Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:11
MK II -> MK II XR2
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 31 Maj 2007, 15:27   MK II -> MK II XR2

Elo. Troche mi sie pozapominalo ze szczegolow jelsi chodzi o mk II. Wiec bylbym wdzieczny za odpowiedz na nurtujace mnie pytanie. Czy sa roznice w konstrucji samej budy ktore utrudniaja przerobke zwyklej mk II na XR2? Chodzi o mocowania zawieszenia, silnika itd itd...
Dziekiz a pomoc.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź

Wysłany: 31 Maj 2007, 16:55   

hm powiem tak . Nie trafiłeś w dział :)
Ale i tak potrzebujesz całej XR2 mk2 w proszku bo zwykła nie ma staba z tyłu ani klocków do mocowania . Sa inne zwrotnice hamulce pompa hamulcowa i tysiące innych rzeczy. Sama buda zdaje sie ze jest taka sama . w mk1 były niewielkie różnice w tylnym pasie .
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 1 Cze 2007, 01:00   

Dzieki dzioda - o to mi chodzilo bo dostanie idealnej MK II XR2 graniczy z cudem. WIec jesli buda ta sama to wole poszukac zwyklej mk II w nienagannym stanie blacharskim i zgnitej XR2 ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź

Wysłany: 1 Cze 2007, 01:51   

ja bym szedł w zeteca . Wsadzić nawet 1.6 zetec i bedzie malina . Bo 8v go grzybnia .
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Cze 2007, 07:38   

diodalodz napisał/a:
ja bym szedł w zeteca . Wsadzić nawet 1.6 zetec i bedzie malina . Bo 8v go grzybnia .


bzdura :yes:

1,6 EFI 110KM i jest fajnie a jak juz Zetec to 1,8 130KM lub 2,0 ale napewno nie 1,6 16v które jest wolne i wzasadzie nie tuningowalne!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 1 Cze 2007, 09:04   

A kto mi potem na to znajdzie homologacje??? :P :D :D:D:D
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Cze 2007, 13:23   

Qzyn napisał/a:
A kto mi potem na to znajdzie homologacje??? :P :D :D:D:D


przy wieku MK2 to raczej homologacji nie bedzie potrzeba bo tylko amatorka lub klasa Historyczna ale w tedy raczej zabawa z oryginalnym silnikiem i Gaźnikami jesli sa dopuszczone.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź

Wysłany: 1 Cze 2007, 20:50   

bober też już nie ma homologacji rajdowej wiec myśle ze mk2 też raczej nie . raczej zawsze 16V jest lepsze od 8V . A ceny silników sa podobne . z reszta dostępność części jest lepsza do zetaca niż do 8v bo to już powoli zaczyna sie robić historia . ja kocha OHV i też jest nie fajne i nie tuningowalne . Ale na CVH mam alergie na sam widok .
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Cze 2007, 22:07   

diodalodz napisał/a:
bober też już nie ma homologacji rajdowej wiec myśle ze mk2 też raczej nie . raczej zawsze 16V jest lepsze od 8V . A ceny silników sa podobne . z reszta dostępność części jest lepsza do zetaca niż do 8v bo to już powoli zaczyna sie robić historia . ja kocha OHV i też jest nie fajne i nie tuningowalne . Ale na CVH mam alergie na sam widok .


a ja mam alergie na piepszenie nie uzasadnionych głupot. Nie obraź sie ale cvh jest durzo bardziej tiuningowalne niż zetec 1,6 do którego nie ma wzasadzie nic a jego konstrukcja nie pozwala na wiecej niz jakieś 110-115KM. a tyle to masz w sumie z serii delikatnie dłubnietej w CVH 1,6. A dostepnoś cześci jest znacznie lepsza w 8v niz w 1,6 16v (choc do dupy tez w porównaniu do Hondy czy Opla).

Jaki masz argument przeciwko do CVH?? Ten silnik ma tylko 1 słaby punkt (wałek + szklanki) a po zatym nie psuje sie ciężko go zajechac a i naprawa jest dość tania. A w Zetecu hmmm pierścienie to koszt rzedu 200zł+ uszczelka pod głowice powyżej 100zł itd wszystko przynajmniej o 1/3 droższe niz w starym poczciwym CVH.

Wiec prosze przestań ty jak i wiele osób pisać chore frazesy na temat CVH. Fakt wyciera sie wałek i szklanki ale w porównaniu do Zeteca jest to żaden koszt na przeciw tych które tam są przy zwykłej exploatacji.
co wiecej zetec jest zadżebiście wrażliwy na świece, wałki też sie wycieraja oczym nikt nie mówi a tłoki są czułę na spalanie stukowe do tego dochodzi rozbudowana elektronika która też lubi sie psuć.

