Zmiana biegów?!? |
Autor |
Wiadomość |
Bazyss [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 18:33 Zmiana biegów?!?
|
|
|
Witam.
mam takie nietypowe pytanie.
w fiestce z silniczkiem 1.6 16v 90KM przy jakich obrotach powinno sie zmieniac biegi aby autko jak naj mniej spalalo??
ja zmieniam przy 2,5tys. obr i kolorowo to nie wychodzi.
MOze wina tkwila w tym ze nie mialem czujnika predkosci i na polowie baku zrobilem 200km przy max predkosci 80-90 na V-biegu.
Teraz czujnik juz jest ale jakos zmiana nie odczuwalna.
moze macie jakies doswiadczenia labo wiecie co nalezy zrobic, jak zmienic biegi zeby autko bylo oszczedne??
p.s
wiem ze przy odpowiedniej predkosci obrotowej zalacza sie drugi walek ale przy jakiej, ile tych obrotow??
pozdrawiam. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 18:49
|
|
|
brak czujnika prędkości specjalnie nie ma wpływu na spalanie, ja bym szukał przyczyny w tak dużym spalaniu w uszkodzeniu jakiegoś innego czujnika... sonda, czujnik cisnienia powietrza dolotowego. przydałoby się sprawdzić kody błędów. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Bazyss [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 19:32
|
|
|
wlasnie z tymi bledami to za bardzo nie wiem jak sie do tego zabrac |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 19:51
|
|
|
poszukaj na forum bo były dokładne opisy co i jak |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Bazyss [Usunięty]
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 20:04
|
|
|
tak |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Bazyss [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 20:37
|
|
|
spoko dzieki za pomoc.
pozdro. |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 21:39
|
|
|
Ale to jest opis nie do tego silnika... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Bazyss [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Wrz 2007, 19:00
|
|
|
to gdzie szukac do 1.6 16v ?? |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 11 Wrz 2007, 19:30
|
|
|
Kogos z testerem diagnostycznym trzeba, popytaj elektrykow/elektromechaników w okolicy. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Wrz 2007, 19:43
|
|
|
w sumie racja, nie zauważyłem że to nie do tego silnika, niech się wypowiedzą Ci co mają taki silnik nawet w escortach w jaki sposób sprawdzić błędy w kompie, być może jest to już złącze obd2 czyli diagnostyka przez kompa. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Wrz 2007, 08:22
|
|
|
Marcin napisał/a: | być może jest to już złącze obd2 czyli diagnostyka przez kompa. | Nie ma na pewno! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Bazyss [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Wrz 2007, 21:48
|
|
|
to moze by sie wypowiedzial ktos z silnikiem 16. 16v jak sprawdzal kody bo napewno nie jestem sam uzytkownikiem takiej fiestki |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 13 Wrz 2007, 11:27
|
|
|
Bazyss napisał/a: | p.s
wiem ze przy odpowiedniej predkosci obrotowej zalacza sie drugi walek ale przy jakiej, ile tych obrotow?? |
Kto ci to powiedział ?? po uruchomieniu silnika kręcą sie dwa wałki...
Jeden wałek jest ssacy a drugi wydechowy...więc jak to morzliwe ze drugi wałek się później załancza ?? Nie ma takiej morzliwosci
Co do spalania obstawiam na Sonde Lambde ze ona jest przyczyną |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Bazyss [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Wrz 2007, 18:38
|
|
|
no dobra sada ale jak to sprawdzic??
jak sie robi test kompa w takim silniku?? |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 13 Wrz 2007, 22:31
|
|
|
Bazyss napisał/a: | no dobra sada ale jak to sprawdzic??
jak sie robi test kompa w takim silniku?? |
Sonde sprawdzic na kompie...była jeszcze jedna metoda ale kurna nie moge sobie przypomniec...
Reset...
Ja zawsze klemy na noc odlanczałem od akumulatora,rano zachodziłem do samochodu podlanczalem klemy,zapalalem samochod czekalem z 3-5 min niech sobie pochodzi bez dodawania gazu itp...pozniej wsiadlem jechalem na miasto przejechac sie przez min 8 km ja robilem zawsze z 20 troche miasto lekka traska prosta az sie nagrzeje i go przydusic i do domu...i wszystko zawsze prawidlowo sie ustawialo ;-) |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
|