Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

światła dzienne
Autor Wiadomość
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 15 Mar 2007, 19:07   

dobrze gada - dodam jeszcze ze jest kłopot z autami sprowadzonymi ze stanów przy przeglądzie technicznym - auto nie przechodzi badań dopuki nie przerobi sie instalacji na europejską
_________________
 
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 15 Mar 2007, 20:00   

FiFa napisał/a:
Jestem tego pewny ze w Polsce nie mozna miec w kierunku zadnego innego oswietlenia, w kierunku tylko zarówka do kierunkowskazów, za takie cos stracisz dowod przy pierwszym zatrzymaniu przez smerfy.

tego się właśnie obawiam :he: chyba sobię odpuszczę ;-)
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 15 Mar 2007, 23:36   

FiFa, a co jesli lampa ma w sobie zintegrowany kierunek, np VW Golf IV ?
tez kierunki sa w jednej lampie z lampami mijania, drogowymi i postojowymi...
zas, mb126 ma w kierunku przednim i tylnim zarowke, ktora jest swiatlem mijania, i nikt problemow z tego wzgledu nie robi.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 15 Mar 2007, 23:39   

odyniec napisał/a:
FiFa, a co jesli lampa ma w sobie zintegrowany kierunek, np VW Golf IV ?
tez kierunki sa w jednej lampie z lampami mijania, drogowymi i postojowymi...
jakbyś chłopczyku nie zauważył ta lampa jest odzielona - tzn. każda żarówka jest przegrodzona i spełania ściśle swoją okresloną funkcję
_________________
 
 
 
ed 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 57
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Mar 2007, 10:06   

Witam
Szanowi Koledzy

Sprawa wyglądu..... OK !!!!

ale........... uważam, że bardziej istotne jest by było to legalne, z homologacją! Przykro byłoby za takie świecidełka stracić dowód rejestracyjny, płacić mandaty, robić ekstra przeglądy, itp. itd........... za dużo może to kosztować czasu i pieniędzy!

Ale do rzeczy!!!

Pytanie, jak podłączyć w MK3 dodatkowe światła dzienne, tak, by paliły się jednocześnie z postojowymi, oraz by wszystko gasło po wyłączeniu kluczyka?

Pytanie 2, jak przerobić w MK3 by przy włączonych normalnie światłach mijania i przy wyłączeniu kluczyka wszystko gasło? (fabrycznie mam tak, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki gasną światła mijania, ale wciąż palą się postojowe!) Warunek!!! włączenie samych świateł postojowych musi pozostać bez zmian!!!! muszą działać po wyłączeniu stacyjki!!!

Takie coś miałem kiedyś zrobione w maluszku, schemat elektryczny 126p był dla mnie bardziej przejżysty niż fiesty. mam schemat z książki do naprawy fiesty, ale tam są podane tylko połączenia wiązek kabli pomiędzy poszczególnym odbiornikami, bez wchodzenia w szczegóły, a mnie właśnie chodzi o te SZCZEGółY POłąCZEŃ.

Pozdrawiam, ed
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Mar 2007, 19:25   

ed napisał/a:
mnie właśnie chodzi o te SZCZEGółY POłąCZEŃ.


Masz "szczegóły" : http://jackrzec.republika...wn_lampy_gl.jpg
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
ed 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 57
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Mar 2007, 14:18   

Wielkie dzięki sprobuję rozpracować ten schemacik
 
 
rychuochucki
[Usunięty]

Wysłany: 16 Kwi 2007, 23:47   

Zasilanie do świateł dziennych można wziąć z postojówek przez włącznik przekaźnik, który wraz z włączeniem świateł mijania wyłącza światła dzienne. Przepisy mówią, że przy włączonych światłach dziennych mają się świecić TYLKO tylne postojówki, przednie nie!!! Niestety w MK3 jest tylko podstawowy problem, bezpieczniki od postogówek są podpięte stronami (1 - lewa przód i tył oraz 2 - prawa przód i tył), obawiam się że bez ingerencji w instalacje się nie obejdzie i trzeba będzie przełączyć bezpieczniki na: 1 - tył (lewa i prawa) i 2 - przód (lewa i prawa) i wtedy na dodatkowym włączniku albo i przekaźniku podpiąć przednie postojówki. Czekam na opinie.............
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 16 Kwi 2007, 23:56   

rychuochucki napisał/a:
Niestety w MK3 jest tylko podstawowy problem, bezpieczniki od postogówek są podpięte stronami (1 - lewa przód i tył oraz 2 - prawa przód i tył), ....

nie tylko we fieście - jak się dobrze orientuje to wszędzie tak jest :yes:
niop i nie niestety - bo jak Ci coś walnie to chociaż jedno światło zostaje a nie siada np. cały tył :fox:
co by było jakby taka awaria przydażyła się w nocy, w trasie :?: nawet byś nie wiedział, że nie masz z tyłu świateł - a dowiedział byś się jakby na Tobie tir zaparkował :-P
_________________
 
 
 
rychuochucki
[Usunięty]

Wysłany: 17 Kwi 2007, 00:44   

dday napisał
Cytat:
nawet byś nie wiedział, że nie masz z tyłu świateł - a dowiedział byś się jakby na Tobie tir zaparkował

masz trochę racji, chociaz zostaja jeszcze odblaski, oswietlenie tablicy no i stopy, a spiącemu tirowcowi i tak swiatla w niczym nie pomogą, ale wracając do tematu wynika, ze lepiej dać wszystko na oddzielnym obwodzie tzn. światła dzienne, tylne postojówki, bezpiecznik, włącznik, przekaźnik? moze jest tu jakis elektryk samochodowy, ktory ulituje sie nad amatorem..........
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Kwi 2007, 18:04   

można zastosować przekaznik który ma wiecej niz jeden styk zwierno-rozwierny i tym drugim wyprowadzeniem odlaczac postojowki z przodu, wszystko da sie zrobic :)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
opos
[Usunięty]

Wysłany: 18 Kwi 2007, 07:56   

Tak sobie rozmyslam o tych światłach dziennych i zastanawiam sie czy nie można by tu zamiast żarówek użyć diod led ,chocby z latarki. Tylko nie wiem co mówią przepisy na temat rozmieszczenia świateł dziennych tzn rozstaw i wysokość nad podłożem. No i jeszcze czy takie światła nie będą zbyt oślepiające. Co panowie na to. Oczywiście można też ten pomysł wyśmiać w końcu nie znam sie na elektryce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Światła dzienne.
Many747 Elektryka ogólna 1 9 Paź 2020, 23:02
JoeMix
Brak nowych postów Światła dzienne
Kressh Elektryka ogólna 8 9 Gru 2017, 19:36
wujekcybul
Brak nowych postów Światła dzienne
michal1106 Elektryka ogólna 12 15 Wrz 2014, 14:28
langolier
Brak nowych postów Światła dzienne
olo_r Elektryka ogólna 14 11 Cze 2018, 00:41
Bobofrut
Brak nowych postów [MK6] Światła DZIENNE
mkapi Elektryka 67 19 Maj 2013, 20:02
pawel182


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.