Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 08:49
[MK3] Problemy z układem kierowniczym
Autor Wiadomość
Toooommmmi 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 91
Wysłany: 26 Maj 2007, 00:38   [MK3] Problemy z układem kierowniczym

Witam. Mam kilka problemów.

1. Czy miał ktos już tak kiedyś, że jak ma kółka niby na wprost skręcone oba, to jak sie patrzy od przodu, to jakby oba kółka był skręcone na zewnątrz? Rozjerzdżają mi sie troche :( co to może być?

2. Najczęściej przy chamowaniu czasami mi kierownica sama sie skręca w prawo, a na jakichś nierównościach, wybojach kierownica tak jakby kręciła sie w prawo i w lewo. A niekiedy podczas chamowania kierownica zostaje w takim położeniu w jakim ja puszcze. Może to byc jakas oznaka zużycia sie juz przekładni kierowniczej?

Mechanik powiedział mi, że mam tulejke wahacza do wymiany (czy może to byc przyczyna któregos z moich problemów).

Co do pierwszego punktu, to czy może to być kwestia ustawienia zbierzności lub cos mogło sie przestawić podczas wymiany krzyżaka kolumny kierowniczej?

Poradźcie coś!!! Ktoś mi mówił, że te skręcanie samo może byc spowodowane blokującym sie hamulcem z którejś strony. Czy to tez może byc powód/ Ciśnienie w oponach mam jednakowe wszędzie.

Czekam na opinie i porady co moge spróbowac sprawdzić, żeby cos wykluczyc :)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Sie 2010, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 26 Maj 2007, 11:39   Re: Problemy z układem kierowniczym

Toooommmmi napisał/a:

Co do pierwszego punktu, to czy może to być kwestia ustawienia zbieżności lub cos mogło sie przestawić podczas wymiany krzyżaka kolumny kierowniczej?


nie moglo sie przestawic podczas wymiany krzyzaka
Toooommmmi napisał/a:

Poradźcie coś!!! Ktoś mi mówił, że te skręcanie samo może byc spowodowane blokującym sie hamulcem z którejś strony. Czy to tez może byc powód? Ciśnienie w oponach mam jednakowe wszędzie.

jest prosty sposób na sprawdzenie czy hamulec blokuje:
większe spalanie oraz nadmiernie nagrzana tarcza (z tylu bęben) z jednej strony.
przejedz sie kawałek (z 1km) i postaraj sie wyhamować auto nie używając hamulca potem sprobuj dotknąć tarczy. jak gorąca to blokuje, i odwrotnie.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Toooommmmi 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 91
Wysłany: 26 Maj 2007, 16:27   

Dzisiaj zauważylem jeszcze że też ściaga w lewo niekiedy :( i przy ruszaniu dzieje sie tak samo :( Czasem jak ruszam z puszczona kierownicą, to normalnie prosto rusza a niekiedy tez kiera sie skręca :( Może to przekładnia kierownicza ma jakis luz? Powiedział mi kolega mechanik, że tuleje w wahaczu są do wymiany, może to to?

Ja już sam nie wiem. Ale test z hamulcami zrobie :)
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26 Maj 2007, 17:11   

sprawdz tulejki, sworznie, koncowki drazkow, ogolnie luzy w ukł. kierowniczym

np. na szarpaku w stacji diagnostycznej
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Maj 2007, 08:37   

madek napisał/a:

np. na szarpaku w stacji diagnostycznej

Tak zrób i nie szukaj niczego w ciemno bo bedziemy tu zgadywać
Pojedz na stacje. Za 2dychy gościu Ci sprawdzi co leży w aucie.
Pozniej bedziemy działać dalej 8)
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Toooommmmi 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 91
Wysłany: 30 Maj 2007, 16:43   

Witam. No i wymieniłem tuleje w wahaczach i ustawiłem geometrie kół. Reszat rzeczy jak sworznie, gałki itp było OK. No i dalej czasem mi kierownica sie skręca sama. ale juz zauważyłem, że najczęściej w tych samych miejscach na ulicy i przeważnie tam, gdzie sa jakies muldy, nierówności, koleiny. Najczęściej ściaga go w prawo, ale w lewo tez :) A u mnie bardzo lekko chodzi kierownica także możliwe, że to przez to :) Pozdrawiam
 
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Maj 2007, 17:10   

na nierónowsciach zawsze bedzie nosic. Zalezy jak sie koło ustawi. Jesli nie znosi na prostej na równej drodze to masz wszystko oki. Spróbuj zachamowac na równej drodze i zobacz czy wtedy znosi
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Maj 2007, 11:02   

A amorki sprawdzałeś.
Na wywalonych auto bedzie uciekac.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Toooommmmi 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 91
Wysłany: 31 Maj 2007, 18:38   

No nie sprawdzałem ostatnio :( Ale nie ciekna to chyba jeszcze sa dobre :D A mam prośbe, zobaczcie przy swoich fiestach, czy tez jak ustawicie kółeczka na "wprost" to one sie rozbiegają? Ktos mi powiedział, że tak musi być, ale czy wy tez tak macie? A jesli nie, to czego może to byc przyczyna?
 
