Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora |
Autor |
Wiadomość |
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25 Lip 2007, 00:58
|
|
|
Sobot napisał/a: | Poczytaj troszke o strumienicach bo chyba nie za bardzo wiesz o co chodzi. Jak byś chciał to coś Ci podeśle. |
nie musisz http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/3
Cytat: | [...]Praktyczna rada uciekajmy ze strumienicami w okolice gdzie jest przewidziany tłumik środkowy. Nawet źle dobrana strumienica w miejscu tłumika środkowego może dać pozytywne rezultaty. Umieszczona w miejscu katalizatora wywoła turbulencje i np. wypalanie uszczelki pod głowicę.[...] |
Cytat: | [...]Przykładem tego są przypadki uszkodzenia silnika przez strumienice łuskowe inaczej mówiąc powodujące silny ruch wirowy. Po konsultacjach z profesorem fizyki doszliśmy do wniosku że jest to skutek nakładania się silnych pulsacji ciśnienia spalin blisko silnika na ich ruch wirowy . Efektem może być nawet cofanie się wiru do silnika.[...] |
|
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 25 Lip 2007, 07:48
|
|
|
madek napisał/a: | jackrzec napisał/a:
przed katem jest zawsze tłumik rozprężny, którego tu nie ma
no raczej nie zawsze... | Chodzi mi o tą małą puszkę przed katalizatorem - oryginalnie we fiescie jeśli był kat, to ta puszka też. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 25 Lip 2007, 08:49
|
|
|
kenczorf napisał/a: | ale zostawiles pusta puszke po kacie czy wspawales tam rurke? bo ja chce wspawac rurke ale ejsli tak bedzie glosno jak mowisz to chyba zrezygnuje...
A tak wogole to masz sprawne tlumiki? srodkowy i koncowy? bo jesli nie to pewno z tad ten halas.. |
Mam samą rurke wspawaną jak wywaliłem kata bez tłumika rozpręznego to było Ok ale ostatnio wywaliłem ten rozpręzny bo mi przegnił i sie zaczeło a wydech mam sprawny ! |
_________________ Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio] |
|
|
|
|
tomcio1600
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomasz
Wiek: 38 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 25 Lip 2007, 10:27
|
|
|
Sobot napisał/a: | nie od dzisiaj wiadomo ze strumienica w tym miejscu predzej zaszkodzi silnikowi niz pomoze |
Madek ma racje... strumienica raczej zaszkodzi niz pomoze (a szczegolnie szybciej zaszkodzi malym silnikom niz wysokopojemnosciowym)
Sobot napisał/a: | Poczytaj troszke o strumienicach bo chyba nie za bardzo wiesz o co chodzi. Jak byś chciał to coś Ci podeśle. |
Z tego co widze to chyba Ty nie bardzo wiesz o co chodzi. Pewnie naczytales sie jedynie "allegrowych" opisow strumienic (gdzie wypisywane sa tam same "plusy") i nic poza tym. Moze jeszcze wierzysz w 3-5% przyrost mocy? hehe
Zawirowania jakie powstaja przez strumienice co powoduje szybsze oproznianie komory spalania - bez zmian charakterystyki zaplonu nie wiele dadza - wrecz moga jedynie zaszkodzic silnikowi. Inaczej sprawa wyglada przy strumienicach z prawdziwego zdarzenia, indywidualnie obliczanych dla danego silnika, ukladu wraz z jednoczesna zmiana charakterystyki kompa i nazwijmy to "tuningu" auta przez profesjonalne firmy. Ale nie tyczy sie to stumienicy za 99 zł. z allegro
Wiec moze najpierw zastanow sie zanim komus zwrocisz na cos uwage... tym bardziej ze nie masz racji. pozdro |
_________________ Była: Fiesta 1.1i 50 KM 1994r 5d
Jest: Audi A4 1.8 125 PS 1995r sedan |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Lip 2007, 10:41
|
|
|
a moglby ktos zrobic jakies podsumowanie czy wrato wywalic kata cz nie bo mam teraz juz metlik w glowie... zeszlismy na temat strumienic a nie to jest tematem postu |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
tomcio1600
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomasz
Wiek: 38 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 25 Lip 2007, 11:12
|
|
|
Podsumowanie... hmm jesli masz kata w calosci nie jest wykruszony to moze go poprostu zostaw, jesli reszta ukladu bedzie drozna to wszytsko bedzie ok. wywalenie katalizatora ma pewne plusy jak i minusy (w zaleznosci od stanu kata, bo wyrzucanie dobrego mija sie z celem)
Jesli nie bedzie Ci przeszkadzala glosniejsza praca to mozesz go sie pozbyc.
PS. widzialem kata (wlasciwie pusta puche) ktora od srodka jest starannie wysmarowana ognioodpornym silikonem o ponoc bardzo dobrej przyczepnosci. Auto jezdzi juz tak 3 miesiace i jak narazie nie widac skutkow ubocznych a roznica w odglosie jest spora, gdyz nie ma metalicznego poglosu. Zobaczymy jak to sie sprawdzi w czasie... |
_________________ Była: Fiesta 1.1i 50 KM 1994r 5d
Jest: Audi A4 1.8 125 PS 1995r sedan |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 25 Lip 2007, 13:42
|
|
|
jackrzec napisał/a: | madek napisał/a: | jackrzec napisał/a:
przed katem jest zawsze tłumik rozprężny, którego tu nie ma
no raczej nie zawsze... | Chodzi mi o tą małą puszkę przed katalizatorem - oryginalnie we fiescie jeśli był kat, to ta puszka też. | u mnie byl od nowosci kat i tej puszki nie bylo,nie wiem ale wedlug moich spostrzezen taka puszka byla montowana po 94r.. -ale moge sie mylic
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26 Lip 2007, 14:01
|
|
|
Darekmk3 napisał/a: | nie wiem ale wedlug moich spostrzezen taka puszka byla montowana po 94r.. -ale moge sie mylic | To akurat jest bardzo możliwe, ale też nie wiem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26 Lip 2007, 17:11
|
|
|
Darekmk3 napisał/a: | taka puszka byla montowana po 94r.. |
tak mysle, bo u mnie tez oryginalnie nie bylo czegos takiego |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 26 Lip 2007, 17:58
|
|
|
a umnie była a mam rok 92 wiec sie mylisz |
_________________ Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio] |
|
|
|
|
|