Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:52 |
[MK2] Pedał hamulca "stwardniał", kiepskie hamowan |
Autor |
Wiadomość |
Toro
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 17:14 [MK2] Pedał hamulca "stwardniał", kiepskie hamowan
|
|
|
Witam,
Padly mi hamulce. Objawy - pedal "stwardnial", nie da sie go wcisnac gleboko, ma maly skok. Hamowanie mizerne, cos tam lapie, ale bardzo slabo. Wrazenie takie jak hamowanie w nowoczesnym samochodzie przy wylaczonym silniku (wspomaganie wtedy nie dziala?). Dalem rade wrocic do domu - 40-50km/h i duuuuzy odstep przede mna. Co to moze byc? Jakie koszty czesci/robocizny w Wawie? Dam rade samemu?
pozdr
Piotr |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Maj 2010, 22:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 17:31
|
|
|
Vacum pompa ci padla... tzw. pompa podcisnieniowa umieszczona po prawej stronie silnik patrzac od przodu... jesli masz troche pojecia o mechanice to dasz rade sam to wymienic, kosztow samej pompy nie znam... |
_________________
|
|
|
|
|
Toro
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 18:32
|
|
|
Dzieki...
pare postow nizej ktos pisze o podobnej usterce, ale w MK4. Mowi sie tam o przeczyszczeniu zaworkow przy pompie - w MK2 takich nie ma? Moja pompa jest naprawialna czy wymienia sie cala?
Zeby bylo smieszniej wlasnie zauwazylem cos czego wczesniej nie bylo w moim silniku - na bloku silnika po prawej (stojac przed samochodem) jest miedziany? dinx wystajacy w gore - cienki i blyszczacy - wyglada jakby powinien na nim siedziec jakis przewod, ale nie siedzi. Wczesniej go nie widzialem, dopuszczam mozliwosc, ze z jakiegos powodu przewod z tego dinxa spadl (fiestka byla w warsztacie, ja grzebalem przy aku.). Zrobie zdjecie i sie Was zapytam co to....
pozdr
Piotr |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 18:37
|
|
|
No OK zrob fotke i umiesc pomyslimy ... |
_________________
|
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 18:49
|
|
|
Pewnie ma być tam przewód ktory idzie do serwa. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 20:49
|
|
|
pompa jest przykręcona do głowicy na samym skraju . Idzie do niej plastikowa rurka czarna i po drodze jest biało czarny zaworek . sama pompa trzyma się tylko na 2 śrubach i napedzana jest sworzniem z krzywki wałka rozrządu . Pompa z tego co wiem dla zwykłego śmiertelnika jest raczej nie rozbieralna (moge sie mylić) , ale sa zakłady które regenerują takie pompy .
najpierw odkręć nakrętke na plastikowym przewodzie wyciagnij rurke i zobacz czy ssie |
|
|
|
|
Toro
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 12:44
|
|
|
Dzieki
Na razie przycisnela mnie robota i przez pare dni nie bede mial szansy pobawic sie w mechanika. Ale moze w weekend?
Pytanie o ten tajemniczy dinx - co to jest to na zdjeciu?
pozdr
Piotr
|
|
|
|
|
CCOBRA5 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 14:11
|
|
|
chyba to czujnik oleju na tym powinien iść taki kapturek podobne takie coś jest na termostacie |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 17:21
|
|
|
dokładnie tak to jest czujnik ciśnienia oleju . Wychodzi do niego przewód z głównej wiażki obok rozrusznika . przewód jest zakończony gumowa wtyczka w kształcie L . Bada on ciśnienie oleju na głównej magistrali olejowej głowicy . |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 20:14
|
|
|
Tak dokladnie jest to czujnik cisnienia oleju, a na fotce zaznaczylem ci ta nieszczesna pompe podcisnieniowa
|
_________________
|
|
|
|
|
goku
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Sylwester
Wiek: 43 Dołączył: 20 Lip 2006 Posty: 226 Skąd: Makowisko/J-aw
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 20:24
|
|
|
A może ja poddam ci inny powód, może właściwy.
Ja u siebie miałem podobny problem w tamtym tygodniu, ale nie brałem się od razu za pompe tylko zabrałem się od banalnych powodów.
Zacząłem od wyeliminowania przewodów hamulcowych i sprawdzenia czy cylinderki się nie zapiekły. Przód był oki z tyłu okazało się że cylinderki powolutku rozpierają. Odkręciłem odpowietrznik i też nie pomogło. Padło na przewody. Popuściłem ten gumowy i ciśnienie waliło aż miło i tak z obu stron. Pozostało wymienić wężyki, po wymianie zalałem nowy płyn DOT 4 przepchałem całe przewody.
Pewnie nikt w to nie uwierzy ale były przytkane te gumowe przewody hamulcowe a jeden zatkany. Nie wiem jak to się mogło stać, ale jednak. Teraz fieścina chamuje aż miło równiutko na 4 koła.
Oczywiście nie mówie że to samo będziesz miał ale ..... może....??
Pozdrawim |
_________________ http://img193.imageshack....36/ninjauhd.gif
[/quote] |
|
|
|
|
Toro
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 20:43
|
|
|
Dzieki
Co do przewodow hamulcowych - jest to mozliwe... Hmm, plyn byl wymieniany... nie nie powiem kiedy
Powalce moze w weekend z Fiestka
pzodr
Piotr |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 21:15
|
|
|
ale od zapchanych przewodów z tyłu nie ma sie twardego hamulca i małej skuteczności . Hm przerabiałem też te weże elastyczne u siebie i zapchać sie nawet przednie potrafia jak maja 20 lat . |
|
|
|
|
Toro
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 21:18
|
|
|
No wlasnie - Fiestka jest w wieku, ktory, dwa stulecia temu, uznawano za staropanienstwo Ekhem, plyn chyba jest tez w tym wieku... |
|
|
|
|
goku
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Sylwester
Wiek: 43 Dołączył: 20 Lip 2006 Posty: 226 Skąd: Makowisko/J-aw
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 21:20
|
|
|
Cytat: | ale od zapchanych przewodów z tyłu nie ma sie twardego hamulca i małej skutecznośc |
No u mnie właśnie takie objawy były. Coś tam chamował, ale to nie był chamulec taki jaki miał być |
_________________ http://img193.imageshack....36/ninjauhd.gif
[/quote] |
|
|
|
|
|