Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:14
gaźniki dcoe40 lub 45
Autor Wiadomość
przyczyn 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: warszawa
Wysłany: 16 Mar 2007, 12:23   gaźniki dcoe40 lub 45

witam .

Mam pytanie czy ktoś miał styczność z Weberami DCOE 40 lub 45 w fieście. Widziałem na francuskim forum takie cudeńka i zastanawiam sie jak chodzi na tym fieścinka?
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 16 Mar 2007, 19:53   

Mam Mikuni Solex jeszcze niezamontowane. Weber, Dell Orto, Solex to są teoretycznie te same gaźniki. Jest parę problemów, na które należy zwrócić uwagę:
1. Gaźniki powinny być w miarę przyzwoitym stanie mechanicznym (przepustnice)
2. Kupno kolektora dolotowego do CVH to nie jest prosta i tania sprawa.
3. W Fieście jest jeszcze potrzebna obudowa filtra na gaźniki - warunki zakupu jak wyżej.
Nie wejdą filtry K&N - można kombinować z gąbkowymi na trąbki.
4. Dorobienie cięgieł i mechanizmów jeżeli nie było lub są z innego auta też nie jest proste.
Gdzieś widziałem oryginalny test XR2 po zmianie tylko gaźników, kolektora wydechowego na rurowy i paru innych kosmetycznych zmianach karoserii - przyrost mocy ok. 20%.
Czyli silnik powinien mieć ok. 115km. Wałek rozrządu + obróbka głowicy słabo licząc +10km.
Reasumując przy dobrym szczęściu do 130km.
Ja celuję w okolice 100km na kołach - jeżeli tak będzie będę zadowolony.
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 16 Mar 2007, 20:02   

ze tak wtrace:)
a propo gabkowych przerobek, czytalem o tym, ze ludzie rozmontowuja stozki pipercrosa i z tego robia gabke na trabki, to jest patent motocyklowy
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 17 Mar 2007, 23:18   

pod tym co napisał XR2fun podpisuje sie obiema rękami... dodam jeszcze że kolejnym problemym jest odpowiednia synchronizacja tych gaźników...
Moim zdaniem jak najbardziej warto zainwestować w takie zabawki...tylko trzeba pamiętać że fafineria więcej będzie na takim samochdzie zarabiała :D
 
 
noxx 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 53
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Mar 2007, 23:02   

xr2fun napisał/a:
Mam Mikuni Solex jeszcze niezamontowane. Weber, Dell Orto, Solex to są teoretycznie te same gaźniki. Jest parę problemów, na które należy zwrócić uwagę:
1. Gaźniki powinny być w miarę przyzwoitym stanie mechanicznym (przepustnice)
2. Kupno kolektora dolotowego do CVH to nie jest prosta i tania sprawa.
3. W Fieście jest jeszcze potrzebna obudowa filtra na gaźniki - warunki zakupu jak wyżej.
Nie wejdą filtry K&N - można kombinować z gąbkowymi na trąbki.
4. Dorobienie cięgieł i mechanizmów jeżeli nie było lub są z innego auta też nie jest proste.
Gdzieś widziałem oryginalny test XR2 po zmianie tylko gaźników, kolektora wydechowego na rurowy i paru innych kosmetycznych zmianach karoserii - przyrost mocy ok. 20%.
Czyli silnik powinien mieć ok. 115km. Wałek rozrządu + obróbka głowicy słabo licząc +10km.
Reasumując przy dobrym szczęściu do 130km.
Ja celuję w okolice 100km na kołach - jeżeli tak będzie będę zadowolony.


Ad 2 w pl faktycznie nie jest łatwo ale na zachodzie albo w UK to nie jest najmniejszy problem ja moge taki kolektor załatwić / sprowadzić za około 300zł i bedzie on nowy albo prawie nowy.
ad3. czemu K&N'y niewchodzą ? widziałem juz pare mk2 xr2 z K&N'ami i jakos to się miesciło
_________________
www.mrcleaner.pl

 
 
 
przyczyn 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: warszawa
Wysłany: 19 Mar 2007, 14:06   

jelsi chodzi o kolektory to mozna wyrzeźbuć samemu. Filtr tez widziałem że coś jak k&n podchodzi. Postaram sie zapodac fotki z czymś takim. Jest ktoś na forum kto słyszał jak brzmi silniczek z takimi gaźniczkami ....?? :D Oprócz podanych kwestii dobrze by było doprowadzić jakoś swierze zimno - chłodne powietrze to tych gażników żeby nie ciągneło z komory silnika ukropu ... jak juz mówiłem spróbuje niebawem zapodać fotki bo ludzie to robili już..
 
 
 
noxx 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 53
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Mar 2007, 16:30   

ja słyszałem kenta oraz cvh z tym ze cvh był na dellorto drla czyli cos jak weber IDF (pionowe) obydwa pięknie mruczały :)

przy okazji mam kolejny komplet dellorto drla :) jak by ktoś szukał ;)
_________________
www.mrcleaner.pl

 
 
 
przyczyn 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: warszawa
Wysłany: 19 Mar 2007, 20:42   

mnie od zawsze marzy sie zestaw weberów poziomych :D i już myśle ze bliżej do tego niż dalej ale to jeszcze troche...





