Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Gaźniki do 1,6CVH - jakie i inne sprawy :)
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 9 Sty 2008, 18:39   Gaźniki do 1,6CVH - jakie i inne sprawy :)

Hej. Ciagle dumam nad zasilaniem naszej rajdowki XR2i. Mialy byc przepustnice plus megasquirt ale chce sobie troszke ulatwic zadanie i planuje wogole z kompa tylko sterowac zaplon a wlozyc gazniki z motocykla z kilku powodow.
1. Kupilem kolektor pod gazniki webbera 40mm i to jest chyba idealna srednica zasilania do 1,6 a przepustnice mam 42mm i nie iwem czy nie bylyby za duze a po drugie znowu byloby dumanie nad plynna zmiana srednicy.
2. montaz wiele prostszy i nie musze ciac i przerabiac wiazki od kompa.
Tylko tutaj rodza sie pytania:
- z czego gaźniki byście polecili, może ktos ma wiedze z ktorych modeli maja srednice 40mm...
- jak jest potem wogole ze strojeniem bo z gaznikami nie mialem wiele wspolnego. Stroi sie to wogole jakos? Czy tylko przez zmiane dysz? Wiem ze sie je synchronizuje i to mi zrobi kolega bez problemu... Potrafie tez sprawdzic jak to bedzie spalac, bo mamy przyrzad do pomiaru lambdy w ukladzie wydechowym...
Wiem tez ze jezdza zeteci tutaj na gaznikach a za niedlugo sam taki bede wkladal koledze do auta ale nei wiem jak to jest w przypadku CVH...
Dzieki za wszelkie porady
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 10 Sty 2008, 06:30   Re: Gaźniki do 1,6CVH - jakie i inne sprawy :)

Witaj - Pytanie jest wielowątkowe więc je nieco porozkłądam .
Qzyn napisał/a:
Hej. Ciagle dumam nad zasilaniem naszej rajdowki XR2i. Mialy byc przepustnice plus megasquirt ale chce sobie troszke ulatwic zadanie i planuje wogole z kompa tylko sterowac zaplon a wlozyc gazniki z motocykla z kilku powodow.


W takim razie po co zapłon sterowany z kompa ? Nie prościej jest dać głowicę od XR2 lub jakiegokolwiek innego gaźnikowego 1.6 ? Dostajesz wtedy aparat zapłonowy na module i czujniku halla - Sprawa prosta bo omijasz wszelką elektronikę a i strojenie prostrze ( kąt wyprzedzenia zapłonu itd )


Qzyn napisał/a:
1. Kupilem kolektor pod gazniki webbera 40mm i to jest chyba idealna srednica zasilania do 1,6 a przepustnice mam 42mm i nie iwem czy nie bylyby za duze a po drugie znowu byloby dumanie nad plynna zmiana srednicy.


Kolektor pod gaźniki to jedno - a gaźniki z motocykla to drugie - niestety dostaniesz zestaw gaźnikó o równoodległych ( na ogół ) przelotach więc zaadoptowanie tego pod kolektor od weberów będzie utrudnione nie tylko ze względu na różnicę średnicy ale także ( przede wszystkim ) ze względu na nie pokrycie się kanałów z gardzielami .

Qzyn napisał/a:
2. montaz wiele prostszy i nie musze ciac i przerabiac wiazki od kompa.


Wywal kompa ( patrz głowica od gaźnikowca )

Qzyn napisał/a:
Tylko tutaj rodza sie pytania:
- z czego gaźniki byście polecili, może ktos ma wiedze z ktorych modeli maja srednice 40mm....


Jak siędo tego przymierzałem to wychodziło mi że gaźniki od motocykla o pojemności około 750 ccm ( bardziej kierowałem się ceną zakupu niż dokłądnym dopasowaniem pod mój silnik :ups: )

-
Qzyn napisał/a:
jak jest potem wogole ze strojeniem bo z gaznikami nie mialem wiele wspolnego. Stroi sie to wogole jakos? Czy tylko przez zmiane dysz? Wiem ze sie je synchronizuje i to mi zrobi kolega bez problemu... Potrafie tez sprawdzic jak to bedzie spalac, bo mamy przyrzad do pomiaru lambdy w ukladzie wydechowym...
Wiem tez ze jezdza zeteci tutaj na gaznikach a za niedlugo sam taki bede wkladal koledze do auta ale nei wiem jak to jest w przypadku CVH...
Dzieki za wszelkie porady


Jeżlei ma być tanio to ja bym to zrobił tak :

Głowica od gaźnikowca , aparat zapłonowy na hallu , wylot kompa , gaźniki od 750 ze spawanym z rur kolektorem ( flansza pod głowicę ze starego kolektora + aluminiowe rurki i gumowe łączniki do gaźników ) . Idąc krok dalej przy przekłądce aparatu zapłonowego na jeszcze starszy stykowy i odpowiednim jego stuningowaniu masz oprócz możliwości korekty kąta wyprzedzenia zapłonu także zdjętą odcinkę :) .

