Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:35 |
Brak iskry |
Autor |
Wiadomość |
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Maj 2007, 19:52 Brak iskry
|
|
|
Wczoraj wracam sobie ze stolicy i jakieś dwa kilometry od domu fiestka pokazała zero obrotów. Zjechałem na pobocze i próbuje zapalić. Zapala, ale jak dodałem mocniej gazu to znowu pokazuje zero obrotów. Dziesięć prób później fiesta w ogóle nie chce zapalić. Kręci normalnie, ale za nic nie zaskoczy. Podobną sytuację miałem przedwczoraj, jak wracałem do domu po wymianie świec na NGK Vline11. Pogmerałem przy kablach i fiestka zapaliła i pojechała dalej.
Na razie udało mi się ustalić:
- przewód wysokiego napięcia idący od cewki do kopułki jest sprawny, ale już na nim nie ma iskry.
- cewka chyba jest sprawna tylko się grzeje dosyć mocno i nie wiem czy to normalne.
I to tyle co mi się udało ustalić.
Co może być przyczyną takiego zachowania? |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 27 Maj 2007, 20:42
|
|
|
słaby jestem z elektryki ale spróbuj zamiast swojej cewki włozyć z dużego fiata na próbe bo myśle że to wina cewki albo modułu na aparacie zapłonowym jeśli takowy posiadasz |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5667 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Maj 2007, 21:17
|
|
|
odpowiedzi są dwie
1 złe świece bo 1.1 potrzebuje NGK No7
2 masz ułamany przewód albo od młoteczka do złączki albo od płytki do masy w aparacie zapłonowym. chyba że masz moduł to wtedy inna gra bedzie . |
|
|
|
 |
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Maj 2007, 21:29
|
|
|
Hm. Ale tak sobie myślę, że jakby były złe świece to bym nie przejechał na nich ponad 100 kilometrów. Jednak mogę się mylić.
Ale masz rację, że powinny być siódemki. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5667 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Maj 2007, 21:44
|
|
|
wystarczy ze maja za mała ciepłote i w pewnych odstępach czasu pracy moga sie przegrzewać . zjeb tego co ci je sprzedał ze nawet katalogu nie umie używać .
ale to moim zdaniem przyczyna z aparatu zapłonowego nadal nie wiemy czy masz moduł czy nie , |
|
|
|
 |
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Maj 2007, 08:01
|
|
|
Hm. Szczerze mówiąc to nie wiem. Mam cewkę, potem kabelek wysokiego napięcia idący do kopułki, a z niej wychodzą cztery kabelki do świec.
Napisz mi czym to się różni to powiem Ci co mam Przy okazji się czegoś dowiem |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5667 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2007, 11:05
|
|
|
do aparatu zapłonowego idzie jeden lub trzy przewody (poniżej kopułki ) |
|
|
|
 |
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Maj 2007, 16:59
|
|
|
Mam aparat zapłonowy. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5667 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2007, 18:36
|
|
|
hm albo ja jestem głupi albo ktoś inny .
przeczytaj jeszcze raz wyraźnie !!!!!!!!!!!!!!1
do aparatu zapłonowego idzie jeden lub trzy przewody (poniżej kopułki )-jak jest u ciebie ?? |
|
|
|
 |
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Maj 2007, 19:20
|
|
|
Przepraszam Jednak mam moduł zapłonowy. Sprawdzone przez mechanika Niestety nic nie wymyślił i jutro fiestka idzie do elektryka. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5667 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2007, 23:54
|
|
|
jeśli masz moduł to sprawa jest dosć prosta . Cewka w aparacie musi mieć ok 400 ohm do tysiaca .
opis pinów w kostce
pin 3 w kostce zasilanie
pin 2 w kostce masa
pin 1 w kostce minus cewki .
Jak padnie ci moduł można od biedy wsadzic moduł z poloneza Hybryd tylko trzeba dorobić przewody ze słynnego zielonego kabelka z FSO . |
|
|
|
 |
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Maj 2007, 18:34
|
|
|
Okazało się, że moduł poszedł na emeryturę.
Nie wiem jednak, czy włożą oryginalny, czy jakiś zamiennik. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5667 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Maj 2007, 18:48
|
|
|
zamiennik ok 75 zł . Orginał nie mam pojęcia . Można wsadzić hybryd z poloneza po małych przeróbkach . Hm citroen peugot i ford miały identyczne w podobnych latach . |
|
|
|
 |
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 11:18
|
|
|
No i odebrałem fiestę. Wsadzili zamiennik i policzyli sobie 200zł:/ I do tego zapomniałem, że w garażu mam drugi taki sam silnik, z którego mogłem wziąć moduł:/ |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5667 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 11:32
|
|
|
130 zł za odkręcenie 2 śrubek - powiem tak zostałeś wydymany na własne życzenie |
|
|
|
 |
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 14:40
|
|
|
Następnym razem pomyślę pięć razy:) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5667 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2007, 00:50
|
|
|
po to tu jesteśmy zeby sobie pomagać . Ja pomoge tobie ty pomożesz mnie musimy sie trzymać razem w tych trudnych czasach . |
|
|
|
 |
|