Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

gaśnie i nierówne obroty
Autor Wiadomość
Tahiti
[Usunięty]

Wysłany: 4 Kwi 2007, 09:52   gaśnie i nierówne obroty

Witam na forum!

Jako ciemniak w tej sprawie staram się znaleźć elektryka w Gdańsku, który by się znał na moim aucie, ale na razie chyba się to nie udało.
Objawy:
nierówna praca silnika na wolnych obrotach, gaśnięcie na wolnych obrotach
gaśnięcie od razu po zapaleniu
czasem dusi się i szarpie, jak dostanie za wysokie obroty

Objawy są różne i niewykluczone, że to kilka przyczyn się nakłada. Dodam, że ostatnio wymieniałem świece, filtry, był przegląd rozrusznika i regulowali zawory, akumulator nowy Bosch.
Temperatura nie ma znaczenia, czasami odpala rano, a później są kłopoty, bo gaśnie chwilę po zapaleniu albo jak sobie jadę na czwóreczce i zdejmę nogę z gazu.
Obecnie teorie fachowców są dwie:
1. Moduł wyprzedzacza zapłonu.
2. Potencjometr przepustnicy.

Obie częśći udało mi się dostać warunkowo do piątku, nie wiem, może uda się to przedłużyć, ale niekoniecznie. Sam zmieniłem wczoraj ten wyprzedzacz (150 zł) i wczoraj ani razu mi nie zgasł, ale dziś rano gasł od razu po zapaleniu, a obroty dalej są nierówne.
Za tym potencjomentrem z kolei przemawia to, że ktoś tam robił chałupniczą robotę i kabelki są nie przez kostkę, ale podobno jakoś na sztywno, sam potencjometr jest osmolony, a ten mały silniczek, który jest obok (sory, ale nie wiem od czego on jest, bo się na tym nie znam) chodzi jak chce, czasami rusza na chwilkę - dzieje się to przy włączonej stacyjce i wyłączonym silniku, może więc jakieś jest tam zwarcie albo sam potencjomentr uszkodzony. Na razie nie znalazłem nikogo, kto by mi go chciał założyć pod te przerobione kabelki bez odcinania kostki w zakupionym potencjometrze, a jak mi je odetną, a okaże się, że to nie to, to będzie kiepsko. Dodam, że ta część kosztuje 350zł, więc mnie krew powoli zalewa.
Czuję, że powoli zbliża się chwila odwiedzin autoryzowanego Forda, ale tam ta część np. kosztuje na zamówienie 550, więc wolałbym tego uniknąć.
Czy można jakoś potwierdzić te hipotezy albo wykluczyć? Jeszcze nie robiłem testu komputerowego.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Kwi 2007, 15:26   

najpierw to to (wcześniej idziesz do sklepu po buzzerek na 12V) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=22811
potem daj sobie spokój z mapsensorem to za 150 zł co założyłeś, jeśli ci nie wyjdzie topo kodach
i zajmij sie tym osmolonym ... znaczy sie z silniczkiem jak wolisz.. pewnie jest padniety krokowy odpowiedzialny za wolne obroty, czyli czytasz to http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=12123
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tahiti
[Usunięty]

Wysłany: 4 Kwi 2007, 17:49   

Dzięki za krok-po-kroku.
Co ciekawe, rozmawiałem przed chwilą z fachowcem, który uważa, że moje auto jest na monowtrysk i w związku z tym jest tam silniczek krokowy, w którym nie za wiele da się wyczyścić i żeżebym się nie bawił w to całe rozbieranie.
W każdym razie zacznę od testu.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Kwi 2007, 15:28   

Tahiti napisał/a:
w związku z tym jest tam silniczek krokowy, w którym nie za wiele da się wyczyścić
Bredzi! A ja co opisałem? http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=12123 dziala do dzisiaj!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18 Kwi 2007, 07:58   

witam, serdecznie
wczoraj dokonałem reanimacji swojego krokowego, wyczyscilem, zaimpregnowalem, uszczelniłem, i zgadnijcie co ?
i jest pieknie dzięki za Tip'a :ok: , rączki mam jak zwykle utachane smarem i syfem ale co tam bez tego fiesta to nie fiesta, zobaczymy ile czasu będę miał spokoju!!?? maniac

p.s. moj cpp ma obudowe czerwoną, ma to jakiekolwiek znaczenie?, ozbaczenie ma identyczne jak te w fotek z "how to reanimować swój krokowy"

p.s.2. moze sie to komus przyda, bez cpp i krokowego silnik odpala i obroty wedrują mi do 3000 obr/min i tak juz zostają na biegu jałowym

:jupi: jeszcze raz dzięki
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18 Kwi 2007, 14:03   

Kam'ol, jak dobrze wyczysciles i obejrzales te blaszki to spokoj bedzie na długo

kolor cpp nie ma znaczenia

a to ostatnie to po prostu tryb awaryjny
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
badger88
[Usunięty]

Wysłany: 10 Maj 2007, 22:53   

moge sie podzielić moim doświadczeniem, też miałem taki przypadek u siebie w fieście, gasła na wolnych obrotach wogóle jakby bez mocy cieżko odpalala dopiero po 2 dniach ustalili co jej jest okazało sie ze weżyk paliwowy wymienili i git wiec najpierw zdiagnozuj ja dokladnie a później kupuj te wszystkie części bo Cię puszczą z torbami ;) pozdro ;-)
 
 
_Piotr_ 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 11 Maj 2007, 00:19   

apropos dławienia... możliwe jest że jest ono spowodowane wadliwym zrobieniem, tudzież uszkodzeniem jakiegoś przewodu, który podłączony jest do mikroprzełącznika, od odłączania zapłonu?? (taki mini-immobiliser)
_________________

--------------------------------------------------

--------------------------------------------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK4] Nierówne obroty, gaśnie - 1.4 16V
!StaSiu Mechanika 4 6 Mar 2010, 09:10
!StaSiu
Brak nowych postów [Inny] Nierówne obroty
Pele Elektryka 12 3 Sie 2011, 14:04
luk-90
Brak nowych postów [MK4] Nierówne obroty
Zhang Mechanika 12 13 Lis 2006, 00:59
jackrzec
Brak nowych postów Nierówne obroty i problem z odpalaniem.
Gość Mechanika 3 26 Cze 2008, 08:42
pablon
Brak nowych postów Chwilowe Szarpanie Silnika / Nierówne obroty / HELP
DeXteR... Mechanika silnika 2 11 Paź 2019, 22:49
ckmorawski


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.