Co do pomiaru lambdy - to będzie to miarodajne jeżeli zastosujesz w lambdy przy każdym z gaźników ( zsynchronizujesz je )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Sty 2008, 07:09   

Kuba z gażnikami bedzie tyle samo roboty lub wiecej jak i z ITB które masz wiec raczej wybór jest prosty jak dla mnie.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 10 Sty 2008, 12:01   

Gaźniki z serii 40 masz WEBER, DELLORTO, SOLEX oraz MIKUNI (licencja SOLEX). Na tych gaźnikach były Alfy, Fiat Ritmo 130TC, Pugi 205, Toyota na Mikuni. Najmniej problemu będzie z Weberem bo dysze można bez problemu kupić.
Jak byś szukał to każdy z tych modeli ma oznaczenie 40 ( przepustnica 36mm ) lub 45 odpowiednio 40mm.
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 10 Sty 2008, 13:35   

no wlasnie wiem jak jest w motocyklach z MIkuni, i sa raczej ciezko dostepne
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Sty 2008, 16:09   

No to odpowiadam po kolei. Zolwik - odpada aparat zapolonowy. W aparacie owszem moge ustawic wyprzedzenie ale dokladne strojenie czyli dodatkowe wyprzedzanie mam juz z gory narzucone przez ustawienie aparatu. W kompie moge sobie dowolnie mape cala stroic. Tzn ze moge na wolnych zostawic ciutke pozniejszy, na wyzszych dac bardziej wyprzedzony niz by to zrobil aparat itd itd. Po drugie Puma nie bedzie wiecej roboty, bo:
wkladajac gazniki nie musze przerabiac wiazki i wystarczy ze dospawam rurki aluminiowe 40mm tak zeby uzyskac odpowiedni rozstaw i tyle - nie musze dumac ze zmiana srednicy z 40 na 42... Do tego dochodzi kwestia wiazki pod inny TPS, wtryski itd itd
XR2 - gazniki webber itd odpadaja ze wzgledu na cene - podwojne webbery i solexy kosztuja gruba kase a gazniki motocyklowe o srenicy 40mm kupisz za 200 w dobrym stanie...

Zolwik - lambda w gaznikach?????? Przeciez to bada sklad spalin a nie miesznaki na dolocie. Plan jest prosty - zalozyc lambde na wydechu, zsynchronizowac gazniki i zobaczyc czy daja dobra mieszanke, bogata czy uboga. Tylko pytaniem co zrobic z wynikiem - jak bedzie dobrze to luz ale jak wyjdzie za ubogo to czy gazniki motocyklowe da sie jakos stroic na bogatsza mieszanke czy tam sie tylko reguluje wolne obroty???
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 10 Sty 2008, 16:25   

Będziesz miał poważny problem dobrze dostroić motocyklowe (z synchronizacją to problemu nie ma ) ale dobrać odpowiednio dysze. Silniki motocyklowe pracują w innym zakresie obrotów. Jak zrobisz dobrą mieszankę na przedział 3000-6500 obrotów może być również tak, że poniżej będzie silnik zalewało.
Dlaczego piszesz, że podwójne gaźniki są bardzo drogie? Jak dobrze poszukasz to kupisz komplet za max. 1000zł i odpadają problemy jak powyżej.
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 10 Sty 2008, 17:17   

Qzyn napisał/a:
Tylko pytaniem co zrobic z wynikiem - jak bedzie dobrze to luz ale jak wyjdzie za ubogo to czy gazniki motocyklowe da sie jakos stroic na bogatsza mieszanke czy tam sie tylko reguluje wolne obroty???


Da się... bez obaw !! (przynajmniej w tych z którymi ja miałem doczynienia było to możliwe)
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Sty 2008, 17:21   

Dobra Kuba powiem inaczej:

chcesz zakłądac gaźniki załuż cos profi czyli Weber, solex, delorto itp. a nie wsadzaj cos na sztuje, xr2Fun ci juz wyjaśnił czemu. nie chcesz wydać 900-1000zł na gaźniki to nie pieprz głupot że przejsćie z 40-42mm lub w 2 strone to problem i kilka kabelków i zakałdaj ITB, które masz.

jak zrobisz rzeźbe to na 90% bedzie gówniano (10% że przy farcie ci ssie uda trafić w takie gaźniki i takie dysze ze bedzie OK),

ale prosze nei mów ze przelutowanie kilku kabelków to jakiś problem.

PS: podesłałem ci linke na GG z weberami 40
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Sty 2008, 17:29   

Kurde chlopaki widze niezlymi budzetami operujecie jak dla was 1000zl na uklad zasilania to nieduze pieniadze :yyy: Pozatym kto mi zagwarantuje ze webbery beda dobrze zetrojone... Puma zobacze jeszcze co zrobie, na razie to tylko faza duman :) Pozatym coraz wiecej autek widze tak skladaja - np my wlasnie do Tigera sciagamy kit z anglii w ktorego sklad wchodza - ostrzejsza elektronika sterujaca zaplonem, kolektor i gazniki motocyklowe... I angole gwarantuja moc oik 170 koni w dwulitrowym zetecu... Czyli nie sa chyba gazniki motozyklowe az tak zle i stad moje przemyslenia. Dla nas 1000 to na prawde duzo za duzo jak na gazniki wiec ta opcja odpada.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Sty 2008, 17:40   

Qzyn napisał/a:
Kurde chlopaki widze niezlymi budzetami operujecie jak dla was 1000zl na uklad zasilania to nieduze pieniadze :yyy:


czy ktoś powiedziałze to są nieduże pieniądze??

a swoją drogą układ zasilanai to jedna z ważniejszych rzeczy przy silniku.

