Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 08:49
[MK3] Wymiana szczęk hamulcowych
Autor Wiadomość
idoru
[Usunięty]

Wysłany: 29 Cze 2007, 09:56   [MK3] Wymiana szczęk hamulcowych

Hej!

Koledzy mam pytanie: przyszedł czas na wymianę szczęk w tylnych heblach w mojej mk3 - zastanawiam sie czy mam się zabierać za to sam, czy zlecić to profesjonalisom.
Mam niezłą wprawę (hamulce przód i sporo innych dupereli), trochę zdolności maualnych, chęci, podstawowy zestaw narzedzi i zwykły podnośnik. Nie mam kanału ani specjalistycznych narzędzi.
Teoretycznie (dzieki forum i książce serwisowej) wiem co i jak, mam części i motywację.

Czy myślicie ze warto się zabierać? Trochę martwi mnie brak nkanału i potrzeba wyjmowania łożysk. Odpowietrzenie i wymian płynu - już przerobiona, egzamin zdany przy wymiane przodu (komplet - tarcze i klocki, "renowacja" zacisków).


Będę wdzieczny za Wasze opinie i rady!!!
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sie 2010, 23:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Cze 2007, 10:52   

WARTO!!! Ja sie wiecej do fachmana z tym nie wybiore... no chyba, ze mi cylinderek pusci... ale to mi raczej nie grozi przez dluzszy czas, bo mam nowe oba...
 
 
 
tymin
[Usunięty]

Wysłany: 29 Cze 2007, 11:28   

przy wymianie szczęk jedyną upierdliwością jest założenie końcówki linki od ręcznego . Reszta jest prościutka.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 29 Cze 2007, 15:29   

spokojnie to zrobisz samemu. po co dac komus zarobic jak sam to mozesz potem wydac na cos innego - np. na piwo - oczywiscie bezalkoholowe :D
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Rangers76
[Usunięty]

Wysłany: 30 Cze 2007, 09:54   

Zrób sam
Ja wymieniałem szczęki w zeszłym tygodniu pierwszy raz w życiu. :jupi:
Posługiwałem się książką w/g opisu.
Bułka z masłem :yes:
Jedyny problem: zdjęcie bębnów (podjechane były).
Sprawdź stan (jakość) cylinderków to nie duży koszt (płaciłem 25 zł za sztukę) a warto zainwestować.Pamiętaj że jak wymienisz cylinderki musisz odpowietrzyć hamole.Szczegóły odpowietrzania w książce.
Komplet szczęk firmy Maff 49 zł. W komplecie zestaw naprawczy(zawleczki, zębatki, sprężyny).
A potem prawdopodobnie regulacja linki ręcznego (pod tylnimi siedzeniami, pod maskownicą z blaszki aluminiowej). Regulację masz w książce.
Żadnego kanału tylko lewarek.
Powodzenia (choć nie będzie Ci potrzebne).
Jak coś to pisz na pw

Pozdro 4 All
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Cze 2007, 22:08   

no miłe rady . linke zakłada sie na 2 pary kombinerek . Jedne kobinerki wkładasz między sprężynę a końcówkę linki . Drugimi łapiesz za końcókę i odciągasz . Piersze kombinerki zapinasz na miejscu do cięcia drutu . Po odciągnięciu trzymasz delikatnie zaciśnięte pierwsze kombinerki i zakładasz dźwignię wahliwa szczęki . Koniec tematu . bemben do tokarza zeby zebrał ranty i sobie latasz . O ile ma jeszcze z czego zbierać z tego co pamiętam to w mk3 granica 181 mm niech mnie ktoś poprawi jak sie mylę .
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 1 Lip 2007, 18:51   

diodalodz napisał/a:
no miłe rady
no miłe..
zapomnieliście o założeniu koniecznie samoregulatora i ustawieniu go na styk, w ten sposób zeby wszedł bęben. za dużo sćiągnie szczęki to nie bedzie ręcznego i ząbki regulatora nie pomogą. oczywiście kluczyk nasadka 11 i delikatne odkręcenie i zakręcenie odpowietrznika. płynu nie popuści, układu nie zapowietrzy a za jakiś czas bedzie błogosławił ten zabieg. wymiana płynu to według mnie i tak koniecznośc "przy okazji"
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Lip 2007, 19:06   

