Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Znika olej i trzyma obroty :(
Autor Wiadomość
m16
[Usunięty]

Wysłany: 2 Cze 2008, 13:21   Znika olej i trzyma obroty :(

Witam
Jako, ze to moj pierwszy post na forum szybciutko cos o autku:
Jest to moja druga fiesta (pierwsza byla MK3 jeszcze w PL)
Ta jest to czerwona MK4 z rocznika 96. Silnik 1,25 wyposazenie raczej standardowe:
- szyber
- 1 poduszka
- radio fabryczne
- brak wspomagania :(
Z racji miejsca uzytkowania kierownica z... prawej strony :-P
Mam to autko od pol roku i jakichs wiekszych problemow z nim nie bylo az do teraz :/
Wszystko zaczelo sie kiedy zmienilem prace i dojezdrzam teraz ok 100 km w jedna strone, caly czas autostrada wiec i predkosci raczej wieksze.
ale konkretnie:
Czasem dzieje sie tak, ze obroty nie chca spadac do normalnej granicy tylko trzymaja sie na poziomie 3-4 tys RPM, czasem jest wszystko ok a czasem (zwlasza po dalszej jezdzie)wystepuje ten problem, dodam moze jeszcze, ze jak juz spadna (spadaja bardzo powoli albo wcale) to najmniejsze dodanie gazu powoduje powtorke :(

I problem nr 2:
Jakies 1000 mil temu (1600 km) byl zmieniony olej. Dzisiaj sprawdzilem stan i.... bagnet suchy ;/ Dolalem ile mi zostalo (ok litra) i jest pon. dolnej granicy.
Najdziwniejsze, ze autko nie dymi itp oraz poza klekoczacym sprzeglem nie daje zadnych oznak konczenia sie silnika. O co moze chodzic ?

PS: Dodam moze jeszcze, ze przebieg to ok 101 000 mil (161 600 km)
PS2: Czy mozliwe przy tym przebiegu, ze pasek roz. nie byl jeszcze zmieniany a auto dalej jezdzi ? :yyy:

Z gory dzieki za wszelka pomoc.
Pozdrawiam
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2 Cze 2008, 16:17   

m16 napisał/a:
Ta jest to czerwona MK4 z rocznika 96


Wszystko przez to!! :)

A tak poważnie to polecam sprawdzić kompresję i ortoleptycznie zbadać linkę gazu ;)
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Cze 2008, 16:47   

co do obrotów to wyczyść krokowca (bypass)

co do oleju to dobrze posprawdzaj czy nie ma wycieków, a tak z drugiej strony to jakimi prędkościami jeździsz po autostradzie?

m16 napisał/a:
Czy mozliwe przy tym przebiegu, ze pasek roz. nie byl jeszcze zmieniany a auto dalej jezdzi ?

wszystko jest możliwe, a jak nie wiesz to zmień jak nie chcesz mieć niespodzianki
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
m16
[Usunięty]

Wysłany: 2 Cze 2008, 18:01   

Marcin napisał/a:
co do obrotów to wyczyść krokowca (bypass)

A jakies instrukcje jak sie za to zabrac mozna prosic ? Bo jestem raczej zielony ;)


Marcin napisał/a:
, a tak z drugiej strony to jakimi prędkościami jeździsz po autostradzie?

Przewaznie 140-160 km/h

Jeszcze raz dzieki :)
 
 
Rzaq 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Cze 2008, 15:49   

Kupiłem fieste mk4 1,25 zetec benzyna, brała jakies 100ml oleju na 1000km. Założyłem gaz i w niedługim czasie z 100 ml zrobiło sie 0,5 L na 1000 km. Przejechałem tym autem 50 000km w 1,5 roku. (Obecny przebieg 170 000km) Dolewam oleju i jeździ dalej. Może ten typ tak ma:) . Co moge poradzić - to na pewno 15W 40 - jeśli nadal jeżdzisz na półsyntetyku. Dodałem też ceramizer do oleju - (http://www.ceramizer.pl/) ale nie zauważyłem żadnych efektów, może mniej o 100ml bierze. Nie wnikam - w planie swap 1,7 zetec
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 3 Cze 2008, 16:03   

