Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
2 Maj 2006, 17:35
quick shift , ręczny hydrauliczny
Autor Wiadomość
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Wrz 2004, 22:33   quick shift , ręczny hydrauliczny

Hallo słuchajcie czy ktoś montowal urządzenie do szybkiej zmiany biegów w fieście i ręczny hydrauliczny???
może ma ktoś infos na ten temat??
pozdro
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 12 Cze 2006, 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mad Max
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 09:00   

Po pierwsze co masz na myśli "szybka zmiana" :?: Jeżeli Ci chodzi o sekwencyjną zmianę to niebardzo wiem czy można przerobić zwykłą skrzynię na sekwencję. Najlepiej dobrze ćwicz, wydawało się że banalna rzecz, szybką zmianę biegów. Jeżeli dobrze zgrasz operowanie sprzęgłem, gazem i lewarkiem to zmiana zajmie Ci ułamek sekundy. Wbrew pozorom nie jest to takie proste. Nie raz widziałem jak goście przegrywali 1/4 mili właśnie przez fatalną zmianę biegów. Co do hydrauliki to sprawa jest do rozwiązania na kilka sposobów: można wpiąć się w obwód nożnego hamulca -> to jest najprostsze rozwiązanie, można zrobić dodatkowy obwód z 2 pompą hamulcową przy ręcznym -> trochę skomplikowane ale widziałem to i działa, można w końcu (przy tarczach z tyłu) zamontować dodatkowe zaciski z osobnym obwodem -> to już wogóle pełna kombinacja ale też się sprawdza. Osobiscie miałem w Escorcie i będę montował w swoim Racingu patent nr 1...
 
 
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27 Wrz 2004, 09:59   

Mad Max ten Quickshift to taki bajerek polegający na wydłużeniu dzwigni i jakims przełożeniu skracającym jej skok tylko jeszcze nie wiem dokładnie jak... widziałem takie w seju i w oktawii trzeba cos w mocowaniu tej dzwigni biegów pokombinowac.
Tak wygląda to np do subaraka
http://www.subaru.pl/subaru_promocje.html
pozdro
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
 
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 10:15   

chodzi ci short shifter? jest tego pełno do wszelkiego rodzaju hond ale do aut europejskich nie widziałem...
tylko że jak widziałem do hondy to nie było to skomplikowane i nie moge wyczaić działania ego urządzenia. jakby ktoś miał namiar na to do fiesty to dajcie znać.
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 13:06   

hehe,sprawa jest troche skomplikowana w przypadki fiesty.
mimo zawiłej nazwy [quick cośtam] nie jest wyszukanym urządzeniem,chodzi tylko aby mieć dzwignie biegów pod ręką.są 2 rozwiązania sterowania skrzynią biegów[w autach fwd] :
-na linkach,tak jak ma np.sc cc tam to QS mozna łatwo zrobić,starczy wymontować lewarek zmiany biegów i zamiast pod podłogą zamontować go w środku na specjalnie wykonanej blasze w ten sposób seryjny drążek bedzie bardzo wysoko,tak ok na wysokości osi kierownicy.jak widać,jeżeli mamy sterowanie skrzynią na linkach[tak dokładniej to stalowe linki podobne jak w hamulcach w rowerze =] ]
- takimi prętami jak w fordzie i tu jest problem,praktycznie bez zwiększenia skoku dzwigni biegów nie da sie łątwo przybliżyć drążka biegów do kierownicy,ale ja mam zamiar coś wykombinować :D
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 13:35   

a ja nie myślałem o przybliżaniu drążka do kierownicy. sądziłem że short shifter skraca w jakiś sposób skoki dźwigni zm. biegów bez jej wydłużania czy coś tam...
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 27 Wrz 2004, 15:07   

nie wiem jak jest w mk 3 ->
ale w mk1/2 kłiksziftera można zrobić poprzez przedłużenie ramienia dźwigni zmiany biegów na odcinku pod autem . tzn na odcinku pomiędzy osią obrotu ( mocowania ) a mocowaniem pręta wybieraka . Patent ten podesłał mi jeden gościu z GB ( u nich występują nawet KIT-y do takich przeróbek ale powszechniejsze jest przerabianie we własnym zakresie .
Poszperaj w linkach na pozostałości po stronie klubu fiesty mk1/2 chyba gdzieś tam widziałem opis krok po kroku jak to zrobić .

Co do hamulca hydraulicznego - stronka Fiat&Fourius - jest opisane na Bobie i na Dodżu ale zasada montarzu ta sama co w fieście .

Ach a ręczny hydrauliczny jest nielegalny jeżeli powoduje ingerencję w oryginalny ukł hamulcowy ( powoduje jeżeli nie jest osobnym obwodem z osobnymi szczękami ) lub jeżeli występuje zamiennie zamiast ręcznego na linki . Jak trafisz na dociekliwego diagnostę nie przejdziesz przeglądu .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30 Wrz 2004, 08:05   

Tuptuś a nie masz jakiegos szkicu do tego urządzenia?
pozdro
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 30 Wrz 2004, 08:42   

ogólna zasada trochę ilustrująca to co napisał ŻółwikTuptuś jest naszkicowana tutaj http://www.motorsportworl...uick-shifts.htm sąnwet do fiest ale mk4
Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] hydrauliczny ręczny
Markz Tuning mechaniczny 9 26 Maj 2015, 19:04
Markz
Brak nowych postów Hydrauliczny reczny
Gość Sport w FKP 15 5 Sie 2008, 21:04
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów short shift
Daras84 Tuning mechaniczny 27 12 Mar 2008, 14:56
squadak
Brak nowych postów [MK3] Shift light
Do oryginalnego obrotomierza
Przepol Elektryka 16 4 Cze 2006, 21:31
Gość
Brak nowych postów [MK4] Łożysko oporowe-wysprzeglik hydrauliczny.
sebastiandziok Mechanika 6 6 Lip 2009, 19:40
MARIUSZ.B


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.