Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
KLIMATYZACJA |
Autor |
Wiadomość |
DaRio1984 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Kwi 2006, 22:40 KLIMATYZACJA
|
|
|
Witam! W mojej fiescie jest przycisk od klimy jak go wcisne na wylaczonym silniku to tylko sie nawiew wlacza a jak na wlaczonym to miga diodka na przycisku i cos sie dzieje w bezpiecznikach ze pykaja...a silniczek obok paska klinowego stoi w miejscu...czy jest zatarty czy niema gazu? Jakies propozycje co sie dzieje z ta klima? |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 02:35
|
|
|
wiesz odkąd mam fieste to nic z klimą nie robiłem (chociaz powinienem jej przgląd zrobić rok temu ale jakos sie nie zebralem do tego).
u mnie dioda nie miga - tylko słychać/widać delikatnie ze silnik dostaje obciążenie i zaraz sie powolutku zimo zaczyna robić (w super upały raczej już nie jest tak wydajna jak powinna).
z tego co mi się wydaje to silniczek od klimy to cały czas sie obraca bo dostaje napęd z tego samego miejsca co alternator i kręci sie cały czas tylko ze w czasie pracy jakoś to tam zaczyna dzialać i stawiać opór.
przy wyłączonym silniku takie same objawy jak u ciebie.
nie zabardzo rozumiem o co Ci chodzi jak mówisz "obok paska klinowego" bo klima jest właśnie napędzana paskiem klinowym
tyle moge powiedzieć teraz - sprawdz pasek napedzajacy klime na początek.
a od kiedy masz takie objawy |
_________________
|
|
|
|
|
DaRio1984 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Kwi 2006, 23:49
|
|
|
no wlasnie jutro sprawdze jeszcze raz ale z tego co widzialem to na wlaczonym silniku nieobraca sie chyba ta sprezarka to jest napedzana paskiem klinowym czy ten silniczek...ta fieste mam dopiero miesiac czasu...kuilem niedawno chyba musze wkoncu pojechac gdzies sprawdzic ta klime :( |
|
|
|
|
antman [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 22:44
|
|
|
witam podejrzewam brak gazu lub jest go mało i czujnik ciśnienia w układzie gazu raz załącza sprężarkę raz itd. a kontrolka pokazuje pracę sprężarki.
Pracuje w klimatyzacji i miałem taki przypadki nierzadko. Podjedź do jakiegoś serwisu i się dowiesz. niech ci sprawdzą ciśnieniw w układzie klimatyzacji i gotowe. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 23:27
|
|
|
zobacz czy sterownik załącza ci sprzęgło magnetyczne . Ogólnie jest tak że jak jest klima wyłączona obraca sie samo koło pasowe . Jak włączysz klime sterwonik podaje prąd na sprzęgło magnetyczne i uruchamia sie kompresor . Jest jeszcze czujnik ciśnienia gazu który daje sygnały do centralki i czujnik temperatury w kabinie i w chłodnicy klimy albo parowniku . Wtedy wie czy włączyć wentylator jeśli wymiennik robi sie zbyt ciepły , bo jak wiadomo klima wtedy traci sprawność . |
|
|
|
|
DaRio1984 [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Kwi 2006, 11:27
|
|
|
dzieki panowie jak tylko nazbieram ze 200zl to pojade na sprawdzenie i zapelnienie butli gazem |
|
|
|
|
palic [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Kwi 2006, 11:25
|
|
|
u mnie jest podobna sytuacja - ale wydaje mi sie ze przy wyłaczonym silnika klima nie działa?
jak właczam przycisk to załącza sie agregat ale co chwile dioda gasnie i zapala sie na przycisku-wlaczajac i wyłaczajac klime (słychac przekazniki i zalaczajacy sie agregat)
no i teraz nie wiem czy to jest wina przecisku(taki magnetyczny) czy wina przekaznika, czy po prostu brak gazu ?
fiesta Ghia Pro z hiszpanii - 10 letnia
Moze ktos podpowie, bo wlasnie mam zamiar wyciagąc przycisk a nie wiem czy jest sens
Pozdrawiam
palic |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 25 Kwi 2006, 11:41
|
|
|
palic napisał/a: | u mnie jest podobna sytuacja - ale wydaje mi sie ze przy wyłaczonym silnika klima nie działa?
