Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 08:49
[MK3] Bierze olej
Autor Wiadomość
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Lip 2007, 00:36   

Kuzyn napisał/a:
A mi lekko kopci cały czas. No nie wiem jak teraz po motodoktorze. Nie jechałem za swoją fiestką po zalaniu tym mazidełkiem

Może być i tak ze masz i uszczelniacze i pierścienie do wymiany czyli silniczek moze być juz wyjechany.
Pierścienie zuzywaja sie poprostu od pracy, a uszczelniacze nie koniecznie z czasem twardnieja zwłaszcza w autach które wiecej stoja niż jeżdza. A potem własnie są takie sytuacje ze silnik jest jeszcze całkiem dobry mały przebieg ma dobre ciśnienie a bierze olej :)
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lip 2007, 07:27   

anjko napisał/a:
razmoos napisał/a:
fietka dymi tulko na zimnum silniku na rozgrzanym nawet chmurki nie zostawia
Wymień uszczelniacze zaworów i wszystko bedzie ok.
Mówisz, bo ja też tak mam...
Ile komplet uszczelniaczy kosztuje i czy wymienić się to da samemu?
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Lip 2007, 08:22   

SpiderMAN napisał/a:
anjko napisał/a:
razmoos napisał/a:
fietka dymi tulko na zimnum silniku na rozgrzanym nawet chmurki nie zostawia
Wymień uszczelniacze zaworów i wszystko bedzie ok.
Mówisz, bo ja też tak mam...
Ile komplet uszczelniaczy kosztuje i czy wymienić się to da samemu?

Opcja SZUKAJ
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Lip 2007, 08:33   

SpiderMAN napisał/a:
Mówisz, bo ja też tak mam...
Ile komplet uszczelniaczy kosztuje i czy wymienić się to da samemu?

Napewno od tego trzeba zacząć bo koszt uszczelniaczy jest niewielki (ze 2zł za sztuke plus ewentualnie uszczelka pokrywy zaworów 8 zł).
I nawet jak bys miał to zrobić w warsztacie to i tak sie ebardziej opłaca niz robic remont silnika. Jesli zas chodzi o sama wymiane to tak jak napisałFKP Piter, poszukaj było o tym wiele razy.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lip 2007, 08:54   

Dzięki. Chyba się szarpnę... :P
 
 
 
Kuzyn 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10 Lip 2007, 09:35   

A da się jakoś ścisnąć sprężyny zaworów, bez specjalnego przyrządu za conajmniej 70 zł?
_________________
Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów.
 
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 10 Lip 2007, 10:53   

podłączę się do tematu i odrazu mała dygresja. co może być przyczyna iż jak w miejscu dodam gazu do konca to stylu na ziemi mam plame wody z nagarem, oleju bierze mi tak jak to fiesta, jakies 0.5 litra na 1000km
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 10 Lip 2007, 11:25   

Przecież 1,1 oraz 1,3 uwielbiają żreć olej. To ich życiowa pasja. Moja mk3 jadła 0,4l/1000km. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i nic to nie dało. Jedynie ryzykowna zmiana oleju na Valwoline MaxLife 10W40 spowodowała spadek zużycia oleju o połowę. Musicie pamiętać, że te silniki nie lubią gęstych olei.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 10 Lip 2007, 11:42   

slyszalem ze Fistaszek umie łyknąć czasem liter na 500km w ostatnim stadium życia
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
Kuzyn 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10 Lip 2007, 16:12   

szef-mk3 napisał/a:
podłączę się do tematu i odrazu mała dygresja. co może być przyczyna iż jak w miejscu dodam gazu do konca to stylu na ziemi mam plame wody z nagarem, oleju bierze mi tak jak to fiesta, jakies 0.5 litra na 1000km

Autem trzeba od czasu do czasu przynajmniej, pojeździć dalej niż po mieście, to się wydech wtedy oczyści.

[ Dodano: Wto Lip 10, 2007 16:13 ]
mdcs napisał/a:
Musicie pamiętać, że te silniki nie lubią gęstych olei.


Lubią, nie lubią, muszą!! :D
_________________
Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów.
 
