zjawiskiem to samo jest z drążkiem skrzyni biegów.jezdzic sie da-wszystkie biegi wchodzą ale nie wiem co mam zrobic i co to moze być.moze pasek rozrzadu ?niewiem poradzcie cos.
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2004, 17:57   

moze polecialy łożyska w alternatorze (dziwne hałasy) i ogolnie - alternator (brak ładowania)? co do dźwięku, mozesz sprawdzic czy po zdjeciu paska od alternatora tez wystepuja takie objawy (procedura zdjecia paska: bierzesz klucz 13 odkrecasz dwie sruby na trzymadle od alternatora, kladziesz sie pod samochod od strony lewego kola(patrzac z przodu maski)-najlepiej do oporu skrecic je w prawo-patrzac z kabiny) sciagasz oslone alternatora (trzyma sie na 3 zaczepach plastikowych)
 
 
Minio 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004
Posty: 70
Skąd: z małego pokoju
Wysłany: 30 Lis 2004, 19:47   

Miałem kiedyś bardzo podobną historię w Xr-ce. Otóż jak stałem pod światłami silnik bardzo ciężko pracował. Wydawało mi się że coś z rozrządem lub wałem korbowym jest nie tak, bo wibracje od silnika przenosiły się na całą budę. Jechałem wtedy w trasę ok. 115 km od domu. W połowie trasy był sobie lasek, więc pomyślałem że "odcedzę kartofelki". Jakie moje było zdziwienie gdy wyłączając silnik zobaczyłem świecącą lampkę braku ładowania. No nie.... Kluczyki w garści a kontrolka świeci. Okazało się że któraś z diod w mostku prostwniczym w alternatorze padła. Stąd były te wibracje na wolnych obrotach. Podejżewam że u Ciebie może być podobna sytuacja. Sprawdź czy po kilku minutach pracy silnika nie grzeje Ci się bardzo alternator, jeśli tak to pewnie poleciały diody w alternatorze.
Pozdrawiam
_________________
Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lis 2004, 20:10   

dodam ze jeśli jest to silnik z łańcuszkiem rozrządu (a tego nie wiem) auto nie moze długo chodzić bez paska bo on napędza pompe wody . zdejmij dekiel zaworowy i sprawdz czy ci sie przypadkiem dzwigienka zaworowa nie złamała . Wtedy auto nie chodzi stabilnie i jest dzwięk jak byś uderzał w metalowa beczke albo inne hałasy bardzo nieprzyjemne .
Pozdrawiam
 
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2004, 20:12   

w 1.4 jest pasek i jesli by strzelil to raczej silnik w ogole by nie pracowal :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lis 2004, 20:16   

wiec jak bash potwierdza można jeździć bez paska klinowego i silnik jest bezpieczny . Tylko ile uciągnie akumulator to inna sprawa :)
Pozdro
 
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2004, 20:20   

hmm - w powyzszym poscie chodzilo mi oczywiscie o pasek rozrządu a wczesniej pisalem o pasku od alternatora :)
 
 
bomb01
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2004, 20:46   to ja ..,,

dodam jeszcze ze calkiem mozliwe ze moze cos byc z alternatorem poniewaz gdy dam mu duzo gazu lampka lekko przygasa to znaczy świeci słabiej ale nie gasnie tylko dziwi mnie to ze silnik zaczytna mulić gdy dodam gazu po odpaleniu choć lampka kontrolna pali się od samego poczatku-to jest od odpalenia to tego dzwieku dziwnego nie slychac dopiero jak mu zapodam gaz to buli a wcześniej kiedys pisalem posta ze podczas jazdy auto wpada w rezonans przy pewnych obrotach-moze to byl ten aleternator? link do tamtego posta.//..

http://www.fiestaklubpols...1794&highlight=
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2004, 20:59   

czyli pewnie mamy winnego - moze szczotka sie posypala....
 
 
Minio 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004
Posty: 70
Skąd: z małego pokoju
Wysłany: 30 Lis 2004, 21:23   

bash napisał/a:
czyli pewnie mamy winnego - moze szczotka sie posypala....

Ja tam stawiam na mostek diodowy w alternatorze...
_________________
Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura
 
 
Jinks
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2004, 21:25   

Jesli chodzi o kontrolke to identyczne objawy mialem w Polonezie
jakis rok temu. Zmienilem szczotke i wszystko oki:)

Z tym, że jakichs dziwnych dzwiekow to nie pamietam zebym slyszal...
...no ale 14 letnie polonezy sa glosniejsze - wiec moze silnik zagluszal.

Pozdrawiam
 
 
bomb01
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2004, 21:53   bomb01

a tego linka ktory wkleilem czytaliscie?
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2004, 21:54   Re: bomb01

bomb01 napisał/a:
a tego linka ktory wkleilem czytaliscie?


nie :wink: juz nadrabiam :oops:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2004, 05:58   

Czy wy wogóle czytaće co ludzie pisza... coś hałasuje jak cholera i nie ma ładowania, czyli wychodzi zię się nie kręci alternator (lub kręci ale duzo wolnij niz powinien) a wy tu o szczotkach, diodach, paskach i innych...
Zdejmij pasek z alternatora, i zakręć nim ręką... powinien się dłuugo kręcić... jak będzie czuć jakekolwiek luzy, opory tarcia i inne, - do naprawy!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Gru 2004, 17:18   

nie zdiagnozujesz w ten sposób czy padły diody . Jak jest jakaś dioda prostowanicza zwarta to alternator moze stawiać straszne opory .
Pozdro
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2004, 18:03   

No, ale nie powinien wtedy wydawać dziwnego dzwięku... zeresztą,,, chm, dla każdego dziwny dzwięk brzmu inaczey... :?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bomb01
[Usunięty]

Wysłany: 7 Gru 2004, 20:38   diody

witam -okazalo sie ze padły diody.dzieki i pozdrawiam.
 
 
Minio 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004
Posty: 70
Skąd: z małego pokoju
Wysłany: 7 Gru 2004, 21:02   

Minio napisał/a:

Ja tam stawiam na mostek diodowy w alternatorze...


Coś mi się pcha na usta w stylu: " A nie mówiłem..."

Pozdrawiam wszystkich
_________________
Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.