I moge wymienić jeszcze kilka róznic które stwierdzą że zasadniczo dla nas jako ludzi wzglednie majetnych CVH jest lepszym rozwiązaniem!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 1 Cze 2007, 23:09   

No to teraz ja wyjasnie pare rzeczy. Klasy historycznej nie ma wogole w pucharze PZM. Byla w mistrzostwach polski ale nie wiem czy sie utrzymala w tym roku. I nie ma czegos takiego jak stwierdzenie ze auto JUZ nei ma homologacji. Ma ale wygasla. I to znaczy dokladnie tyle ze w mistrzostwach polski mozna nim startowac o ile istenieje klasa hisotryczna i auto ma odpowiedni wiek. A w pucharze PZM mozna nim startowac normalnie bo jedyny wymog to to ze auto musialo kiedykolwiek byc homologowane do rajdow. I nie wazne czy samochod ma wtedy homologacje aktualna czy wygasla musi byc przygotowane scisle wedlug niej jesli chodzi o przerobki. Tak wiec odpadaja jakiekolwiek swapy. I wcale taka fiesta nie jest jak widac skazana na amatorki :P Dla mnie jedynym wyznacnzikiem co do podjecia pewnej ciekawej decyzji jest to jak bardzo rozbnudowana jest homologacja A grupy do mk II> Jesli jest tak uboga jak MK III to mam to szczerze mowiac gdzies ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Cze 2007, 23:20   

Qzyn napisał/a:
Dla mnie jedynym wyznacnzikiem co do podjecia pewnej ciekawej decyzji jest to jak bardzo rozbnudowana jest homologacja A grupy do mk II> Jesli jest tak uboga jak MK III to mam to szczerze mowiac gdzies ;)


ale jesli można pobawić sie z gaźnikami (znaczy sie leżącymi) i innymi elementami silnika to znaczyc bedzie że zaczniesz sie zastanawiać nad czymś takim ;/

dobrze rozumuje??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź

Wysłany: 2 Cze 2007, 02:56   

hehe ale spór powstał . może i masz racje w sumie z tym silnikiem . Przemyślałem to i mam takie zdanie dlatego ze wszystkie cvh jakie robiłem w sumie były po galantych przebiegach a zeteczki trafiały świeższe . Ale moim zdaniem silnik z mondeo 2.0 jest udany i nie ma z nim wiele problemów . a CVH jest skazane powoli na wymarcie tak samo jak OHV. Jeśli mial bym coś kłaść do swojego auta to albo CVH na mechanicznej głowicy albo OHV . Zetec w mk1 to dość koślawy pomysł . MK2 jest dużo bardziej podatna na tuning . także w jeśli chodzi o wyciąganie mocy to raczej nie moja broszka . Bo ja robie powroty do stanu fabrycznego :) . Wiec masz napewno większą wiedzę w tym dziale i kłucił sie nie bede . A co do elektroniki to zetec w porównaniu z EFI to jedno i to samo dużych różnic w skomplikowaniu swery elektroniki wcale nie ma .
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 2 Cze 2007, 08:23   

zetec ma wiecej czujników a co za tym idzie wiecej rzeczy do psucia.

co do 2,0 ok tu sie zgodze ze lepeij wsadzić 2,0 niz 1,6 CVH ale spór tyczył 1,6 8v vs 1,6 16v i tu dla mnie zawsze bedzie jedna odpowiodz. choćby ze wzgledu na możliwość uturbienia.

a CVH nigdy nie umrze :yes: za dużo ciekawych autek wychodziło na nim od 1981 roku do 1992 - mówie tu o różnych odmianach CVH.

co do głowicy na mechanice tam szklanki i wałek też sie wycieraja wiec niczego byś nie zmienił. a regulatory mechaniczne są wzasadzie nie osiągalne jako nowe lub cholernie drogie ściągane z UK.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Cze 2007, 09:22   

Puma - wszystko sie okaze - a chodzi mi dokladnie o lezace gazniki :P
A co do silnikow to zalozcie nowy topic najlepiej bo pewnie wiecej osob chetnie sie wypowie a tutaj moga tego nei znalezc.
Pozdro
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź

Wysłany: 2 Cze 2007, 12:55   

hehe ale do sportu mimo wszystko wolał bym R5 :) jeździłem pare razy tym autem i chyba nieco żabojady wyprzedziły toporną myśl forda .
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Cze 2007, 14:11   

Dioda - do sportu to na bank wybralbym honde jesli ci chodzi o technike - forda po prostu lubie :P
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 2 Cze 2007, 16:58   

Qzyn, gdzie sprawdzić czy dane auto miało homologacje i jakie są dopuszczalne przeróbki??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Cze 2007, 17:52   

Kurcze z tymi przerobkami to jest troche temat rzeka. Ale sprawa wyglada tak ze do rajdow i wyscigow zakres przerobek okresla zalacznik "J" ktory znajdziesz na stronie PZM (www.pzm.pl) a dodatkowo zaweza to homologacja danego samochodu odpowiednio dla grupy N i A. Oto lista samochodow z utracona homologacja (list of previously homologated cars) :


http://www.fia.com/sport/.../histrally.html

:) Ale ogolnie co wolno a czego nie, co okresla zalacznik a co homologacja itd itd to temat na prace doktorancka a na pewno kilka browarkow :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Lampy m1 xr2
blank76 Elektryka ogólna 3 28 Lut 2014, 00:05
van
Brak nowych postów problem xr2'ki :(
silnik chodzi jak by mial wyleciec z pod maski
Gość Mechanika 9 21 Cze 2008, 09:13
szynszyl
Brak nowych postów Logo XR2
Gość Mechanika ogólna 18 2 Gru 2007, 20:24
Żółwik Tuptuś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.