Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Lokmen
22 Lip 2007, 23:12
SWAP z 1,3 na 1,4
Autor Wiadomość
Marek Włodarski
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lip 2007, 14:50   SWAP z 1,3 na 1,4

Wiem że nie wszystko co napisze powinno sie w tym dziale znaleźc ale z uwagi że tych moich problemów jest kilka zaczne pokolei.

Dlaczego swap:
Zajechałem 1,3 mono 93r a pod szopą stał rozbity 1,4 mono około 90 rok za friko.

Problemy:
Zaczeło się od instalacji elektrycznej w głównej kostce którą łączy się ze wtyczką od komop. -wiązka (prawdopodobnie stacyjka) w 1,4 jest wtyk na 9 pinów a w 1,3 na 8 doszłem że luźny pin to masa do kompa więc poprowadziłem ją na krudko do akumulatora.
I niby problem rozwiązany ALE...

1.)Pompa paliwa zaczeła dziwne żeczy jak dla mnie robic przed przekładką tego nie było.
Po przekręceniu zapłonu na ON pompa sie włancz słychac ją i wszystko niby gra ale moim zdaniem powinna sie dajmy na to po 5-10 sekunadach wyłączyc .
A po przekręceniu na OFF odrazu sie wyłączyc a nie przez 30 sekund jeszcze pompowac jakby prąd trzymała.

2)W 1,3 podciśnienie miałem podłączone do takiego czarnego pudełeczka które przytwierdzone było do rurek co wchodzą do komory spalania chyba nad świecami to bodajże służyło do podgrzania komory spalania .
Teraz mam wolny przewód i niewiem gdzie go wpiąc wyczytałem że gdzieś do filtra powietrza ale jak go rozebrałem nigdzie niebyło tam miejsca .
Podam jeszcze ze zostawiłem z 1,3 kompletny wtrysk czy będzie normalnie działał w 1,4 dodam że na moje oko są identyczne ale fafcem nie jestem dlatego zresztą tu pisze.

3) Mam jeszcze problem z LPG ale może to zostawie na dalszym planie 4 kabeliki i problem z podłączeniem to znaczy że raczej wiem jak je podłączyc ale lpg i tak robi co chce.
A jednak napisze:
1 kabel czerwony podłanczam do cewki sapłonowej i centralka sie zapala po przekręceniu stacyjki.
2 kable czarny i niebieski od przekaźnika wychodzące podłanczam przecinając jeden przewód dchodzący do wtrysku z jednej strony daje czarny z drugiej niebieski to wszystko na jednym przewodzie bez ruszania drugiego to ma służyc odcięciu paliwa w momencie przełączenia na LPG czy ma znaczenie który przewód przetne bo tego niejestem pewien?
1 kabel brązowy myślę że na mase i po podłączeniu zaczynaja się robic istny matrix powinno centralką przełanczac się gaz /benzyna a a on sobie dyskoteke użądza gaz/benzyna/gaz /benzyna /gaz/benzyna lub wogule nie przełancza dla mnie wygląda jak by żył własnym życiem i słychac że na gazie sie na obroty wkręca bo na bęzynie niechce podjeżewam że zrąbałem gdzieś podłączenie ale to może sie wyjśni. Czy jak bym zaciągnął go na tester czy wykryje co mu dolega.

DO adminów proszę o przenieśenie a nie o usuwanie jeśli namieszałem z działami wybaczcie sfrustrowanemu.
 
 
daniel 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: daniel
Wiek: 35
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 100
Skąd: okolice Sanoka
Wysłany: 22 Lip 2007, 11:56   

może powiedz jeszcze jaki jest cel swapa z 1.3 na 1.4 bo przyrostu mocy za dużego nie ma, chyba że tylko w celach doświadczalnych
_________________
mz etz 150, fiesta mk3 z rozkładanym żaglem w pakiecie :)
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lip 2007, 13:04   

Jeżeli 1.3 mu padło, a 1.4 leży darmo, to jest to dość logiczne, że jeśli nie zależy mu na mocy, a na jeżdżącym aucie to zrobi właśnie tak :he:
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 22 Lip 2007, 14:11   

daniel napisał/a:
może powiedz jeszcze jaki jest cel swapa z 1.3 na 1.4 bo przyrostu mocy za dużego nie ma, chyba że tylko w celach doświadczalnych


Uwierz 1.4 to zupełnie inny silnik niż jeden 1.3 wieć moc jest odczuwalna i to bardzo :)

Marek Włodarski napisał/a:
Podam jeszcze ze zostawiłem z 1,3 kompletny wtrysk czy będzie normalnie działał w 1,4 dodam że na moje oko są identyczne ale fafcem nie jestem dlatego zresztą tu pisze.