A wogóle to chyba swego czasu udzielał się tu pewien Seba i on w swojej 1,1 mk1 mial przez chwile dwa podwojne webery pionowe... miałem przyjemność z nim tym jechać ale to brzmiało normalnie nie jakoś szczególnie
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 19 Mar 2007, 22:02   

przyczyn napisał/a:
jelsi chodzi o kolektory to mozna wyrzeźbuć samemu. Filtr tez widziałem że coś jak k&n podchodzi. Postaram sie zapodac fotki z czymś takim. Jest ktoś na forum kto słyszał jak brzmi silniczek z takimi gaźniczkami ....?? :D Oprócz podanych kwestii dobrze by było doprowadzić jakoś swierze zimno - chłodne powietrze to tych gażników żeby nie ciągneło z komory silnika ukropu ... jak juz mówiłem spróbuje niebawem zapodać fotki bo ludzie to robili już..

A z czego to chcesz wyrzeźbić? Wstawiłeś zdjęcia gaźników z filtrami ( nie wiem czy są to K&N ) ile miejsca zostało do sciany grodziowej?
Mierzyłeś całość i wiesz dokładnie o co chodzi czy tylko trochę teoretyzujesz?
Przepraszam za tą odpowiedź ale za chwilę, ktoś tu wrzuci projekt na podwójnych gaźnikach pionowych np. z Poloneza albo jakieś inne cudo(też da się zrobić)
Noxx jak masz takie tanie dojścia to kupuj całe komplety i nawet się nie zastanawiaj bo są to okazje ( ja kupowałem też okazyjnie tylko, że trwało to prawie rok ).
 
 
przyczyn 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: warszawa
Wysłany: 20 Mar 2007, 08:32   

wszystko da sie zmierzyć i jest juz opmierzone co nieco :) i wchodzi i jeszcze jest troche miejsca do ściany komory ok 70mm od trabek więc nie ma tragedii. Ogólnie jak ktos by chciał zrobic na gaznikach od czego kolwiek to niech robi ja chciałem dowiedzieć się o weberach dcoe więc po co to zdenerwowanie - uniesienie ze strony xr2fun.
 
 
 
noxx 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 53
Skąd: Katowice
Wysłany: 21 Mar 2007, 12:46   

sporo zalezy od tego jaką długosc kolektora dobierzesz , ale tak jak pisałem jakimś ciekawym rozwiązaniem moga też byc gaxniki pionowe jak IDF oraz DRLA
_________________
www.mrcleaner.pl

 
 
 
Pająk 

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Mar 2007, 20:57   

ja do swojej xrki zakładam 2 dellorto 40 dhla, dziś mi przyszedł kolektor UK, mam takie gaźniki w fordzie taunusie, jeździ super, gada pięknie tylko wolne obroty mam w okolicy 2000obr/min ale to już wina innych modyfikacji.

 
 
 
noxx 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 53
Skąd: Katowice
Wysłany: 23 Mar 2007, 15:21   

Pajkąk to ty FWD jeździsz??:D
_________________
www.mrcleaner.pl

 
 
 
Pająk 

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Mar 2007, 23:03   

nieeeee, narazie buduje :D , a poza tym to będzie troszke mniej paliło niż cosii, no i można się znów pokręcić wokół pachołków na KJsach
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 27 Mar 2007, 20:32   

przyczyn napisał/a:
wszystko da sie zmierzyć i jest juz opmierzone co nieco :) i wchodzi i jeszcze jest troche miejsca do ściany komory ok 70mm od trabek więc nie ma tragedii. Ogólnie jak ktos by chciał zrobic na gaznikach od czego kolwiek to niech robi ja chciałem dowiedzieć się o weberach dcoe więc po co to zdenerwowanie - uniesienie ze strony xr2fun.

Nie uniosłem się kolego, ale jak piszesz. że da się wyrzeźbić to nie ten wątek i forum. Rzeźbić możesz różne rzeczy ale nie silnik ( niektórzy lubią taką twórczość - dla mnie żałosna ). Bierz wiele rzeczy na luzie, poszperaj trochę w necie, własne doświadczenia opisz dokładnie.
Ja na wiele wątków nie odpisuję bo mógłbym wyjść na pieniacza albo jeszcze gorzej. Trochę aut zrobiłem i w miarę jestem na bierząco.
Co do Taunusa to chyba RWD! Fajna sprawa - jeszcze V6 pięknie gada.
 
 
Pająk 

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Mar 2007, 22:10   

tak taunus 73r rwd, mam też taunusa 12m 65r fwd, i takiego samego którego zrobiłem rwd i dostał troszke mocniejszy motor, seryjnie 1.2v4 obecnie 2.9v6, jeszcze po ulicach nie gania bo nie skończony.
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Maj 2007, 12:09   

hehe i pająk tu też jest ........gdzie go nie ma chyba tylko na stronie fokusów :P
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor
Brak nowych postów Podwójne gaźniki
Qba1983 Mechanika silnika 7 15 Kwi 2007, 21:10
xr2fun
Brak nowych postów Gaźniki i ich modele montowane w 1.0 89r
lukasz609 Mechanika silnika 1 5 Gru 2016, 11:19
van
Brak nowych postów Gaźniki do 1,6CVH - jakie i inne sprawy :)
Qzyn Tuning mechaniczny 15 10 Sty 2008, 21:35
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.