Sorry Kuba ale jak dla mnie szukasz dziury w całym, jeszcze bym zrozumił gdybyś nie miał ITB na półce, a tak to wzasadzie jesteś w domu i chcesz sobie utrudnić życie i zwiekszyc koszty

takie moje zdanie.

Inna para kaloszy jest taka ze ja zawsze nie byłem specjalnym zwolennikiem gaźników i uważam ze wtrysk EFI jest poprostu lepszy, lepiej dawkuje, płynniej dawkuje itd wiec stąd moja opinia.

Niestety wiele wiecej nie wniose w ten temat wiec bede obserwował. A jak jednak poskąłdasz to na gaźnikach to kiedys mnie przewieźesz tą mk3 xr2
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Sty 2008, 18:06   

hahaha coz za nazewnicza degradacja :P Widac ze jestes zwolennikiem hitechu :D Bede informowal co i jak. A swoja droga mowisz ze EFI jest dobry wiec po co zmieniac - tylko puma jak dam inny kolektor, inne wtrryski inny komp sterujacy to co to bedzie mialo wspolnego z EFI? :D

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 18:08 ]
Albo jeszcze inaczej - jak juz w koncu przestane myslec co mi nei za dobrze chyba wychodzi a zaczne za niedlugo dzialac to zaloze temat o autku i tyle :) Zeby sie nie rozwodzic na piec watkow
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Sty 2008, 18:35   

Qzyn napisał/a:
A swoja droga mowisz ze EFI jest dobry wiec po co zmieniac - tylko puma jak dam inny kolektor, inne wtrryski inny komp sterujacy to co to bedzie mialo wspolnego z EFI? :D


Qzyn chcąc zrobić zapłon na MS też bedziesz musiał podpiąc MSa, nadal podpinajac kompa i wtryski bedzie to EFI nie fordowskie ale EFI.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 10 Sty 2008, 20:39   

Qzyn - moim zdaniem nie warta skórka za wyprawkę . Przeczytaj wszystkie wątpliwości które słusznie posiadasz ( kwestia wystrojenia gaźników - wchodzisz w tunung motocykli który jest mi obcy ale wcale nie jest tani ) i te które my dołożyliśmy i zobacz co wyszło .

Projekt miałby rację bytu jakbyś w ramach walki z nudą dłubał coś sam przy wkądzie finansowym rzędu 400 zł i co wyjdzie to wyjdzie , ale jeżlei rzeźbisz to z elektroniką to bądź konsekwentny i rzeźbij tak dalej . W żadnym gaźniku nie uzyskasz tak dokłądnego dawkowania paliwem jak we wtryskach więc może się okazać że cała zabawa z dokłądnym ustawieniem zapłonu i wystrojeniem tego będzie niekończącą się historią na końcu której wyjdzie że musisz i tak iśćna jakieś kompromisy .

Ktoś miał na forum dellorto i webery podwójne po 600 zł kpl o ile dobrze pamiętam więc jeżeli rzeźbićto chyba tak . Ale tutaj powstajie problem z miejscem 0 one przy czapce od CVH mogą sie po porostu trudno mieścić . Itd Itp ... ;-)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Sty 2008, 20:58   

No doooobra - wy po prostu chcecie w klubie miec CVH na ITB yhyhyhyhy - wyczailem was :P Wy lenie i zmaiast zrobic samemu to mnie odwodzicie od kazdego inengo pomyslu heheh. Niech wam bedzie :2xf:
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Sty 2008, 21:35   

Qzyn napisał/a:
No doooobra - wy po prostu chcecie w klubie miec CVH na ITB yhyhyhyhy - wyczailem was :P Wy lenie i zmaiast zrobic samemu to mnie odwodzicie od kazdego inengo pomyslu heheh. Niech wam bedzie :2xf:



wreszcie zakumał :2xf: :cojest: :cojest:

a tak powaznie myśle że raczej chcemy ci doradzić tak jak my byś my to robili :yes: bedą w twojej sytuacji i majac te zabawki które masz.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: SPRAWY ORGANIZACYJNE
Wysokość składki zlotowej, nocleg. Pytania i odpowiedzi.
trzeci III Jesienny Zlot FKP - Międzywodzie 2009 24 16 Wrz 2009, 19:14
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Sprawy organizacyjne
Nocleg, wysokość składki, pytania i odpowiedzi
trzeci IV Jesienny Zlot FKP - Brenna 2010 / 22-24.10.2010 62 30 Wrz 2011, 08:49
Arix
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 17:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: Sprawy organizacyjne i zapisy na zlot
trzeci V Jesienny Zlot FKP - Kruszwica 2011 / 14-16.10.2011 67 28 Paź 2011, 20:32
mieszko
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:25
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.