Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Aby jechać prosto muszę skręcać
Autor Wiadomość
TicTac 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Paź 2007, 00:50   Aby jechać prosto muszę skręcać

Mam taki mały kłopot, który pojawił się po wymianie krzyżaka.
Mianowicie, zaraz po wyjechaniu z warsztatu po wymianie w/w krzyżaka okazało się, że aby jechać prosto musiałem skręcać kierownicę o jakieś 1/5 obrotu. Wróciłem i koleś powiedział, że nic z tym nie zrobi bo nie da sie inaczej ustawić krzyżaka. Pojechałem więc na ustawianie zbieżności. Tam wydałem 70 zł za robociznę i wydawało się że jest OK. Jednak teraz ciągle muszę lekko trzymać kierownicę przekręcona- nie o taki duży kąt jak wcześniej ale wciąż coś nie gra. Przy hamowaniu w sumie nie ściąga - tylko to głupie trzymanie steru lekko wykrzywionego. Czy znowu muszę jechać na ustawianie zbieżności? Wiem że nie da się przestawić steru bo jest tam sześciokąt i jak przestawię w drugą stronę to będę musiał trzymać krzywo i tak tylko w przeciwnym kierunku. czy może to być coś innego jak zbieżność? Wydaje mi sie, że koleś wszystko dobrze zrobił, bo zgadzało się z parametrami przyjętymi dla Fiesty z mojego rocznika.
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Paź 2007, 06:47   

Miałem analogiczną sytuację.
Mój poprzedni mechanik też twierdził, że założył krzyżak prawidłowo a lekkie przekrzywienie kierownicy to już kwestia zbieżności.
A okazało się, że można było krzyżak zamontować tak żeby kiera była prosto.
Było to trochę czasochłonne to fakt, ale dało radę, więc podejrzewam że w Twoim przypadku jest to samo.
Mechanikowi nie chce się poprostu z tym bawić.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Paź 2007, 08:58   

trzeci napisał/a:
Miałem analogiczną sytuację.
Mój poprzedni mechanik też twierdził, że założył krzyżak prawidłowo a lekkie przekrzywienie kierownicy to już kwestia zbieżności.
A okazało się, że można było krzyżak zamontować tak żeby kiera była prosto.
Było to trochę czasochłonne to fakt, ale dało radę, więc podejrzewam że w Twoim przypadku jest to samo.
Mechanikowi nie chce się poprostu z tym bawić.
Pozdro ...
Dokładnie! Ja jak pierwszy raz zmieniałem krzyżak, to też kierę miałem skręconą, ale godzinę czasu kombinowałem i w końcu ustawiłem tak jak trzeba!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24 Paź 2007, 09:08   Re: Aby jechać prosto muszę skręcać

TicTac napisał/a:
Wiem że nie da się przestawić steru bo jest tam sześciokąt i jak przestawię w drugą stronę to będę musiał trzymać krzywo i tak tylko w przeciwnym kierunku.


Po jednej stronie krzyżaka jest sześciokąt a po drugiej już nie i tą drugą stroną trzeba regulować, poprostu mechanik w ciula poleciał.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24 Paź 2007, 10:47   

tez tak mialem... trzeba dojsc metoda prob i bledow niestety. a wystarczylo zeby 2ga osoba przytrzymala kiere jak wybijal stary krzyzak i montowal nowy.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 25 Paź 2007, 00:00   

madek napisał/a:
a wystarczylo zeby 2ga osoba przytrzymala kiere jak wybijal stary krzyzak i montowal nowy.
Ja jakoś niewierzyłem w drugą osobę i kierę mi przytrzymała blokada - było pewne że nawet nie drgnie. Najbardziej wkurzające jest to ściąganie krzyżaka - wchodzi łatwo, a wyjąć go z powrotem to przerąbane.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
TicTac 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Paź 2007, 18:25   

No tak też myślałem, że to wina tych co wymieniali krzyżak, bo wjechałem z kierownicą dobrze ustawioną a wyjechałem z dodatkowa usterką :(
Niestety w poniedziałek jadę do Niemiec i będę musiał to jakoś znieść, bo po pierwsze pewnie nie będą mięli czasu w warsztacie a po drugie nie mam kasy żeby im za to płacić, a skoro minęło już trochę czasu to nie zrobią mi tego na gwarancji - trzeba mi było pojechać do nich następnego dnia :(
 
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Lis 2007, 12:35   

Nie chciałbym na razie zakładać nowego tematu, więc podpinam się pod ten.

Piszecie o właściwym ustawieniu krzyżaka w układzie kierowniczym bez wspomagania. A jak to jest w przypadku układu ze wspomaganiem? Czy też można jakoś regulować położenie kierownicy krzyżakiem? Bo jak patrzę na ten krzyżak to nie widzę żadnego wieloklina.

A w ogóle to problem mam nie tyle ze zbieżnością, czy krzywą kierownicą ale raczej z różnymi promieniami skrętu w lewo i w prawo. Jak kręcę w prawo to kierownica wykonuje dokładnie 1.5 obrotu, ale w lewo już tylko ok. 1.25. Jak to skorygować, żeby było po równo?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Lis 2007, 14:02   

Ze wspomaganiem nie da rady "spieprzyć" ustawienia - bo krzyżak jest inaczej wyżłobiony. Ja mam dokładnie 2,5 obrotu od konca do końca - czyli po 1,25 na stronę. Żeby to wyrównać musisz jechać na zbieżność, to Ci na drążkach ustawią.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Lis 2007, 16:33   

No więc właśnie jestem po ustawianiu zbieżności. Zbieżność była ustawiana laserowo za pomocą komputera. Wszystko jest ok oprócz tych różnych promieni skrętu.

Czyli nie ma innej możliwości oprócz "przesunięcia" na drążkach?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Prosto ze stajni Pieska :)
Było 1.1 jest...
Gość Archiwum 35 28 Maj 2014, 13:02
Mafios
Brak nowych postów Dziwne dźwięki przy jeździe prosto i skręcie w lewo
Marcink Mechanika ogólna 9 26 Wrz 2014, 09:29
Marcink
Brak nowych postów Muszę sprzedać jedną. ;(
yoyo72 Sprzedam 9 10 Sty 2018, 07:43
yoyo72
Brak nowych postów Czy muszę płacić to 2%?
... poprzedni właściciel miał auto niecałe pół roku.
JustMario Ubezpieczenia i rejestracja aut 2 20 Lut 2010, 18:32
JustMario
Brak nowych postów [MK4] Fiesta nie chce jechać na 4 i 5 biegu
zajac1990 Mechanika 2 9 Sie 2012, 18:32
zajac1990


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.