[MK3] Długo odpala na zimnym |
Autor |
Wiadomość |
obal
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22 Gru 2006, 21:25 [MK3] Długo odpala na zimnym
|
|
|
witam chce szybkiej odpowiedzi i kasujemy temat
Mianowicie tak ostatni pojawił się problem tego typu że jak autko postoi przez noc to zapala dopiero za 6 razem natomiast na ciepłym silniku pali odrazu co może być przyczyna?? dodam tylko ze jak zapale na zimnym to zaraz zgaśnie a jak zaskoczy to ma 500 obr. i po chwili idzie w góre co to jest? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Kwi 2010, 17:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Gru 2006, 21:58
|
|
|
przeczysc wszystkie styki w kostkach od cpp i krokowca, sprawdz izolacje |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
obal
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22 Gru 2006, 22:00
|
|
|
było robione 3dni temu |
|
|
|
|
picio_18
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Gru 2006, 15:40
|
|
|
kup sobie lepiej nowy akumulator!! |
_________________ MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY
MOJE HOBBY |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23 Gru 2006, 16:43
|
|
|
picio_18 napisał/a: | kup sobie lepiej nowy akumulator!! |
a moze od razu nowy silnik, albo fieste?
winny jest brak ssania, mialem tak jak kabelki od cpp nie stykały w kostce, tez nie łapał w ogole obrotów przy zapalaniu
a skoro wszystko sprawdzales i czysciles krokowca to nie wiem...
swiece/przewody sa ok? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
obal
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24 Gru 2006, 13:09
|
|
|
dodam tylko że jak wleje troche tanku do gardzieli to zapala odrazu |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24 Gru 2006, 14:39
|
|
|
to moze pompa juz nie wydala ? albo filtr paliwa zapchany |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
obal
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24 Gru 2006, 15:06
|
|
|
ale tylko dzieje sie tak i jak postoi z 6 godzin a na ciepłym jest light |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25 Gru 2006, 00:27
|
|
|
Czujnik temperatury ale ten dla kompa a nie na wskaznik. Komputer nie widzi ze silnik jest zimny i nie wydłuza czasu wtrysku czyli nie ma takzwanego ssania. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
obal
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25 Gru 2006, 00:56
|
|
|
anjko napisał/a: | Czujnik temperatury ale ten dla kompa a nie na wskaznik. Komputer nie widzi ze silnik jest zimny i nie wydłuza czasu wtrysku czyli nie ma takzwanego ssania. | ale krokowiec się wysówa i nawet nic nie daje trzymanie nogi na gazie jak go sprawdzic i gdzie on sie znajduje |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25 Gru 2006, 15:05
|
|
|
Krokowiec jest odpowiedzialny za ustawienie przepustnicy czli w skrucie za wolne obroty a nie za regulacje czasu wtrysku. Czujnik temperatury jest wkrecony w kolektor ssący gdzieś tak od spodu nie mylić z czujnikiem wentylatora chlodnicy bo wygladają podobnie tylko kolorami sie rożnią ten ktorego szukasz jest prawdopodobnie biały ma wtyczke z dwoma kablami musisz wypiac wtyczke i zmierzyc jego rezystancje na zimnym silniku.
I tak np. przy 0 stopni rezystancja powinna wynosic 95kOhma a przy +20 37kOhma.Chodzi tu o rzad wielkosci bo wiadoma ze tak dokładnie nie mozna okreslis temperatury silnika, a najprosciej jest podmienic taki czujnik. |
|
|
|
|
obal
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25 Gru 2006, 22:40
|
|
|
anjko napisał/a: | Krokowiec jest odpowiedzialny za ustawienie przepustnicy czli w skrucie za wolne obroty a nie za regulacje czasu wtrysku. Czujnik temperatury jest wkrecony w kolektor ssący gdzieś tak od spodu nie mylić z czujnikiem wentylatora chlodnicy bo wygladają podobnie tylko kolorami sie rożnią ten ktorego szukasz jest prawdopodobnie biały ma wtyczke z dwoma kablami musisz wypiac wtyczke i zmierzyc jego rezystancje na zimnym silniku.
I tak np. przy 0 stopni rezystancja powinna wynosic 95kOhma a przy +20 37kOhma.Chodzi tu o rzad wielkosci bo wiadoma ze tak dokładnie nie mozna okreslis temperatury silnika, a najprosciej jest podmienic taki czujnik. | a jeżeli trzymam noge na gazie to też wtryskuje paliwo?? |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Gru 2006, 00:14
|
|
|
Miedzy innymi tez bo komputer widzi ze przepustnica jest otwarta na podstawie wskazan cpp. To sa naczynia połaczone wskazania wszystkich czujników splywaja do kompa i na tej podstawie komputer wie ile ma wlac paliwa czy jak wysterowac krokowca zeby silnik nie zgasł. Mowiac po chlopsku wtryskiwacz i silnik krokowy wykonuja polecenia zadane przez komputer ktore wydaje on na podstawie odczytu z czujników temperatury powiertza, temperatury silnika, cpp, sondy i wielu innych w zaleznosci od wyposazenia danego samochodu.Chodzi o to zeby tak dobrac stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej aby przy jej spaleniu uzyskac jak najwieksza prace przy mozliwie jak najczystszych spalinach.I teraz jesli ktorys z czujników przekłamuje to wszystko zaczyna sie sypać... Kurde troche mnie ponioslo |
|
|
|
|
|