Ja to bym nie powiedzial ze ten typ tak ma. Mam taka fieste prawie rok, przebieg 90000 km, jak kupilem wlalem fordowski 5w30 przejechane na nim 12000 i na bagnecie nie widac zadnej zmiany, ile oleju bylo tyle jest. Dziwne Rzaq ze tobie przy 120000 przebiegu miala by brac litr oleju na 10000km, zwlaszcza 15w40.
 
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 3 Cze 2008, 16:10   

moja 1.25 przy przebiegu 160kkm i 5w30 ani grama nie spija,,, wiec cos na pewno nie bangla :)

[ Dodano: Wto Cze 03, 2008 16:12 ]
m16 napisał/a:
Marcin napisał/a:
, a tak z drugiej strony to jakimi prędkościami jeździsz po autostradzie?

Przewaznie 140-160 km/h


gdzies kiedys wyczytalem, ze przy wysokich predkosciach/obrotach te silniki potrafia schlapac olej. nie pamietam gdzie, nie pamietam dokladnie. ale wiem, ze cos takiego bylo :)
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
gkulka
[Usunięty]

Wysłany: 3 Cze 2008, 17:50   

m16 - a nie stałeś czasem na krawężniku ? :-P
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Cze 2008, 18:47   

sulos napisał/a:
m16 napisał/a:
Marcin napisał/a:
, a tak z drugiej strony to jakimi prędkościami jeździsz po autostradzie?

Przewaznie 140-160 km/h


gdzies kiedys wyczytalem, ze przy wysokich predkosciach/obrotach te silniki potrafia schlapac olej. nie pamietam gdzie, nie pamietam dokladnie. ale wiem, ze cos takiego bylo :)

dokładnie do tego dożyłem, moja ma 125k i też nie pija oleju, a dostaje syntetyk
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 3 Cze 2008, 20:26   

Z tym braniem oleju przy wiekszych predkosciach to tez chyba nie to. Jak kupilem fiestke to zaraz po zmianie oleju zrobilem trase Rzeszow-Zielona Gora i spowrotem, w sumie conajmniej 1000 km, gdzie sie tylko dalo 140-150 km/h i oleju nie ubylo, tylko sie czarny zrobil, jedyne co ubywalo to paliwa dosyc szybko :hihihi:
 
 
 
m16
[Usunięty]

Wysłany: 5 Cze 2008, 17:34   

I znowu 1/2 litra dolane ;/
 
 
Rzaq 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 10 Cze 2008, 14:15   

Temat brania oleju przy dużych prędkościach , jeśli chodzi o ten silnik to raczej nie to.
Też to kiedyś gdzieś słyszałem ale jak to z gdzieś słyszanymi rzeczami – bzdura.
Na branie oleju w moim konkretnie silniku na pewno miało wpływ założenie instalacji LPG.
Poza tym mogę się jedynie domyślać że dostawała wcześniej porządnego kata.
Mam nadzieje że ktoś posiadający 1,25 zetec jeszcze wypowie się w tym temacie.
PZDR
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów 1.4 TDCi - znika olej
tabassco Silniki diesla 0 24 Lis 2017, 13:14
tabassco
Brak nowych postów Fiesta trzyma wysokie obroty
mario3991 Mechanika silnika 8 25 Paź 2014, 18:41
mario3991
Brak nowych postów [MK3] Znika ogrzewanie po 15km 1.8D
falconus Silniki diesla 16 22 Sty 2010, 11:19
Gość
Brak nowych postów Błąd P1000 nie znika
Pajesiu Mechanika ogólna 8 17 Lip 2016, 20:36
Pajesiu
Brak nowych postów [MK4] Po zgaszeniu szybko znika hamulec - 1.3
Gość Mechanika 6 17 Lip 2010, 19:47
Rebel


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.