szynszyl napisał/a:
oczywiście kluczyk nasadka 11 i delikatne odkręcenie i zakręcenie odpowietrznika.
No nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie odpowietrznik jest na "8", a na 11 jest przykręcony przewód hamulcowy
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 1 Lip 2007, 19:09   

ech.. kurna .. może i fakt - nie robiłem tego z rok.. mówie o szczękach, bo właśnie czytam http://zdrowie.onet.pl/fo...m9ydW0wMDEuanM=
:D
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Lip 2007, 19:14   

szynszyl napisał/a:
bo właśnie czytam http://zdrowie.onet.pl/fo...m9ydW0wMDEuanM=
He he he - korzyści płynące z seksu... Fajny temat ;)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
idoru
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lip 2007, 14:43   

Dzięki za rady - 3h roboty i po sprawie - bębny w zaskakująco dobrym stanie - tokarz nie był potrzebny - rant był minimany - kilka minut z pilniczkiem i po sprawi. Przy okazji wymieniłem płyn i nasmarowałem linkę od ręcznego. Wszystko działa rewelacyjnie.

Jeszcze raz dzięki!
 
 
Rangers76
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lip 2007, 18:42   

:brawo:

Nie ma sprawy idoru.
Ale to cieszy jak się samemu coś zrobi prawda ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lip 2007, 20:18   

idoru napisał/a:
nasmarowałem linkę od ręcznego

hehe tego generalnie sie nie robi , albo chodzi lekko albo trzeba ja wymienić . Ona jest oblana koszulką plastikową i jest dobra dopuki nie przetrze sie koszulka. Potem już nie ma rady a smarowania pomagaja na chwile . Ale wiesz jak ja zdjąć to sobie w razie czego zmienisz :)
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 3 Lip 2007, 07:33   

diodalodz napisał/a:
idoru napisał/a:
nasmarowałem linkę od ręcznego

hehe tego generalnie sie nie robi , albo chodzi lekko albo trzeba ja wymienić . Ona jest oblana koszulką plastikową i jest dobra dopuki nie przetrze sie koszulka. Potem już nie ma rady a smarowania pomagaja na chwile . Ale wiesz jak ja zdjąć to sobie w razie czego zmienisz :)


no tak dioda... zmiana linki to jest super prosta sprawa w mk3 :D szczegolnie jak ma sie aluminium polozone nad niemal calym wydechem :D
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Lip 2007, 10:03   

zmień w Daewoo matiz to nauczysz się szacunku do fiesty . Tam trzeba cały bak i wszyskie kudły od niego odłączać i zrywaja ci sie wszystkie śruby mocujące pancerz do karoserii :)
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Lip 2007, 13:54   

idoru napisał/a:
Dzięki za rady - 3h roboty i po sprawie - bębny w zaskakująco dobrym stanie - tokarz nie był potrzebny - rant był minimany - kilka minut z pilniczkiem i po sprawi. Przy okazji wymieniłem płyn i nasmarowałem linkę od ręcznego. Wszystko działa rewelacyjnie.

Jeszcze raz dzięki!
Zacznie dzialac lepeij jak sie dotrze... :P
U mnie tak bylo przynajmniej... :) :-D
 
 
 
idoru
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2007, 11:13   

Panowie taka dyskusja o małą linkę? Ja tylko pod pancerz napuściłem troszku oliwy maszynowej ;-) bo przez toto aluminium dostęp do reszty jest trochę trudny ;-).

Ale nie o to chodzi - Fiesta przeszła przegląd techniczny w stacji PZMotu w Gdańsku- miły pan sprawdzał literalnie punkt po punkcie wszystkie elementy (nawet spaliny) i wiecie co - pomimo 15 lat na karku i prawdopodobnie 170 000 w kołach (na liczniku jest 70 000 - kto wie który raz;-) Fiestunia egzamin celująco - wystarczyło troszke podkręcić reflektory (dawały w ziemię) i już ;-)
TO Dzięki takim jak Wy pomocnym kolegom z Forum - udało się przez ostatnie 8 miesiecy ponaprawiać powoli to co poprzedni właściciele zaniedbali (a było tego sporo) - i na koniec wazeliniarsko-angielsko: LONG LIVE THE FORUM ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - malowanie bębnów i zacisków hamulcowych
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 16 17 Lis 2009, 15:52
piotrek1289
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.