|
Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:27 |
Wspornik prawego drazka reakcyjnego MKII XR2 |
Autor |
Wiadomość |
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Mar 2008, 02:10 Wspornik prawego drazka reakcyjnego MKII XR2
|
|
|
Byc moze to co napisze komus sie kiedys przyda. Przeprowadzilem wlasnie po raz drugi przekladke calego ukladu napedowego z XR2 do budy 1,1. Jedną z nieweielu czesci ,ktore zostawilem z1,1, były wsporniki drążków reakcyjnych. Po zakonczeniu prac kiedy zabierałem się po mału do pierwszego przejazdu zauwazylem, że po ułożeniu silnika na poduszkach, podparł się on dodatkowo z prawej strony, alternatorem o wspornik. Po dłuższej analizie, doszedłem do tego, że prawy drązek rekacyjny XR2 różni się od drązka w innych wersjach MKII. Oczywiscie co za tym idzie wspornik tego drązka też jest nieco inny, Dzieki tej roznicy zyskuje sie miejsce dla alternatora.
Po tym krótkim wstępie, mam hiper pytanko ;-). Podyktowane jest to moim zajebistym szczęściem. Posiadam drązki reakcyjne z XR2 oraz lewy wspornik. Niestety prawy wspornik gdzieś mi sie zawieruszył. Jednym słowem mam wszystko co jest mi obecnie nie potrzebne, a to co najważniejsze wyparowało.
Czy posiada ktoś na sprzedaż prawy wspornik drązka rekacyjnego do XR2?? Generalnie jest to głos rozpaczy, bo jak tego nie znajdę to będę musiał przerabiac mocowanie alternatora , a chcialbym tego uniknac:-(. |
|
|
|
|
Presto
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 203 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20 Mar 2008, 09:58
|
|
|
Myśle, że diesle mają takie same jak XR2. Powiedz mi czy to jest to samo bo ja także poszukuje prawego drążka |
_________________ Model:Ford Mondeo MK2 '98 liftback Silnik: 1.8 16V 115KM + LPG IV gen.
Model:Ford Mondeo MK4 '07 kombi Silnik: 2,5T R5 220KM |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Mar 2008, 17:12
|
|
|
Dzieki za ilustacje do mojego postu ;-). To jest wlasnie to o czym mowie. Lewy drazek oraz wspornik jest taki jak w innych Fiestach. Prawy natomiast wygląda w ten sposób jak na zdjęciu. Staram sie namierzyc jakies auto do rozbiorki i jak znajde, to bede zalatwial wspornik z drazkiem. Jesli bedziesz chcial jedynie drazek to moge Tobie jeden wowczas odstapic, gdyz tak jak pisalem szukam glownie tego wspornika (drążek mam i myśle, że jest prosty, ale pomierzę go jak załatwie caly zestaw i wtedy odpowiem na 100%). Wydaje mi sie, ze 1,4 powinny tez miec takie rozwiazanie.
Jak juz wpsomnialem w XR2 dluzszy drazek zastosowano poniewaz nie miesci sie alternator. Nie wiem jak jest w dieslu, ale jesli tam jest przykladowo wiecej miejsca to moze bedzie pasowac wspornik i drazek z 1,1 albo 1,3???
[ Dodano: Czw Mar 20, 2008 20:09 ]
Z mojej strony moge powiedziec, ze temat jest juz zakonczony powodzeniem.Godzine temu dopadlem Fieste 1,6 Diesel do rozbiorki i pojechalem wymontowac interesujaca mnie czesc. Podczas demontazu zwrocilem uwage na to co zapytalem, czyli czy w Dieslu jest miejsce na drazek z 1,1 lub 1,3. Z tego co zauwazylem problem jest taki sam jak w XR2, czyli raczej nie zmiesci sie alternator. Niestety nie wymontowalem drazka, wiec moja pomoc w tej kwestii jest nieaktulana. Bylo zimno, ciemno i dosc spartanskie warunki, a musialbym pokrecic troche przy wahaczu, wiec odpuscilem. Poza tym i tak zostalem dosc slono skasowany za ten detal ktory kupilem.
Reasumujac jutro moj wynalazek powinien wyjechac z garazu. Liczylem, ze zbuduje XR2 na zlot Youngtimerow w Poznaniu, ale nie wiem czy sie wyrobie z odnawianiem spojlerow i ich montazem. Poza tym wymienilem maske i wymaga ona lakierowania, bo ma nieco inny odcien bieli. No i trzeba zrobic wyprawki blacharskie... Może zdąże, a może nie ;-). Jak ktoś jedzie na ten zlot i też się szykuje to zapraszam na priv ;-). |
|
|
|
|
Presto
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 203 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20 Mar 2008, 23:41
|
|
|
mnie napewno nie pasuje drażek krótszy ze względu na alternator czyli wychodzi, ze diesle i xr miały taki sam drązek i mocowanie żeliwne
a fotka jest z mojej zeszłorocznej walki z drążkami i ilustruje róznice między dieslowskim i benzynowymi 1,1 czy 1,3 |
_________________ Model:Ford Mondeo MK2 '98 liftback Silnik: 1.8 16V 115KM + LPG IV gen.
Model:Ford Mondeo MK4 '07 kombi Silnik: 2,5T R5 220KM |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 21 Mar 2008, 01:21
|
|
|
Sprawę można ominać dając alternator od 1.1 , pasek od mk3xr2i oraz zwykły drążek ( od 1.1 )
Altek jest nad belką , a drążek pod . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Presto
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 203 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 21 Mar 2008, 16:00
|
|
|
fajna sprawa ale raczej dla bezyniaka natomiast nie dla diesla ze względu na zapotrzebowanie amperowe po drugie altek ma wyjście na obrotomierz po trzecie mam go po kapitalnym remoncie...więc jeżeli ktoś ma na zbyciu dłuższy prawy drążek to ja chętnie się zaopiekuje (w przyszłości myśle na altkiem fordowskim ale 75A włożyć więc musi zostać orginalnie )
nie wspomne juz o założeniu silnika "Andoria" V8 |
_________________ Model:Ford Mondeo MK2 '98 liftback Silnik: 1.8 16V 115KM + LPG IV gen.
Model:Ford Mondeo MK4 '07 kombi Silnik: 2,5T R5 220KM |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|