Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zablokowany kluczyk stacyjki
Autor Wiadomość
bereza
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2006, 13:13   Zablokowany kluczyk stacyjki

.... i co za tym idzie odpalenia auta :(. Problem pojawił się nagle, po włożeniu kluczyka do stacyjki nie mogę przekręcić do zapłonu ani do pozycji 1. Kluczyk przekręca się do oporu ale nie potrafię "złamać" blokady kierownicy. Użyłem szukajki i wyczytałem iż można rozebrać stacyjkę i spróbować wyczyścić/naprawić/zamontować nową ale żeby to zrobić kluczyk musi być przekręcony do poz 1, a ja tego nie mogę zrobic ze względu na blokadę kierownicy. Zaden inny kluczyk (sztuk 1) nie przekręca blokady. Ze wzgledu na blokadę nie mogę nawet ruszyć auta z garażu. Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?

pozdrowienia
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Mar 2010, 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Wrz 2006, 14:40   

a probowales delikatnie ruszyc kierownica? czasem przy skreconych kolach tak sie to poustawia sie blokada nie chce puscic, wystarczy wtedy przekrecic lekko kierownice w ktoras strone (w ramach luzu na blokadzie) - i wtedy probowac przekrecac kluczyk
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 28 Wrz 2006, 18:37   Re: Stacyjka i kluczyk

bereza napisał/a:
... Zaden inny kluczyk (sztuk 1)

czyli wniskuję, że nie masz innych/zapasowych kluczyków :fox:
jeśli tak to masz problem :-P (taki mały żart ;) ) - niestety kluczyki potrafią sie wrabiać (w mojej fofi już jest 3 używany a to przecież tylko 10 lat) - może sprubój dorobić nowy kluczyk albo pozostaje wymiana stacyjki ;-|
_________________
 
 
 
bereza
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2006, 19:58   

No tak mam problem :) . Ale na razie poradziłem sobie tak:
po 1 zablokowałem blokadę kierownicy małą blaszką
po 2 okazało się że po zdjęciu takiej (sorry za niefachowe słownictwo) czarnej okrągłej nasadki z kablami po przeciwnej stronie stacyjki na kolumnie kier. mogę kręcić kluczykiem
po 3 ustawienie tej rzeczy na poz. włączoną i przekręceniu kluczyka w stacyjce na tą samą nastawę i założeniu tego z powrotem powoduje że mogę wtedy odpalić autko :D .

Mogę więc podjechać gdzieś do warsztatu ew. pokombinować z e stacyjką. Ale z tego wynika że kluczyk blokuje ta czarna rzecz! I tu mój malutki zmysł techniczny na razie wysiada. Bo na chłopski rozum nie powinno byś problemów z kluczykiem a są.

I tyle. Na dobrą sprawę mógłbym tym na razie jeździć ale się boję :P

pozdrowienia
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Wrz 2006, 12:04   

ale po zdjeciu tego czarnego z kablami mozesz swobodnie przelaczyc to na dowolna pozycje? czy sie blokuje w ktorejs?
ps. jakbys byl zainteresowany to mam cos takiego na zbyciu :D
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Paź 2006, 17:21   

problem był z samą blokada kierownicy czy z zamkiem stacyjki? jeżeli to drugie to niedługo będziesz miał problem z zamkiem od korka wlewy paliwa
_________________
nr gadu 5593077
 
 
bereza
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lis 2006, 13:25   

Trochę czasu minęło od ostatniego posta ale myslę że można jeszcze coś dodać. Korek wlewu paliwa też mam zablokowany. Kupiłem wkłądkę i kluczyki do stacyjki od forda Oriona i wstawiłem, ale problemem okazał się immobiliser który blokował odpalenie. Kompletnie nie wiem jak dział ten imm. i czy jest nastawiony na konkretny kluczyk? No bo jak wstawić inną wkładkę?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 8 Lis 2006, 23:50   

bereza napisał/a:
Kompletnie nie wiem jak dział ten imm.
W oryginalnym kluczyku chip od immo jest zatopiony w plastiku. W tym co wstawiłeś to choćby nawet i był to nie będzie pasował - spróbuj zbliżyć oryginalny kluczyk w do stacyjki a odpal tym "nowym"
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK4] Wymiana kostki stacyjki, ewentualnie całej stacyjki
HP.Baxxter Elektryka ogólna 63 5 Lis 2014, 08:47
damianisko5
Brak nowych postów [MK4] zablokowany centralny zamek
piniuu4 Elektryka 1 27 Mar 2013, 18:51
Luffy
Brak nowych postów [MK3] Zablokowany pas bezpieczeństwa
limus Mechanika ogólna 10 9 Lut 2010, 18:40
Marcinowaty
Brak nowych postów Zablokowany korek wlewu paliwa.
MoDeR Mechanika ogólna 3 18 Sty 2017, 16:53
MoDeR
Brak nowych postów Zablokowany pas od strony kierowcy
kazim Mechanika ogólna 16 15 Lis 2016, 12:55
queia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.