Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:15
zawias z mk3 do mk2
Autor Wiadomość
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lip 2006, 00:28   zawias z mk3 do mk2

ponieważ przednie amorki wraz ze springami z radówki Qzyna (mk3) aktualnie goszczą w moim garażu ciekaw jestem czy dałoby sie to wsadzić do mojej mk2? Gra jest warta świeczki ponieważ jest do wyścigowy Bilstain na grubej rurze z możliwością regulacji wysokości :D

Przeprowadziłem już pierwsze przymiarki... zdemontowałem moje amorki i springi oraz zwrotnice i wsadziłem zwrotnice i te Bilstainy... pojawiły sie 2 problemy:
1. mocowanie zwrotnicy od spodu w mk3 jest troche solidniejsze tzn sworzeń gałki który jest wkładany od spodu do zwrotnicy w mk3 ma większą średnice niż w mk2... tak na oko to powinno się dać to przerobić...odkręcić gałki z mk2 i dokupić te dedykowane do mk3...powinno wszystko grać
2. następny problem jest już bardziej skomplikowany... ramie zwrotnicy do którego przykręca sie gałke ukł kierowniczego mk2 jest zdecydowanie wyżej osadzone niż w mk3... róznice ta powinien w jakimś stopniu zniwelować amortyzator bo jest krótszy od obecnie zamontowanych ale i tak gałki nie sięgają do zwrotnic, brakuje około 4,5 cm na jedną strone... podmiana całeko ukł kieroniczego z mk3 odpada bo są zbyt duże różnice w mocowaniu i połaczeniu z kolumną kierownicza... MA KTOŚ JAKIŚ POMYSŁ CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ? MOŻE DRĄZKI PODMIENIĆ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Lip 2006, 00:53   

moim zdaniem zrobisz sobie więcej krzywdy niż pożytku . Mk3 to zupełnie inna bajka . jak zaczniesz kombinować z kolumnami mc persona to powala ci sie kąty . Trzeba by mieć cały zestaw do geometrii ustawić wszystko i wyspawać . Ale to odrazu cały zawias z mk3 . Mk2 ma bardzo dobre zawieszenie z przodu . Sa części nie wiem jak sportowe ale amory gazowe sa napewno . Jedyne co warto dorzucic do mk2 to stabilizator przodu i tyłu i tego nie przeskoczy nawet najlepszy amorek sportowy .A jak zaczniesz kombinować z zawiasem z mk3 to jeszcze nadziejesz sie na problem półosiek które zrobią sie prawdopodobnie za krótkie . A jak już chcesz lecieć po całości i szczepić to wal odrazu zwrotnice z mk3 XR albo dizelka bo to w gruncie rzeczy to samo .
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lip 2006, 01:02   

nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś ale ja te przymiarki robiłem już na zwrotnicach z mk3!!!
Problemem jest tylko ten układ kierowniczy. Reszta sie zgadza... z półosiami tez nie ma problemu bo wkońcu wahacza nie wymieniam. Sportowe amorki do mk2 idzie kupić ale tylko nowe. Używanych sportowych zawiasów jeszcze w polsce nie widziałem.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Lip 2006, 11:25   

Czas by wypowiedział sie ktoś inny
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27 Lip 2006, 18:44   

dla mnie szkoda zachodu na takie przeróbki, tak jak pisał Dioda najlepszym sposobem będzie założenie stabilizatorów i np utwardzenie twoich amorków i poszukaj sprężyn z escorta xr3 bodajże i będziesz miał sportowo :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2006, 08:24   

prosze o usunięcie tego tematu gdyż został on chyba wyczerpany
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Paź 2006, 08:28   

co do utwardzania, skracania i ogólnym usprtowieniu amortyzatorów to mam namiar na firmę która się tym zajmuje, wczoraj oddałem do nich amory od fiesty mk2 i mają je skrócić o 5cm i utwardzić na kamień ;) Kosz od sztuki normalnie 150zł, ja dałem 4 sztuki to schandlowałem do 130zł za sztukę. Więc myślę że dobra to alternatywa :)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 25 Paź 2006, 22:03   

ja tak mam zrobione 8)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.