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 10 Lip 2007, 16:57   

nawet po przejechaniu kilkudziseieciu kilometrów przy 120 km/h jak dodam w miejscu gazu to stylu zostaje plama. cóż to? pierscionki?
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
razmoos
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lip 2007, 21:26   

Przypuśćmy, że poleciały uszczelniacze na zaworach - w przypadku ich wymiany nie pociąga to za sobą naprawy głowicy?
Bo jeżeli uszczelniacze są wytarte, czy wtedy zawory nie dostają luzu i nie wycierają się gniazda zaworów? :-(
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Lip 2007, 21:37   

Kuzyn napisał/a:
A da się jakoś ścisnąć sprężyny zaworów, bez specjalnego przyrządu za conajmniej 70 zł?

Dać sie da na pewno sprężyny zaworowe nie są takie twarde ale niewątpliwie przyrząd ułatwia sprawę. Jeśli go nie posiadamy to wszystkie chwyty dozwolone nie ma jakiegoś specjalnego sposobu na pewno łatwiej będzie zrobić to we dwie osoby, jedna naciska sprężynę a druga wyciąga zabezpieczenia bo samemu to lepiej sie nie zabierać.

szef-mk3 napisał/a:
nawet po przejechaniu kilkudziseieciu kilometrów przy 120 km/h jak dodam w miejscu gazu to stylu zostaje plama. cóż to? pierscionki?

W tłumiku zbiera sie woda jest to normalne zjawisko kompensacja pary wodnej. Tłumik sie ciągle nagrzewa i studzi i skrapla sie w nim woda a drugim powodem jest tez "doskonałe" polskie paliwo. Występuje to w szczególności w autach które jezdza na krótkich odcinkach i tłumik nie ma kiedy wyschnąć. I z tąd te plamy jak przy gazujesz to wylatuje woda razem z nagarem który zbiera sie w tłumiku. Moim zdaniem nie ma to nic wspólnego ze spalanym olejem bo spalany olej wydobywa sie w postaci dymu.
 
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 10 Lip 2007, 21:59   

no to mnie uspokoiłeś. a tutaj mam pytanie z inej brAnży.ostatnio byłem w komisie i widziałem że gościu sprawdzał silnik w ten sposób iż przy zapalonym silniku odkrecil korek wlew oleju a nastepnie zatkal go ręką i tak kilkakrotnie, co w ten sposób sprawdza?prowadnice zaworów czy jak?
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Lip 2007, 22:18   

Pewnie chciał zobaczyć czy silnik ma duze przedmuchy, niektórzy wyciągają tez miarkę oleju. Moim zdaniem metoda prawie skuteczna, i prawie miarodajna ale coś trzba robisc jak kupujemy auto i nie mamy pojecia o jego przeszłości ;-)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Kuzyn 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: Zabrze
Wysłany: 11 Lip 2007, 00:46   

anjko napisał/a:
niektórzy wyciągają tez miarkę oleju

Albo koreczek albo miarkę.
Jak dmucha mocno z korka oleju czy bagnetu to znaczy że tłoki przepuszczają spalinki do dołu.
_________________
Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 11 Lip 2007, 07:43   

Z bagnetu czy odmy zawsze będzie dmuchać, bo tłok idąc na dół też wytwarza ciśnienie które właśnie uchodzi odmą - po to ona jest. Ważne jest czym dmucha, bo jeśli są to spaliny tzn że pierścienie poszły lub cylindry wyrobione, a jeśli dmucha powietrzem, to w czym problem?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Kuzyn 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: Zabrze
Wysłany: 11 Lip 2007, 09:16   

Tłoków jest 4 i te ciśnienia się rekompennsują. Jak przytkasz ręką korek oleju na 20 sekund to prawdopodobnie po puszczeniu go będziesz miał świst wydmuchiwanych spalin. Chyba że jakimś cudem masz 12 letni silnik igła :) Mnie tam dmucha. Ale to nie jest moje główne zmartwienie. 200 jeszcze zrobi zanim klęknie :)
_________________
Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 11 Lip 2007, 09:22   

Kuzyn napisał/a:
. Chyba że jakimś cudem masz 12 letni silnik igła
Tak się składa że mam. A przynajmniej po kompletnej kapitalce i po 10000 km od remontu, oleju ubyło niecale 100 ml.

Ja się wycofuję z tej dyskusji, bo ona nie ma sensu. Jak dla mnie to możesz sobie nalać lepiku do silnika i też jeździć. Niech mod to wyczyści i zamknie, bo to żenujące.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 11 Lip 2007, 09:53   

jackrzec napisał/a:
Jak dla mnie to możesz sobie nalać lepiku do silnika i też jeździć

słyszałem że farba też jest niezła ;-)
Nie no żart. Koniec tematu.
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.