Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 7 Maj 2006, 18:34 |
Swap , Turbo , Uturbienie benzyny ,CVH |
Autor |
Wiadomość |
pablonas [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Paź 2004, 12:32 Swap , Turbo , Uturbienie benzyny ,CVH
|
|
|
heja ludki. mam mozliwosc kupic silnik 1,6 turbo z escorta 1989 rok. silnik jest kompletny, podobno zdrowy, turbo jest, komputer jest. pytanie brzmi czy bedzie rowniez potrzebna wiazka elektryczna z 1,6 turbo czy tez moze nie rozni sie ona od tej z xr2i 1,6. tej wiazki niestety nie ma i nie wiem czy i jak duzo przerobek trzeba dokonac. i drugie pytanko co ze skrzynia biegów? czy 1,6 turbo mialy ta sama skrzynie co zwykle 1,6? dz za odpowiedz |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 13 Cze 2006, 20:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Paź 2004, 13:18
|
|
|
Moge Ci odp tylko na temat skrzyni ... jest ona na 100% inna, ma inne przelozenie glowne. Aktualnie jezdze wlasnie na skrzyni z 1.6 T bo orginalna z 1.8 sie sypnela :roll: ... oczywiscie sama ... a od zwyklej 1.6 ma duzo krotsze 2-3 pierwsze biegi.
W sosnowcu jest skrzynia od wesrji Turbo ale za 700 zl :roll: :roll:
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 31 Paź 2004, 19:01
|
|
|
Niestety wiązka też jest inna - turbo ma ciut więcej czujników....
mellow napisał/a: | ... a od zwyklej 1.6 ma duzo krotsze 2-3 pierwsze biegi. |
no własnie nigdy sie nie moge połapać - to znaczy ze na tych krotszych biegach spadła prędkość max a szybciej sie wkręca na obroty czy na odwrót tzn.: wzrosła prędkość max i wolniej sie wkręca na obroty |
_________________
|
|
|
|
|
pablonas [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Paź 2004, 19:38
|
|
|
skrzynia tez jest przy tym silniku ale krzykna pewnie ze 400 plnów. znaczy koszty rosną :? dochodzi do tego ta wiazka... chyba za duzo kombinowania. szkoda :cry:
Łokmen a co do Twojego pytania. jezeli na tym samym przelozeniu glownym bylyby krotsze pierwsze 3 biegi to zmniejszyla by sie predkosc max na tych 3, a na pozostalych bylaby taka sama jak w xr2i. mellow napisal jednak, ze różne jest tez przelożenie główne, podejrzewam ze jest dłuższe. czyli fabryka wydluzyla przelozenie glowne, aby zwiekszyc vmax auta, ale jednoczesnie skrocila pierwsze 3 przelozenia zeby nie ucierpialo przyspieszenie. troche to skomplikowane, ale mysle ze załapiesz
P.S.
i taka ciekawostka. Toyota Celica C. Fuchsa na r. warszawski (jak jeszcze szedl po asfalcie - sami wiecie jakie tam sa trasy miala pierwsze 3 biegi bardzo krotkie, 4 i 5 mialy przelożenia z rajdu safari |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Paź 2004, 23:07
|
|
|
Pawle to jest dokladnie tak jak napisal pablonas , max predkosc w zwyklej 1.6 jest mniejsza na 3 pierwszych biegach ale szybciej sie wkreca...
Pamietam ze ktos kiedys podawal przelozenia kazdej z tych skrzyn ... jest to chyba na fiesta- page.de czy jakos tak :roll:
Pozdrawiam |
|
|
|
|
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 2 Lis 2004, 12:32
|
|
|
no i chyba ta skrzynia ma szpere wmonotowana |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lis 2004, 12:41
|
|
|
KUI3A napisał/a: | no i chyba ta skrzynia ma szpere wmonotowana |
Niezawsze, aczkolwiek byly wersje ze szpera.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 2 Lis 2004, 12:45
|
|
|
chyba cięzko taką skrzynię ze szperą byłoby dostać...
i pewnie od cholery kosztuje... :?
bo ja powoli musze zaczac myslec o kupnie kolejnej skrzyni, bo moja się sypać zaczyna |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
bonio [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lis 2004, 15:23
|
|
|
U angolów tego w brud.... |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 3 Lis 2004, 06:19
|
|
|
powiadasz ze jest w bród brudnych fiest :wink: ....... |
_________________
|
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lis 2004, 12:45
|
|
|
U Angolow dosc duzo aut jak Fiesta , Escort czy Scierra ruszajac ze swiatel robi psss ....psss.... inne realia ... :roll: a szkoda ... :roll: |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Lis 2004, 09:47
|
|
|
SPRAWA WYGLADA TAK:
ESCORT JEST NA WTRYSKU MECHANICZNYM I POTRZEBUJE 2 KOMPUTERY I WIAZKE ELEKTYRYCZNA,A ZAPLON JEST STAREGO TYPU.
JESLI MASZ KOMPLETNY SILNIK 1,6 XR2I Z WTRYSKIEM ELEKTRONICZNYM TO MOZESZ PRZELOZYC ELEKTYRYKE I ZAPŁON OD TEGO SILNIKA WRAZ Z KOLEKTOREM SSACYM I WTYSKAMI I TI BEDZIE CHODZIC.
KOSZT URUCHOMIENIA SILNIKA Z ESCORTA TO OKOLO 1000ZL W KIELCACH. ALE TO NIE MA SENSU.NAJWYRZEJ BEDZIESZ MUSIAL USTAWIC TURBINE INACZEJ NIZ W SERI,ALE TO NIE JEST PROBLEM.
SILNIKI FIESTY 1,6 I RST RUZNIA SIE TURBINA I MAPSENSOREM KTÓRY STERUJE POD I NAD CISNIENIEM A TO MOZE BYC PROBLEM JAK WSZYSTKO CO Z WIAZANE Z FIESTA RST. INTERCULER JEST TAKI SAM JAK W ESCORCIE ALE MA INNE MOCOWANIA DO PASA PRZEDNIEGO.
A CO NAJGORSZE, INNA JEST CHŁODNICA, I BYLA TAKA TYLKO W FIESCIE, JEST MALA I WZASADZIE NIE DO ZAŁATWIENIA, JA JEJ SZUKAM OD 6 MIESIECY I NIEMOGE JEJ ZNALESC UZYWANEJ W DOBRYM STANIE, A NOWA KOSZTUJE OKOLO 800zL I TEZ NIEWIADOMO CZY JA ZALATWIE. INNY JEST TEZ WENTYLATOR NIZ W ZWYKŁEJ FIESCI. PRAWDOPODOBNIE PASUJE OD ESCORTA ALE NIE JESTEM 100% [PWEWNY. OGULNIE CZEKA CIE DLUZO WALKI ALE MOZE CI SIE UDA A JAK TAK TO BEDZIE SZYBKA.PRZERABIAM SWOJA I ZNAM TEN PROBLEM
WRAZIE JAKBYS SIE ZDECYDOWAŁ TO ZYCZE POWODZENIA |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Lis 2004, 11:48
|
|
|
A JAK BYS MIAŁ JAKIES PYTANIA TO E-MAIL: MARCIN-NAUMIUK@WP.PL
CZETNIE ODPOWIEM |
|
|
|
|
|