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Maj 2007, 23:14   

jak nie ścina opon to masz dobrze. Jak scina opony to zbierznosc
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
Toooommmmi 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 91
Wysłany: 1 Cze 2007, 23:48   

A może byc przyczyną maglownica? Że się zdupcyła i teraz sie przesuwa? Co może być efektem moich rozjechanych kółek i rzucania kierownica na nierównościach? Ile taka nowa maglownica może kosztować? i jak można to sprawdzić, czy jest ok czy nadaje sie do wymiany? Pomóżcie bo nie chce kasy bez sensu wydać

[ Dodano: Sob Cze 02, 2007 17:40 ]
Dzisiaj byłem u innego gościa na zbieżności kół i mi powiedział, że miałem źle ustawione. Że niby miałem ustawione 0 +_ 3 mm a powinno byc 0 +_ 1 mm (tak było w jego książce diagnostycznej do tego modelu) A w książce fiesty jest napisane, że 0 +_ 1,0 mm (Wartość do kontroli) i 0+_ 3,0 mm (wartość do regulacji). To które to w końcu ma byc ustawione, to do kontroli czy to do regulacji. Czy mam to rozumieć, że jak jest 0+_3 to nadaje sie do regulacji? A jak jest 0+_1 to wtedy tylko skontrolować? :/ No i teraz po tej geometrii jakoś mi autko ściaga na prawo cały czas nawet na prostej drodze :( Ale zauważyłem że z prawej strony koło mam tak tak troche pochylone / (patrząc na przód auta) a drugie kółko jest prosto. Możliwe, że to amortyzator jest wyrąbany z prawej strony i przez to ściaga? Bo słyszałem, że jak koła sa tak pochylone / \ to moga byc y=tuleje albo amory wyrąbane a że tuleje wahaczy wymieniałem kilka dni temu, to moze amory. Ja już nie wiem co to może być z tym autem ;( Pomóżcie mi :) No i niech mi ktoś powie która wartość z książki fiesty ma byc tą, która ma byc ustawiona :)

[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 22:28 ]
Wielkie dzieki ludziska za pomoc, WIELKICH znawców tematu. Widze, że nikt nie chce mi pomóc :( Nawet nikt nie może mi odpisać nic, poradzic, doradzić, co moge sprawdzić, co moge zrobić, żeby cos wykluczyć :( troche jestem zawiedziony :(

[ Dodano: Sob Cze 09, 2007 15:05 ]
Witam. Mam jeszcze taki problem i pytanie.

Jak wezme i takie szybkie i energiczne krótkie ruchy kierownica robie (ruch w jedna strone OK 1 cm) to słysze takie pukanie :( Dopiero co wymieniałem niedawno krzyżak ten w komorze silnka, ale te pukanie tak jakos czuje jakby od tego drugiego krzyżaka było co jest przy pedałach :( One tez sie tak psuja jak te w komorze silnika? Jest on w ogóle tak ogólnodostepny jak ten koło silnika?
 
 
 
eCo^ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 169
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 19 Cze 2007, 23:01   

Toooommmmi napisał/a:
Ale zauważyłem że z prawej strony koło mam tak tak troche pochylone / (patrząc na przód auta) a drugie kółko jest prosto.





co do pochylonego kola to na 100% łożysko w zwrotnicy na mocowaniu z piastą
sam to przerabiałem tydzień temu
_________________


Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM

>>Grupa Wrocław<<
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 20 Cze 2007, 14:26   

u mnie tez tak jest, wymienilem wahacze i zbieznosc sie skonczyla. musze ja ustawic. kola mi sie troche rozjezdzaja i kierownice mam skrecona w prawo.

tez tak mam ze na nierownosciach znosi a czasami jedzie prosto jak ustawie. mam oponki 185 wiec jak wpadne w koleiny to rzuca.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
TomekkemoT 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 22 Cze 2007, 08:16   

Witam. Dołączę się do problemu. U mnie zauważyłem podobne problemy. Czasami samochód jedzie prosto, a czasem ściąga w lewo. Zbieżność ustawiałem, maglownice wymieniłem na regenerowaną z roczną gwarancją, krzyżak w komorze silnika wymieniłem a zawieszenie na szarpakach wyszło ok. Zastanawiam się czy to nie wina opon, bo założyłem mniejsze 155 a miałem 165. Co o tym myślicie, czy może mieć to jakiś wpływ.
Co do stuków w kierownicy to też takowe słyszę. Muszę chyba rozebrać kolumnie kierownicy i zobaczyć (chyba że ktoś z Was już tak zrobił - proszę o relację), bo krzyżak koło pedałów wydaje się nie mieć luzów.
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22 Cze 2007, 17:14   

TomekkemoT napisał/a:
Zastanawiam się czy to nie wina opon, bo założyłem mniejsze 155 a miałem 165. Co o tym myślicie, czy może mieć to jakiś wpływ.

To sie sprawdza w pierwszej kolejnosci. I nie chodzi o szerokosc opon tylko zakladales pewnie uzywane. Wystarczy ze sa nierowno starte i efekt jest taki ze sciaga. Glownie chodzi o przod, bo z tylu nie wplywa to raczej na kierunek jazdy.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
TomekkemoT 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 23 Cze 2007, 15:00   

Opony były nowe.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.