1.4 ma wieksza przepustnice
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Marek Włodarski
[Usunięty]

Wysłany: 22 Lip 2007, 19:54   

Panowie nie zastanawiajcie się nad logiką zawsze jakaś jest, a zresztą nieważne jak możecie pomuście HELP bo za dużo kasy wrąbałem już prawie 5 stówek we wszystko żeby ten silnik uruchmic a niewiem czy uda mi sie
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Lip 2007, 21:40   

Czy wg co niektórych 20% przyrostu mocy to mało?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22 Lip 2007, 22:47   

Marek Włodarski napisał/a:
A po przekręceniu na OFF odrazu sie wyłączyc a nie przez 30 sekund jeszcze pompowac jakby prąd trzymała.

To widac jednak cos z masą jest nie tak.

Cytat:
1.4 ma wieksza przepustnice

potwierdzam

Cytat:
Czy wg co niektórych 20% przyrostu mocy to mało?

Wg. niektorych swap = wlozenie najwiekszego dostepnego silnika. A czasami po prostu chcemy miec sprawny silnik...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23 Lip 2007, 17:26   

na mój rozum to powinno sie dać wsadzić mono z 1.3 na 1.4 i po sprawie a podmienisz tylko sinik i zero kłopotów z elektryką
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 23 Lip 2007, 18:16   

Laskosz, OHV A CVH?
komputer?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23 Lip 2007, 21:17   

odyniec napisał/a:
Laskosz, OHV A CVH?
komputer?
_____________

czy widziałeś jak to wygląda? :) wygląda identycznie i pasuje mono z 1.3 na kolektor (pod mono) z 1.4 więc co za problem ? a komp tez to wysteruje bo nic sie nie zmienia poza 100ml pojemności :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 23 Lip 2007, 22:16   

Jesli ma jezdzic tak jak powinno to wtrysk musi byc z 1.4. Roznica jest nawet miedzy 1.1/1.3
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 24 Lip 2007, 06:34   

madek napisał/a:
Jesli ma jezdzic tak jak powinno to wtrysk musi byc z 1.4. Roznica jest nawet miedzy 1.1/1.3

no ale pomiedzy 1.1 a 1.3 jest 200ml, a tu tylko 100.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Lip 2007, 08:06   

Może silnik pracował będzie, ale wg mnie kulawo. Przecież 1,4 ma wałek w głowicy, inne kąty i wznios krzywek i przez to inne wyprzedzenie zapłonu, czego komp z 1,3 nie wyłapie.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Lip 2007, 21:58   

jackrzec napisał/a:
czego komp z 1,3 nie wyłap

da rade :) koło zamachowe jest inne i da rade bez problemu wyprzedzić zapłon jak i ustawić a dawka paliwa będzie zbliżona do 1.4
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Marek Włodarski
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lip 2007, 14:15   

Panowie komputer moż będzie i ten sam ale elektryka inna bo np. złoncze które idzie do tyłu auta z kompa wychodzi na 9 a od tyłu idzie na 7 pinów co otym myślicie złoncze jest za tą blachą co przykręcony jest edyis.


Coś mi sie wydje że polegne chyba że zmienił bym na wiąche z 1,4 tą co idzie do tyłu auta na pompe i niewiem co jeszcze.
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lip 2007, 14:20   

zaczniemy od tego ze 93 rok ma rozpinana kostke instalacji silnika fiesty 89-90 tego nie mialy wiec raczej przerzutka calej instalki pompka zawsze rzedzi jak nie ma paliwa albo jest zasyfiala wiekszych przerobek na 1.4 nie ma przerzucasz jeszcze kompa tylnia poduche silnika i wsio ....

zobacz jeszcze czy jest sens przerzucania zlomu na zlom ( masz pewnosc ze to 1.4 jest dobre ? )

ja bym na twoim miejscu dlabym sobie spokoj z mono kupil instalke silnika z xr2i , pozniej kompa wtryski kolektor przepustnice i wtedy takie swapy maja sens
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 25 Lip 2007, 21:31   

Mafios napisał/a:
kupil instalke silnika z xr2i , pozniej kompa wtryski kolektor przepustnice i wtedy takie swapy maja sens

jakby coś to mam na sprzedaż 8)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 26 Lip 2007, 17:20   

Mafios napisał/a:
ja bym na twoim miejscu dlabym sobie spokoj z mono kupil instalke silnika z xr2i , pozniej kompa wtryski kolektor przepustnice i wtedy takie swapy maja sens

a sensu niema taki swap majacy na celu uratowanie jezdnosci fiesty?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 25 Sie 2007, 11:28   

przydał by się jeszcze wałek z xr`rki zeby to miało ręcę no i zeby było super wydeszek od xr2i 110KM będzie wiecej mocy
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów [MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ?
Moja MK2 co z nią począć ?
szczepan522 Mechanika silnika 45 4 Sty 2011, 21:28
szczepan522
Brak nowych postów Swap 1.1 -> ??
z 1,1 na 1,0
Bazyli Tuning mechaniczny 10 9 Sie 2005, 08:25
Gość
Brak nowych postów Swap 1.1 -> ??
Gość Tuning mechaniczny 1 16 Sie 2005, 13:16
RKRman
Brak nowych postów swap 1.1 -> 1.4
Gość Tuning mechaniczny 2 19 Sie 2005, 22:43
RKRman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.