|
oczywiście że nie działa bo kompresor nie ma napędu.
u mnie na wyłączonym nie mruga dioda (ze słyszalnych/namacalnych efektów włączenia przycisku klimy na wyłączonym silniku jest tylko paląca się na stałe dioda w przycisku i załączony wiatrak chłodnicy) - prawdopodobnie i to magnetyczne sprzęgło również sie załącza ale tego już nie moge przecież zobaczyć....
ps.moja fiestka też ma hiszpański temperament gorzej z precyzją |
_________________
|
|
|
|
|
palic [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Kwi 2006, 11:58
|
|
|
no świetnie
o to mi chodzi , ale przy właczoym silniku mam takie objawy-dioda miga, tj wlacza sie klima i sie wyłacza, jak myslisz, przycisk walnięty czy cos innego
słyszałem ze niektórzy potrafia rozebrac taki przycisk i naprawic - osobiscie nie znalałem nigdzie takiego przycisku a chcialem kupic
Pozdrawiam
palic |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 25 Kwi 2006, 20:29
|
|
|
niestety nic więcej nie moge podpowiedzieć bo szczeże mówiąc nie znam się na tym wcale...
przyciski można na allegro spotkać albo moze daj ogłoszenie w giełdzie może akurat ktoś miał będzie.....
...jedyne co do głowy mi przychodzi to że przycisk od klimy i od np. ogrzewania tylnej szyby wyglądają identycznie - może sprubować je podmienić na chwile i się okaże czy to wina "pstryczka" |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26 Kwi 2006, 08:05
|
|
|
Może i wyglądają identycznie, ale ich nie zamienisz, bo maja taki kołek plastikowy (W przekroju w kształcie litery "T"), który w każdym przycisku jest inaczej obrócony i nie wsadzisz innej wtyczki. Co prawda można go uciąć i wtedy wejdzie każda. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
palic [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Kwi 2006, 09:45
|
|
|
dokładnie - wygladaja identycznie ale nie da sie ich podmienic-żadnego :(
wczoraj próbowałem właczyc klime (przytrymałem przycisk) usłyszałem ze wiatrak sie właczył oraz kompresor ale chwila mineła , zimnego powietrza nie było - za to po chwili kompresor sie wyłaczył ... został tylko wiatrak no i za chwile znów sie właczył kompresor i tak w kołko- niestety chłodzenia nie było
Nie wiem dlaczego sie tak dzieje-przed zima było ok, chyba trzeba bedzie zrobic ten przeglad - chyba ze mi cos spieprzyli jak zakładali now a dmuchawę
a czy to moze byc wina przekaznika? czy ktos wie który to przekażnik odpowiada za prace klimy?
pozdrawiam
palic
[ Dodano: Czw Maj 04, 2006 15:10 ]
zamieniłem przyciski i jest taka sama sytuacja - czuje chłód ale klima włącza się i wyłącza non stop, czuc to nawet przy jednostajnej jeżdzie - spadek mocy
chyba podjade i spwadze cisnienie- moze to dlatego?
mi sie jednak wydaje ze to przekaznik strzela-wlacza i wyłacza
pozdrawiam
palic |
|
|
|
|
DaRio1984 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Cze 2006, 17:57
|
|
|
u mnie jest tak samo jak u Ciebie ale ja daje sobie spokuj z klima za droga benzynka ia za slaby silnik |
|
|
|
|
miloszengel [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Maj 2008, 20:31
|
|
|
u mnie jest troche inaczej, klima wlacza sie po nagrzaniu silnika i wlaczeniu sie wentylatora chlodnicy(?), gdy wentylator przestanie chodzic, klima wylacza sie sama. jesli natomiast sam ja wlacze to chodzi bez problemow. silnik po przeczyszczeniu swiec traci na chwile obroty do ok 600, potem leci do ok 1100 i stabilizuje sie na 1000(na jalowym biegu).
chcialbym natomiast wymienic/wyczyscic ogolnie wentylacje bo chyba by wypadalo raz to zrobic:D |
|
|
|
|
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
|
|
|
|
|